Vilde Ville.

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
skaraborg76
Avstängd

Vilde Ville.

Inlägg av skaraborg76 »

Hittat de senaste åren en serie som hette Vilde Ville.
Jag hittar ingen information om den serien. Förutom några få rader på seriewiki.
Någon som läst denna serie?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Re: Vilde Ville.

Inlägg av Wakuran »

Det var väl någon svensk studioproduktion eller liknande? Väl mycket Kalle Anka (m.fl. fabeldjurbarnserier)-kopia, av det jag har läst.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inlägg av Sir-L »

Vilde Ville köpte jag när det begav sig, tyckte den var rolig och bra (var 10 år när den kom). Vet inte riktigt vad jag skulle tycka om jag läste dom idag, alla mina tidningar har dessutom försvunnit till kompisar som inte haft vett att lämna tillbaks dom [:I]
skaraborg76
Avstängd

Inlägg av skaraborg76 »

Kommit i kontakt med denna serie först senaste åren. Men vad tyckte Disney. Det är väl så likt deras egen produktion så de borde reagerat. Minns bråket med Arne Anka.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inlägg av Wakuran »

Har aldrig hört något om att Disney ska ha klagat. Jag har svårt att se det hålla i rätten också, bara för att Disney producerar serier om ankor och möss på småfåniga äventyr, finns det inget hinder att göra en serie om lejon (tror jag det är) som råkar ut för lika småfåniga äventyr.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Jag gillade många av serierna i Vilde Ville när tidningen var ny och jag var lagom ung för den ... Och de senaste åren har jag hittat ett par nummer på olika loppisar, så jag har återsett en del ... De olika serierna i den är ganska olika till innehåll, men ganska lika i teckningsstil / utförande. Kanske påminner de mer om Hacke Hackspett eller Snurre Sprätt än om Disneyserier.

Några av titlarna var Vilde Ville (förstås), Farzan (tarzanparodi med familj), "Spöket Ping-Pong" (eller om det var två spöken, Ping & Pong?), och Grodorna. Både Vilde Ville och Grodorna utspelades i småstadsmiljö, och de fanns ibland med korsvis i varandras serier. Ping-Pong utspelas huvudsakligen i ett öde slott på en öde hed, och Farzan i djungeln.
skaraborg76
Avstängd

Inlägg av skaraborg76 »

rkaj skrev:Jag gillade många av serierna i Vilde Ville när tidningen var ny och jag var lagom ung för den ... Och de senaste åren har jag hittat ett par nummer på olika loppisar, så jag har återsett en del ... De olika serierna i den är ganska olika till innehåll, men ganska lika i teckningsstil / utförande. Kanske påminner de mer om Hacke Hackspett eller Snurre Sprätt än om Disneyserier.

Några av titlarna var Vilde Ville (förstås), Farzan (tarzanparodi med familj), "Spöket Ping-Pong" (eller om det var två spöken, Ping & Pong?), och Grodorna. Både Vilde Ville och Grodorna utspelades i småstadsmiljö, och de fanns ibland med korsvis i varandras serier. Ping-Pong utspelas huvudsakligen i ett öde slott på en öde hed, och Farzan i djungeln.

Grodorna minns jag inte, men Gojorna. Två papegojor.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

skaraborg76 skrev:Grodorna minns jag inte, men Gojorna. Två papegojor.

Rätt så! "Grodorna" var nog bara en groda från min sida ...
Skriv svar