Red Clown's posters på baksidan....

Diskussioner om vanliga böcker och trycksaker.
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Red Clown's posters på baksidan....

Inlägg av Marvel »

Som rubriken anger så är jag nyfiken på hur många som äger ett eller flera motiv, kanske flera exemplar, av postrarna som fanns att köpa på baksidan av Red Clown's Mästaren På Karate. Hade varit kul att kunna sammanställa en liten lista på hur många exemplar som är kända. Antingen egna exemplar eller om man känner någon som äger ett.

Det såldes 6 olika motiv. Spindelmannen, Hulk, Captain America, Conan, Mästaren På Karate och Dracula.

Själv har jag Spindelmannen, Mästaren På Karate och Dracula.

________________________________________________
Spindelmannen: 13
Dracula: 3
Mästaren På Karate: 3
Conan: 2
Hulk: 1
Captain America: 1
Vampirella:
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Jag har ett ex av Spindelmannen till salu på min hemsida. I övrigt såg jag alla affischerna en gång för minst 15 år sedan, en kille hade dem rullade. Tyvärr köpte jag dem inte. Oerhört sällsynta, enda gången jag sett dem.

Om någon har den likaledes berömda Vampirella-postern kan han ju också skriva här...
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

citat:
Ursprungligen postat av Thomas E


Om någon har den likaledes berömda Vampirella-postern kan han ju också skriva här...




Suck, undrar om det finns något exemplar av den planschen. Vad hade man inte gett för den. Och vad kommer den inte att kosta om den någonsin kommer ut på öppna marknaden.
Har försökt hitta något amerikanskt exemplar som liknar det. Men det har hittills inte givit någon frukt.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Är det någon som har en bild¨på de 6 planscherna och Vampirella?
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
www.SerieAkuten.se
Very Good
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 20 nov 2005, 19:13
Kontakt:

Inlägg av www.SerieAkuten.se »

Jag spindelmannen postern och vet en som Mästaren på karate postern. Tror det är den. Men det fanns ju lite mer prylar de gav ut. Något diplom och två t-shirtar. Någon som har dem?
"the good of the many outweighs the good of the few, or the one"
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Om det är en totalsumma du är ute efter så har jag haft 5 ex men sålt 4 av Spider-Man. Jag köpte dem av Anders Ögren, som köpte hela Red Clowns restlager när de gav upp. Jag har för mig han sa han hade ett 10-tal, jag tog hälften. Red Clown-lagret hade bara kvar Spider-Man, inga andra.
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Inlägg av Marvel »

citat:
Ursprungligen postat av Thomas E

Om det är en totalsumma du är ute efter så har jag haft 5 ex men sålt 4 av Spider-Man. Jag köpte dem av Anders Ögren, som köpte hela Red Clowns restlager när de gav upp. Jag har för mig han sa han hade ett 10-tal, jag tog hälften. Red Clown-lagret hade bara kvar Spider-Man, inga andra.




Först och främst är jag ute efter dom som folk här på forumet äger eller kanske känner någon som äger en eller flera. Kan skriva en trolig totalsumma inom parantes.

Har du någon aning om dom 4 du har sålt forfarande "är i livet"? Kanske något av dom du sålde har, av någon anledning, gått ett tragiskt öde till mötes.
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

citat:
Ursprungligen postat av Marvel
Har du någon aning om dom 4 du har sålt forfarande "är i livet"? Kanske något av dom du sålde har, av någon anledning, gått ett tragiskt öde till mötes.


800 kr/st, bör vara riktiga samlare, tror inte att någon slänger en så dyr pryl.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

citat:
Ursprungligen postat av Thomas E


Om någon har den likaledes berömda Vampirella-postern kan han ju också skriva här...




Finns det nån som någonsin har ägt den här postern? Jag hörde ett rykte en gång att de som beställde den aldrig fick sina posters pga något strul med förlaget, rättigheter el dyl.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Vet att vi hade en Vampi-poster uppsatt när jag var liten. Hon stod upp, hade svarta stövlar och den där röda "baddräkten", vänster arm var utsträckt framåt med en fladdermus sittande på handen. Är det denna ni pratar om?

EDIT: det var ett foto, ej tecknat.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Jag har "Spider-man" i mintskick aldrig uppsatt (kritvit runt om spider-man) Och "Conan-Barbaren" uppsatt på syrafri papp. Har varit inramad Tyvärr gick ramen sönder i frakten men postern klarade sig. ska ramas in igen. Detta ska vara det enda kända exet i sverige i mint som man känner till. Enligt ögren skulle det vara något strul med conan postern, (rättigheter?) Hur många som kom ut är inte känt.
Dracula lever postern vet jag om ett ex som för tillfället inte är till salu. Blir den till salu så köper jag det.
Har även Negativet till Conan-postern (utan namnet som står på postern kommer från red clown) jag och en till tömmde det sista som fanns på det lagret. (ett par år efter Ögren)
Har en Vampyrella fönsterklisterbild ca 20-25 cm hög.
Har även en jätte-poster typ 150*70 på Modesty Blaise som kom på 80-90 talet i ovikt skick,
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Vad säger du burnout: Ska vi byta samlingar rakt av? Alla dina serier (och serierelaterade saker) mot mina! Deal?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Det skulle kunna va ide!! Då fick man julafton igen att gå igenom nya grejor.[:D] Jag har 2-3 papprör med posters och sånt + allt annat. Tyvärr har jag för lite väggar för att få upp grejorna på (tjejen vill inte ha seriegrejer i VARJE RUM [:(]utan jag får hålla mig i två rum. källaren och i "mitt" hobby rum[:o)])
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Angående Conan postern.
Hade ett långt samtal med Ögren i går kväll angående rättigheterna om Conan. Det ligger till således om utgivningen. "Semic" hade börjat sin utgivning av conan (-73)och "Red Clown" (-74). Och det blev en tvist om rättigheterna. Red clown lade ned sin utgivning för att inte bli stämda. Postern jag har kommer från "Marv 40" som höll till i "Gamla Stan" och "marv" jobbade på "Red Clown" och Conan postern såldes aldrig till allmänheten, den blev indragen och förstörd(lite osäker uppgift). Men frågan är om några fler bland personalen tog rätt på någon mer. Om det är så att det inte togs rätt på någon mer, så har jag det enda kända exet. Jag vet att jag beställde alla posters på 70-talet, men jag kommer inte ihåg vilka jag fick men Conan var inte med vet jag. Ögren har inget kvar (han brukade skicka med till dom som handlade mycket marvel som bonus och dom hade inget värde då, bara en kul grej)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag förstår inte riktigt varför man lägger pengar på reklam för något man säljer om man inte är säker på sina rättigheter. Det måste ha resulterat i många ledsna köpare som hade beställt ifrån Red Clown...
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
reignfire
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 22:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av reignfire »

Som fanatisk Spider-man samlare har jag givetvis en sådan poster. Köpte den av Anders Ögren för många år sen för 300:-
Vet tre andra serie/spidde samlare som också har den.
Dom andra postrarna är skitsvåra.. T-shirten med Spiderman tror jag inte ens det finns någon kvar i livet..
Ingen som har Backemarks och Penols marvel prylar då? Finns även kortlekar och Wiewmaster hjul.. men jag vet inte riktigt vem som givit ut dom. Kortleken med hulk finns ute på tradera, men vem fan ger 2000 spänn för den? Jag SKA hitta en sån på en loppis. Ger mig inte förrän jag har allt.
Användarvisningsbild
www.SerieAkuten.se
Very Good
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 20 nov 2005, 19:13
Kontakt:

Inlägg av www.SerieAkuten.se »

Endel backemarks och lite andra spindelmannen prylar har jag. Har samlat i många år(ca 20 år) men de är svåra att få tag på. T-shirten ska det enligt vad hag har hört finnas en i Stockholm hos en t-shirt samlare. Jaghar en poster med Vampirella men det är nog inte Red Clowns men snygg är den ändå.
"the good of the many outweighs the good of the few, or the one"
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kan någon svara på om det är Vampi-postern från RC som jag beskrev i den tidigare posten? Skulle vara kul att veta.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
reignfire
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 22:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av reignfire »

Serieakuten

Vilka backemarks prylar har du? och övriga Spiderman? *jääättenyfiken*

Något som du ev vill sälja/byta?
Användarvisningsbild
www.SerieAkuten.se
Very Good
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 20 nov 2005, 19:13
Kontakt:

Inlägg av www.SerieAkuten.se »

reignfire

Jag kan återkomma till det på söndag då jag inte har dem tillgängliga där jag befinner mig just nu.
"the good of the many outweighs the good of the few, or the one"
Skriv svar