Kan inte komma åt andras e-post

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Julian999
Very Good
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 20:05
Ort: Sverige

Kan inte komma åt andras e-post

Inlägg av Julian999 »

Har problem med att få fram andra medlemmars e-postadresser. När jag klickar på länken till dessa får jag bara ett "fatal log-in error" eller liknande. Någon som vet vad som kan vara problemet?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Epostprylen består av två delar, först klickar du på en länk i sidan om medlemmen, då får du en popup som innehåller en mailto:-länk. Klickar du på den ska ditt epostprogram starta så du kan skriva brevet.

För mig funkar alltihop. Vilken del är det som inte funkar för dig?

Är det första länken så är det nog ett problem med din webbrowser, forumkoden, eller ditt konto i forumet. Är den andra länken problemet så har det nog bara med din dator att göra, kanske att du inte har konfigurerat ditt epostprogram rätt?
Användarvisningsbild
Julian999
Very Good
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 20:05
Ort: Sverige

Inlägg av Julian999 »

Tack för svaret. Det är den andra delen som jag har problem med. När jag klickar på länken får jag en anmodan om att logga in på Microsoft Passport men såvitt jag vet har jag varken användarnamn eller lösen för detta. Dessutom använder jag bara Hotmail för e-post och det är också Hotmail som är angivet som e-postprogram under Internet-alternativ. Jag har också Outlook Express men det har jag aldrig använt.

Om jag har förstått dig rätt bör alltså Hotmail öppnas när jag klickar på den andra länken och adressen till medlemmen synas i adressfältet? Varför blir det inte så?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

[quote="Julian999"]

Om jag har förstått dig rätt bör alltså Hotmail öppnas när jag klickar på den andra länken och adressen till medlemmen synas i adressfältet? Varför blir det inte så?
[/quote]

Jo. Det *borde* finnas en inställning i din desktop eller din webbläsare för vad som ska hända när du klickar på en mailtolänk (i gnome finns den i den globala huvudmenyn System -> Inställningar -> Föredragna Program). Om och i så fall var en sådan inställning finns även i windows har jag dock ingen aning om. Någon annan här kanske vet?

Men om du högerklickar på den andra länken borde du få upp en kontextmeny där du kan välja "Kopiera epostadress". Så kan du manuellt klippa in den som mottagare i ditt epostprogram.
Användarvisningsbild
Julian999
Very Good
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 20:05
Ort: Sverige

Inlägg av Julian999 »

[quote="rkaj"]

Men om du högerklickar på den andra länken borde du få upp en kontextmeny där du kan välja "Kopiera epostadress". Så kan du manuellt klippa in den som mottagare i ditt epostprogram.
[/quote]

Bra idé, det funkar fint. Tack för hjälpen!


Skriv svar