Buster. Newbiefrågor?

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
jajje
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 01 dec 2013, 11:10

Buster. Newbiefrågor?

Inlägg av jajje »

Jag är färsk på forumet och skulle vilja fråga och ha tips om Buster.
Jag läste Buster väldigt mycket som ung och skulle vilja hitta igen några upplagor där en kan följa äventyren, matcherna och figurerna. Har en tös på 10 som förhoppningsvis kan komma att gilla dom lika mycket.
Jag är född 1970 o läste nog mest i slutet på 70 o början på 80 talet.
Var kan jag hitta hela årgångar och till vilken ungefärlig kostnad?
Finns det nya upplagor på Buster ända från början att köpa? Vad skulle en sån respektive en original uppsättning kosta?
Tack på förhand.
Joo, finns det fakta om vilka årtal vilka serier började?
Med vänlig hälsning,
jajje
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Buster. Newbiefrågor?

Inlägg av Wakuran »

Nya upplagor låter konstigt. Som för alla andra serietidningar finns det bara en enda upplaga. Däremot gick många av serierna i repris senare.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Buster. Newbiefrågor?

Inlägg av Sir-L »

jajje skrev:[...]Var kan jag hitta hela årgångar och till vilken ungefärlig kostnad?
Finns det nya upplagor på Buster ända från början att köpa?
[...]

Det finns tyvärr inte nytryck, eller inbundna årgångar (som med Fantomen och 91:an).
Utan det blir att försöka hitta de gamla tidningarna.
jajje
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 01 dec 2013, 11:10

Re: Buster. Newbiefrågor?

Inlägg av jajje »

Hej igen.
Tack så oerhört mycket för länkarna, har mailat o kollat om de finns kvar. Jag blir verkligen glad och förhoppningsfull om att det inte är omöjligt att hitta igen dom, ser fram emot att få läsa Buster igen.
Stort tack än en gång.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Buster. Newbiefrågor?

Inlägg av Rufus »

jajje skrev:Hej igen.
Tack så oerhört mycket för länkarna, har mailat o kollat om de finns kvar. Jag blir verkligen glad och förhoppningsfull om att det inte är omöjligt att hitta igen dom, ser fram emot att få läsa Buster igen.
Stort tack än en gång.


Håll utkik på Tradera. Om det som du söker inte finns där just nu, lär det dyka upp senare. Buster från slutet av 1970-talet är inga jätteovanliga grejer.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 380
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Buster. Newbiefrågor?

Inlägg av GuestOnQuest »

Om du vill köpa tidningarna i en fysisk butik så har du en lista på butiker i denna tråd:

viewtopic.php?f=19&t=3011
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Skriv svar