Delforumet Vuxenserier/Erotik

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Frank
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 15:43

Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Frank »

Det är väldigt få som skriver i delforumet Vuxenserier/Erotik och jag undrar därför om det inte vore bättre om det bara hette Vuxenserier? Dels finns det ju många vuxenserier som inte innehåller sex, dels kanske många tänker erotik = porr och därför drar sig för att skriva i delforumet. Bara en tanke, tycker det vore roligt om fler diskuterade vuxenserier.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Wakuran »

Alltså "vuxenserier" är ju ett ganska otydligt begrepp i grunden, det känns inte som det betyder samma sak för olika personer. Och så ger det konnotationer om att mediet i allmänhet bara riktar sig till barn (till skillnad från film och litteratur där prefixet vuxen- knappt används). Jag är initialt ganska skeptisk till att det kommer bli bättre.

/Admin

(Dock är det här bara ett personligt resonemang, och inget vi har diskuterat inom staben.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Frank
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 15:43

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Frank »

Nej, jag är inte heller säker på om det blir bättre men man vet ju aldrig. Tycker bara att man känner sig lite "smutsig" när man skriver på delforumet, typ "Vi som gillar porr". Horst Schröders tidningar blev ju också ganska svalt behandlade av media eftersom han också gav ut erotik. Om man läser i forumet handlar de flesta rubriker om sex och ingen om t ex Galago som väl också räknas som vuxenserier.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Wakuran »

Det finns ju iofs redan en "Serier i allmänhet"-avdelning, och så verkar det vara få på forumet som är intresserade av att diskutera Galago ändå.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Wakuran »

Personligen, så skulle jag snarare vara för en idé om att ta bort "Vuxenserier" helt och hållet, och ha en renodlad "erotik"-avdelning.

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Frank
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 15:43

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Frank »

Wakuran skrev:Personligen, så skulle jag snarare vara för en idé om att ta bort "Vuxenserier" helt och hållet, och ha en renodlad "erotik"-avdelning.

/Admin

Det kanske också skulle vara en bra idé, när jag tänker efter. Då vet de som gillar Foerster, Edika eller Vuillemin att de INTE ska posta i det forumet och riskerar då inte att blandas ihop med rena erotikserier.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av RioGrande »

Vi har ju en helt utmärkt avdelning för fransk-belgiska serier i forumet. Där väl de serierna har diskuterats redan? De flesta av dem?

Wakuran... Kan inte du bara byta namn på denna avdelning? Till Erotik/Porr istället? Eller Snusk? Eller kärleks/sensuella----- eller nåt?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Vi har ju en helt utmärkt avdelning för fransk-belgiska serier i forumet. Där väl de serierna har diskuterats redan? De flesta av dem?

Wakuran... Kan inte du bara byta namn på denna avdelning? Till Erotik/Porr istället? Eller Snusk? Eller kärleks/sensuella----- eller nåt?

Det skulle jag ju iofs kunna göra, om det är något majoriteten skulle vilja.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:
RioGrande skrev:Vi har ju en helt utmärkt avdelning för fransk-belgiska serier i forumet. Där väl de serierna har diskuterats redan? De flesta av dem?

Wakuran... Kan inte du bara byta namn på denna avdelning? Till Erotik/Porr istället? Eller Snusk? Eller kärleks/sensuella----- eller nåt?

Det skulle jag ju iofs kunna göra, om det är något majoriteten skulle vilja.


Jag tycker också att "vuxenserier" kan tas bort.

Erotiska serier som titel duger gott.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Wakuran »

Namnbyte utfört!

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Agentum »

Vad är vuxenserier, är det de här som dök upp under 80tal i Sverige med egendomliga namn typ Brök mm?

Dvs allt från kiss och bajshumor till vissa mer eftertänksamma serier?

Även Galago och alla de där, även om inte allt därifrån var sådant.

Ingår Heavy Metal från förr, Metal Hurlant från förr?

Det käns som denna genren är lika död som undergroundserierna från USA.

Erotik finns ju klart kvar även som använder det delvis men för den delen inte är dåliga berättelser, en hel del europeiskt modernt.

Men just vuxenserier snubblar jag lite på, hur ligger det till?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av BoJustBo »

Vuxenserier idag är ju typ allt som inte kallas barnserier.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Wakuran »

Och därmed känns det för vagt för att ha som eget delforum...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Delforumet Vuxenserier/Erotik

Inlägg av Agentum »

Ja absolut då vi inte befinner oss på 80-90talet längre.
BojustBo beskriver ju nåt som kan vara nöstan vilken genre som helst idag bara det inte tilltalar barn.
Snart alla serier [:)]
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar