Alias-serien av Bendis?

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
little fox
Good
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 08 sep 2013, 11:20

Alias-serien av Bendis?

Inlägg av little fox »

Jag har länge velat fram och tillbaka om jag ska skaffa hem Alias serien, är det ngn som kan dela med sig av sina åsikter om den?

Om jag har fattat rätt så lämnar Jessica sitt superhjälteliv efter en våldtäkt, hur pass stor del av storyn är detta? Skildras det väldigt ingående i serien? Tror att serien skulle kunna vara nåt för mig, men det skulle ju vara väldigt synd att köpa hem hela serien om man sen inte orkar ta sig igenom den..

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Alias-serien av Bendis?

Inlägg av Agentum »

Jag gillar den väldigt, trist att han(Bendis) liksom klappade ihop på slutet när den gick från MAX till vanliga MU616, han hade då fått massor av jobb med annat.

Det är lugnt den är riktigt bra helt enkelt, jag tycker Bendis skulle ha skrivit mer helt egna serier utan att var bunden.

Det är inte frågan om Superhjälte 101 här så vem som helst kan läsa det, det handlar ju mer om hur hon lever och hur hon hanterar saker och ting, med brister och alltihop så att säga.

Hon har ju superkrafter så att säga men inte utan vissa problem när hon använder sig av dem.
Och visst du har rätt hon var en (påhittad iofs) tidigare kortvarig och inte särskilt lyckad superhjältinna, man får reda på vad som hände eftersom.

Jag mins att folk blandade ihop den här med nån tv-serie med samma namn som gick då.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Alias-serien av Bendis?

Inlägg av Wakuran »

Så det är inte en massa vältrande och ältande?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Alias-serien av Bendis?

Inlägg av Agentum »

Det hela går ju ut på att hon försöker starta en ny karriär och inte inom superhjältebranchen utan tjäna en hacka med.

Det är inte en superhjälteserie mer än att den har vissa berörningspunkter, så förväntar man sig nåt sånt är det helt fel serie att läsa.

MAX har heller ingen enorm inverkan då det mest gör att hon kan svära osv, så de överdriver inte den delen som faktikst hände med vissa MAX titlar, man liksom ansågs sig tvungen att utnytja sin "frihet"

Vem vet vad folk tycker är bra, så här tyckte jag, kanske är den inte heller det folk i allmänhet har läst öht.

Marvel i grunden bygger ju på ältande och vältrande iofs:-) det var ju det som bygde det hela:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Alias-serien av Bendis?

Inlägg av smorkin »

Det var ett tag sen jag läste den så kommer inte ihåg några detaljer, men det jag kommer ihåg var att det var en typisk Bendis-serie: Alla låter identiskt oavsett vem de är, det pratas en hel del, och det är underhållande. Så en Bendis av det bra slaget, alltså, och jag tyckte den var läsvärd.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Alias-serien av Bendis?

Inlägg av Agentum »

Tja den är inte lika pratig som säg Powers iofs, det var en serie han gjorde bra i början med men sen liksom spårade ur nånstans, tyvärr har jag inte sett att han varit så genial på at skriva Marvels halva antal serier som han nästan gjorde ett tag:-)
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar