Tarzan/Fantomen-serie med arg, rödhårig kvinna

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
sacul
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 aug 2015, 16:57

Tarzan/Fantomen-serie med arg, rödhårig kvinna

Inlägg av sacul »

Hej! Jag letar efter en tidning som jag har ganska vagt minne av, men hoppas någon kan hjälpa mig här!

- Den bör ha kommit ut någonstans mellan sent 70-tal till (mer troligt) mitten av 80-talet.
- Jag tror det var Tarzan, Korak eller möjligen Fantomen (om den gavs ut i färg någon gång då).
- Jag minns att det var färg.
- Det utspelade sig i djungeln och i någon typ av tempel.
- Hjälten var tillfångatagen (eller inbjuden) och mötte templets drottning. Hon hade långt rött hår, möjligen klädd i ljusblått och jag tror hon försökte förföra hjälten. Han avböjde och hon blev då rasande. I två-tre serierutor förvrängdes hennes ansikte till något otäckt väsen. Skrynkligt, ruggigt och möjligen till slut till krackelerad sten. Det är möjligt att hon även var någon typ av eldgudinna.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
sacul
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 aug 2015, 16:57

Re: Tarzan/Fantomen-serie med arg, rödhårig kvinna

Inlägg av sacul »

Bild
Hittade det här omslaget nu och det känns väldigt bekant. Är det någon som känner till om kvinnan i beskrivningen ovan finns med i den tidningen?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tarzan/Fantomen-serie med arg, rödhårig kvinna

Inlägg av rkaj »

Plotten låter som 95% av alla Garth-äventyr ... [8D]

Om det var färg bör det inte vara Fantomen, för den var svartvit hela 1970- och -80-talet. Om det inte möjligen var ett julalbum. Möjligen äventyret Gola Gola-häxan i julalbumet 1972, fast jag tycker inte riktigt plotbeskrivningen stämmer.
sacul
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 aug 2015, 16:57

Re: Tarzan/Fantomen-serie med arg, rödhårig kvinna

Inlägg av sacul »

Bild
Hurra! Det var den Tarzan-tidning jag nämnde ovan! Nu är jakten över. Vet inte om det var så mycket förförelse i storyn, men hon blev helt klart besviken.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Tarzan/Fantomen-serie med arg, rödhårig kvinna

Inlägg av Agentum »

Den där mins jag med av nån anledning.
Om nån ökenstad eller nåt som försvunnit.
Men även jag läste det där när den var ny.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar