Seriekultur.se- vem ligger bakom?

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
Nitro74
Fine
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 26 okt 2005, 08:52
Ort: Westeros
Kontakt:

Seriekultur.se- vem ligger bakom?

Inlägg av Nitro74 »

Hej!

Jag undrar om någon här vet vem som ligger bakom sidan seriekultur.se? Sidan är registrerad på Onecom, men jag antar att det antingen är Olof eller Georg Gustafsson som ligger bakom det hela eftersom ssidan består av texter från Serieblaskan. Som ni kanske vet så arbetade ju Gustafsson med det något udda systemet att inte betala sina skribenter. Texterna ägs alltså av skribenterna och då åtminstone inte jag gett tillstånd till någon webbpublicering undrar jag hur jag får personerna bakom sidan att ta bort mina texter. Sidan har inte uppdaterats sedan 2011 men enligt en snabbkoll så har avgift betalats i juni i år gällande ett år.
"Det är min uppfattning och den delar jag" -Dupond i "Det sönderslagna örat"
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Seriekultur.se- vem ligger bakom?

Inlägg av Wakuran »

På "Kontakta oss"-fliken står postadressen till Serieblaskan. Märkligt att någon betalat senaste avgiften.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Seriekultur.se- vem ligger bakom?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Varför är det märkligt? Det går ju att ha på autogiro och kostar under hundralappen om året. Jag har flera domäner som jag inte direkt använder, men ändå väljer att betala för varje år.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Seriekultur.se- vem ligger bakom?

Inlägg av Patrik A »

Jag har också lagt märke till den sidan. Jag har försökt få kontakt med Olof, pratat lite kort med Erik S (tror jag det var) när jag upptäckte sidan och även varit inne på serieblaskans "arbetsplats" där vi tidigare samtalade om diverse ting. Om du önskar att jag tar bort någon text kan jag fixa det, tror nog jag fortfarande kan logga in och redigera texterna som på serieblaskan.
Skriv svar