Cadial skrev:Vad missar vi som inte har Facebook? Spannande diskussioner? Googamooga?
Ni missar hela världen och mer därtill!
Nej, men vi uppdaterar dagligen med diverse länkar. Kan vara allt från en väldigt aktiv tråd här, till webbserier, intervjuer, nyheter och dokumentärer på youtube. Ulf lägger dagligen upp dagens bild samt nyheter från Serienytt.
Vissa dagar är det mer, och vissa dagar lite mindre, men uppdatera gör vi varje dag. Själv har jag i alla fall snubblat in på intressanta länkar via Fb-sidan.
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Cadial skrev:Ok, tackar bade Kungnima och Rio Grande for det. Sjalv tillhor jag majoriteten i varlden; de 7 miljarderna som INTE har Facebook!
Sex miljarder. (Vi är bara drygt sju miljarder totalt.) Den riktigt exklusiva majoriteten är annars de 6 999 997 000 som inte har konto på Serieforum.se. För ni har inte missat att vi precis rullat medlemskapet över 3000-strecket. Tids nog kommer vi ikapp Facebook också.
With great collections comes great responsibility. larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer. E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Var precis inne på sidan på FB. Jag gillade den, kul att ni satsar och uppdaterar den konstant. En sådan sida måste vara levande. Som jag ser det är det ett bra komplement till forumet (som givetvis är kärnan). Vill man läsa vad som skrivs FBsidan är det inga problem, man behöver inte ens något konto där. Ta sedan med diskussionen hit ifall man så önskar.
Ett tips på marknadsföring, sätt upp ett par lappar eller någon snygg poster i seriebutikerna runt om i landet. Butiksägarna borde vara positiva till den typen av marknadsföring för det gynnar bara dem. Där når man ut till rätt krets och borde få bra utfall.
Det känns som facebook är ganska stort ändå, fast det bara är 1.000.000.000 som har det.
Min fru driver en restaurang i vårt lilla samhälle. Jag gjorde en facebooksida åt dem. Ikväll kom Lill Lindfors och Reuben Sallmander och åt där. Jag tog ett kort och la ut det. Inom loppet av 15 min. rasslar det bara till, folk gillar, kommenterar och man har nått ut.
Sedan går det några dagar och det är stendött.
Serieforum har en annan charm. Rätt som det är ar det någon som drar upp en tråd som legat i dvala i ett par år och diskussionen är igång.
Googamooga finns bara på SeF:s forum. (f.ö. nästan det enda som finns där nuförtiden)
Tydligen har dansken som (nästan) egenhändigt fick SeF:s forum att bli irrelevant nu gått ur tiden.
https://serieland.dk/forum/viewtopic.php?p=232198#p232198
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Tydligen har dansken som (nästan) egenhändigt fick SeF:s forum att bli irrelevant nu gått ur tiden.
https://serieland.dk/forum/viewtopic.php?p=232198#p232198
Åh nej, det här kändes inte bra att upptäcka idag. Sören var en vän på Facebook, alla underligheter till trots en person jag uppskattade varmt. Suck.