Affischer med serietidningsmotiv

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Affischer med serietidningsmotiv

Inlägg av impeesa »

När jag var liten vill jag minnas att det fanns löpsedlar även för serietidningar, i alla fall för Kalle Anka. Nu undrar jag om det trycks upp löpsedlar eller affischer med serie-framsidor över huvudtaget.

Man gör ju affischer till filmer och musik, varför inte till serier också? Var får man i så fall tag på sådana?
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

Jag tror att det upphörde omkring 1993. I alla fall har jag inte sett en enda serielöpsedel sedan innan Egmont-tiden. [:(]
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Tala med Thomas E på http://www.seriesam.com/

Han är bland dom största på serier i Sverige och säkert bland dom största på affischer i Europa. Jag vet att han har haft KA löpsedlar tidigare varjefall.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Nog finns det löpsedlar till nyare än -93. Jag har några fantomen löpsedlar. Bla. till 1:a nr av "Vandrande Vålnaden" och den kom väll -96?.Jag vet jag tiggde åt mig en i skåne för något år sedan på semestern. Men jag har för mig att det var en dyr grej att köra ut löpsedlar och sen var det inte till varje affär utan kanske 2-3 i lite större städer.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Om man skulle vilja få tag på en framsida från en amerikansk tidning då? Finns det?[;)]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Skriv svar