Om bokläsande och vad du läser just nu?

Diskussioner om vanliga böcker och trycksaker.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Re: Om bokläsande och vad du läser just nu?

Inlägg av RioGrande »

Läser en gammal Simenon på franska: Maigret et le tueur. Det är den fjärde Maigretdeckaren på raken nu. Känns bra att friska upp den gamla gymnasiefranskan!
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inlägg av RioGrande »

Läser nu en annan Simenon: L'ami d'enfance de Maigret. Parallellt även en ny bok om Stagnelius (dog för 200 år sedan): Sorgenfri: Näktergalen.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inlägg av RioGrande »

Lite smått och gott!
Läser nu Gunnar Ekelöfs samlade dikter. Läser även Sous les vents de Neptune (Fred Vargas) (deckare). Läste tidigare i somras De polyglotta älskarna (Lina Wolff) ("snackis" för några år sedan... mycket bättre än väntat!).
Och, under över alla under: Jag läste faktiskt ut hela The beginnings of Rome (Tim Cornell) till slut... tidigare i somras... (arkeologi/historia)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

Har precis läst ut "The Stig-Helmer Stories", där Lasse Åberg själv berättar om tillkomsten av alla sina sex långfilmer där hans antihjälte Stig-Helmer Olsson har huvudrollen. (Observera att jag inte skriver "Sällskapsresanfilmerna, då det faktiskt bara var den första filmen som hette så.)
Trevlig och intressant läsning, men för många och stora bilder och för lite text. Jag hade t.ex. gärna läst fler anekdoter från inspelningarna, eller intervjuer med de medverkande.

[img]https://i.postimg.cc/PJ7kjp6F/364987824-607335918048885-7952881505800636715-n.jpg[/img]

Edit: Lyckas inte få bilden att synas här. Någon moderator får gärna hjälpa mig med det.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inlägg av RioGrande »

Det går inte att klistra in bilder här längre. Man får erbjuda en länk till nån annan plats... och sen får den som är intresserad kopiera länken och klistra in den i sin egen läsare.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inlägg av RioGrande »

Läser Patrick Modiano: Rue des Boutiques Obscures (detektiv nystar i sitt eget mystiska liv).
Läser även diverse böcker OM Gunnar Ekelöf. Står i Begrepp att sätta tänderna i Anders Olsson: Ekelöfs nej.
Skriv svar