Nu finns Serieforum på Facebook!

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Kontakt:

Re: Nu finns Serieforum på Facebook!

Inlägg av UlfK »

RioGrande skrev:en nytillkommen person som "bara råkat hamna" på forumet inte direkt hittar listan med pågående diskussionstrådar.

Bra poäng, RG. Jag har försökt förtydliga lite, och strött in länkar i brödtexten: http://www.serieforum.se/
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Cadial
Very Fine

Inlägg av Cadial »

Vad missar vi som inte har Facebook? Spannande diskussioner? Googamooga?
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inlägg av Nima »

Cadial skrev:Vad missar vi som inte har Facebook? Spannande diskussioner? Googamooga?

Ni missar hela världen och mer därtill!

Nej, men vi uppdaterar dagligen med diverse länkar. Kan vara allt från en väldigt aktiv tråd här, till webbserier, intervjuer, nyheter och dokumentärer på youtube.
Ulf lägger dagligen upp dagens bild samt nyheter från Serienytt.

Vissa dagar är det mer, och vissa dagar lite mindre, men uppdatera gör vi varje dag. Själv har jag i alla fall snubblat in på intressanta länkar via Fb-sidan.

/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inlägg av RioGrande »

Googamooga finns bara på SeF:s forum. (f.ö. nästan det enda som finns där nuförtiden)
Cadial
Very Fine

Inlägg av Cadial »

Ok, tackar bade Kungnima och Rio Grande for det. Sjalv tillhor jag majoriteten i varlden; de 7 miljarderna som INTE har Facebook!
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Kontakt:

Inlägg av UlfK »

Cadial skrev:Ok, tackar bade Kungnima och Rio Grande for det. Sjalv tillhor jag majoriteten i varlden; de 7 miljarderna som INTE har Facebook!

Sex miljarder. (Vi är bara drygt sju miljarder totalt.) Den riktigt exklusiva majoriteten är annars de 6 999 997 000 som inte har konto på Serieforum.se. För ni har inte missat att vi precis rullat medlemskapet över 3000-strecket. Tids nog kommer vi ikapp Facebook också. [^]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Kontakt:

Inlägg av Isegrim »

http://feber.se/webb/art/253703/faceboo ... iljard_ak/

Aktiva konton, det finns tydligen fler registrerade.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inlägg av Labrador Road 26 »

Framför allt fylls det på med mängder av data varje dag på FB. Varav förstås 99 procent är rena dyngan.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15784- ... e-om-dagen
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Dude
Fine

Inlägg av Dude »

Var precis inne på sidan på FB. Jag gillade den, kul att ni satsar och uppdaterar den konstant. En sådan sida måste vara levande. Som jag ser det är det ett bra komplement till forumet (som givetvis är kärnan). Vill man läsa vad som skrivs FBsidan är det inga problem, man behöver inte ens något konto där. Ta sedan med diskussionen hit ifall man så önskar.

Ett tips på marknadsföring, sätt upp ett par lappar eller någon snygg poster i seriebutikerna runt om i landet. Butiksägarna borde vara positiva till den typen av marknadsföring för det gynnar bara dem. Där når man ut till rätt krets och borde få bra utfall.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Kontakt:

Inlägg av larsa66 »

Det känns som facebook är ganska stort ändå, fast det bara är 1.000.000.000 som har det.

Min fru driver en restaurang i vårt lilla samhälle. Jag gjorde en facebooksida åt dem. Ikväll kom Lill Lindfors och Reuben Sallmander och åt där. Jag tog ett kort och la ut det. Inom loppet av 15 min. rasslar det bara till, folk gillar, kommenterar och man har nått ut.

Sedan går det några dagar och det är stendött.

Serieforum har en annan charm. Rätt som det är ar det någon som drar upp en tråd som legat i dvala i ett par år och diskussionen är igång.

Båda ställena har sitt berättigande tycker jag.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Kontakt:

Inlägg av K-E Lindkvist »

RioGrande skrev:
fre 12 okt 2012, 18:42
Googamooga finns bara på SeF:s forum. (f.ö. nästan det enda som finns där nuförtiden)
Tydligen har dansken som (nästan) egenhändigt fick SeF:s forum att bli irrelevant nu gått ur tiden.
https://serieland.dk/forum/viewtopic.php?p=232198#p232198
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inlägg av germund »

K-E Lindkvist skrev:
tor 06 jun 2024, 17:17
Tydligen har dansken som (nästan) egenhändigt fick SeF:s forum att bli irrelevant nu gått ur tiden.
https://serieland.dk/forum/viewtopic.php?p=232198#p232198
Åh nej, det här kändes inte bra att upptäcka idag. Sören var en vän på Facebook, alla underligheter till trots en person jag uppskattade varmt. Suck.
Skriv svar