Presentation

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

JonasO skrev:Hej, Jonas Olsson heter jag och har strulat runt med att tecknat serier och annat i många år.
I år dyker jag upp som ny 91:an tecknare.
Gick serietecknarskolan i Hofors 95/96

Jobbar även heltid som "korvplockare" i butik.
Har fru och 2 barn.

Är det någon som vet varför dygnet bara har 24 timmar?
Det är något jag skulle vilja ändra på ;)

Jag har även en sida på nätet:
http://www.j-olsson.nu

Ha det bravo
/JonasO

Kul hemsida och mycket välkommen till Serieforum, hoppas vi får se/läsa mer från dig!
Användarvisningsbild
JonasO
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 27 feb 2013, 18:02
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av JonasO »

Tackar tackar.
Jag ska göra mitt bästa.


/JonasO
marveljanne
Very Good
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 feb 2013, 13:54

Re: Presentation

Inlägg av marveljanne »

Sommaren närmar sig och jag är beredd att bestämma möte med den eller de som vill titta på det jag har i serieväg eller "bara" snacka Marvel och serier över en lunch...
Janne på Katthultet
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Presentation

Inlägg av Nima »

marveljanne skrev:Sommaren närmar sig och jag är beredd att bestämma möte med den eller de som vill titta på det jag har i serieväg eller "bara" snacka Marvel och serier över en lunch...
Janne på Katthultet


Korspostning är inte tillåtet, marveljanne. Att skriva exakt samma sak i två trådar är alltså inte okej.
Sen förstår jag inte alls vad detta har med presentationstråden att göra.
Tänk på detta i framtiden.

/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Rost
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 09 jan 2014, 00:56

Re: Presentation

Inlägg av Rost »

Hej. Jag har läst här på forumet ett bra tag utan att vara medlem, mest i de kreativa trådarna Mina serier och Att skapa serier.
Är 69:a och tecknade själv ganska mycket serier på typ 80-90-talet och försöker nu komma igång igen.
Hoppas kunna bjuda igen med lite egna alster snart för att kompensera för allt "tjuvläsande".
Serier jag gillat/gillar: Fantomen, Tintin, Blueberry, Spirou, Lucky Luke, ett tag allt av Frank Miller.
Svenskar jag håller utkik efter är Kim W Andersson, Johan Wanloo och Lisa Medin.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

Mycket välkommen till Serieforum, skall bli intressant att se dina alster
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Presentation

Inlägg av Gezerd »

Hej!

Jag är ny här. Som jag sett i forumet "mina serie"r så jag har bara sett folk rita människor i normal proportion.
Det här gör mig fundersam om mina serier passar in på forumet om jag är den enda som ritar sådär förvrängda utseende
Typ den genre av stil som Asterix, Flinta och Gustaf m.m.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Presentation

Inlägg av Nima »

Gezerd skrev:Hej!

Jag är ny här. Som jag sett i forumet "mina serie"r så jag har bara sett folk rita människor i normal proportion.
Det här gör mig fundersam om mina serier passar in på forumet om jag är den enda som ritar sådär förvrängda utseende
Typ den genre av stil som Asterix, Flinta och Gustaf m.m.


Vi välkomnar alla typer av teckningsstilar med öppna armar. Ser fram emot att se dina alster.
Varmt välkommen till Serieforum, Gezerd!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Presentation

Inlägg av Wakuran »

Cartoonstil är alltid kul. Ju mer cartoony, desto mer överseende brukar jag personligen vara med brister... [B)]

Uderzo som tecknar Asterix är också en personlig favorit. Redigt skicklig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Presentation

Inlägg av Gezerd »

Nima skrev:
Gezerd skrev:Hej!

Jag är ny här. Som jag sett i forumet "mina serie"r så jag har bara sett folk rita människor i normal proportion.
Det här gör mig fundersam om mina serier passar in på forumet om jag är den enda som ritar sådär förvrängda utseende
Typ den genre av stil som Asterix, Flinta och Gustaf m.m.


Vi välkomnar alla typer av teckningsstilar med öppna armar. Ser fram emot att se dina alster.
Varmt välkommen till Serieforum, Gezerd!


Finns det nån testtråd för att se om ni anser det värt?
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Presentation

Inlägg av Nima »

Gezerd skrev:Finns det nån testtråd för att se om ni anser det värt?


Givetvis är det värt. Vi har inga regler för vad för slags alster man ska posta om, utan det är bara att skapa en tråd i kategorin "mina serier" och börja posta [:)]
Sen är ju smaken som baken och inte sällan får man konstruktiv kritik av medlemmarna, men det hör ju till.

Bara att köra på!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Presentation

Inlägg av Gezerd »

Nima skrev:
Gezerd skrev:Finns det nån testtråd för att se om ni anser det värt?


Givetvis är det värt. Vi har inga regler för vad för slags alster man ska posta om, utan det är bara att skapa en tråd i kategorin "mina serier" och börja posta [:)]
Sen är ju smaken som baken och inte sällan får man konstruktiv kritik av medlemmarna, men det hör ju till.

Bara att köra på!


Finns det ingen allmän tråd att göra edition på? Postar man på "mina serier så innebär det att tråden blir obligatorisk. Vore onödigt om responsen inte blev så bra och man kanske tröttnade.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Presentation

Inlägg av Nima »

Gezerd skrev:
Finns det ingen allmän tråd att göra edition på? Postar man på "mina serier så innebär det att tråden blir obligatorisk. Vore onödigt om responsen inte blev så bra och man kanske tröttnade.


Nej, inte vad jag kan komma på.
Att man skapar en tråd betyder givetvis inte att man måste uppdatera den från tid till tid.

Vi har 8908 trådar på forumet i skrivande stund, och få av dessa är aktiva.
Men du gör givetvis som du vill [:)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Presentation

Inlägg av Gezerd »

Nima skrev:
Gezerd skrev:
Finns det ingen allmän tråd att göra edition på? Postar man på "mina serier så innebär det att tråden blir obligatorisk. Vore onödigt om responsen inte blev så bra och man kanske tröttnade.


Nej, inte vad jag kan komma på.
Att man skapar en tråd betyder givetvis inte att man måste uppdatera den från tid till tid.

Vi har 8908 trådar på forumet i skrivande stund, och få av dessa är aktiva.
Men du gör givetvis som du vill [:)]


Enligt reglerna så tillåts endast en serie per tråd. Om mitt syfte är att visa blandat
så borde det räknas i sin omfattning som en serie? Fler trådar med blandat av
samma användare tillåts väl inte?

Så blir problemet att komma på en bra allmän titel. Att heta "mina blandade verk" låter så trist.
Kanske Gezerds envisa matsmältningsproblem? eftersom det är rätt mycket satir si sådär överdriven handling
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av larsa66 »

Gezerd skrev:Gezerds envisa matsmältningsproblem?


Det blir perfekt! [:)]

Öppna tråden och släng upp dina verk nu, du har hållit oss på sträckbänken alltför länge.

Du kommer inte att ångra dig. Välkommen till Sveriges bästa serieforum.
Användarvisningsbild
little fox
Good
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 08 sep 2013, 11:20

Re: Presentation

Inlägg av little fox »

Oj, ska man presentera sig?

Jag registrerade mig för ett bra tag sen men nu tänkte jag sluta "lurka" och bli lite mer social. Jag är en nördig tjej på 31 som håller hus i en 3:a med sambo och katt. Jag älskar att läsa och titta på film och att spela dataspel, men tycker också det är kul med träning och har hållit på lite smått med styrketräning i ca ett år nu. Jag samlar på allt mellan himmel och jord, bla LP skivor, serier (obviously), 80-talsleksaker, konstglas och BJDs. Listan är oäändlig! Andra ämnen som intresserar mig är könsnormer & jämnställdhet, pedagogik och psykologi.

Ses sen!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av rkaj »

little fox skrev:Oj, ska man presentera sig? (...)


Man får om man vill. [8D]

Välkommen hit!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Presentation

Inlägg av Wakuran »

little fox skrev:... Jag samlar på allt mellan himmel och jord, bla LP skivor, serier (obviously), 80-talsleksaker, konstglas och BJDs. ...

"BJDs"?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
little fox
Good
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 08 sep 2013, 11:20

Re: Presentation

Inlägg av little fox »

Wakuran skrev:
little fox skrev:... Jag samlar på allt mellan himmel och jord, bla LP skivor, serier (obviously), 80-talsleksaker, konstglas och BJDs. ...

"BJDs"?


Ursäkta mig, det står för Ball Jointed Dolls, det är en typ av asiatiska artikulerade dockor som kan skräddarsys av ägaren, man kan måla dem som man själv vill, byta ut håret, ögonen, sätta på olika fantasy delar osv, som en väldigt avancerad actionfigur kan man väl sammanfatta det.

rkaj skrev:
little fox skrev:Oj, ska man presentera sig? (...)


Man får om man vill. [8D]

Välkommen hit!


Tack så mycket!
Användarvisningsbild
Jerry Tumbler
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: sön 21 jun 2015, 19:16
Ort: Holland - EU
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av Jerry Tumbler »

Hello, I am Robert from Holland, nickname "Jerry Tumbler". Besides a radio-amateur, my hobby are comics too, especially comics with the scenario's of Jean-Michel Charlier
and Milton Caniff. And I follow the comic scene in France as such also, but wouldn't buy all the albums. Since I am retired, I work together with the Italian NASA and ESA pilot Andrea Salimbeti on the international Buck Danny website, see my signature too. "Jerry Tumbler" was a creation of the late scenarist J.-M. Charlier.
My main foreign languages are in English and German.
Glöm BUCK DANNY, vi har henne nu: ANGEL WINGS. [8D]
Skriv svar