Presentation

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ny på forumet? Här kan du presentera dig...

Inlägg av Society »

Välkomna ni nya! Jag räknar mig själv som ny fortfarande! :)

Skriver inte så mkt men är i stort sett inne varje dag och kikar!

Ni kommer säkert att trivas då det finns massor av trevliga människor här!
Buzz
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 18:08

Re: Presentation

Inlägg av Buzz »

Tja! är en 20 årig snubbe som upptäckte den här sidan för en vecka sedan.
Har sedan dess kollat lite och gillar vad jag sett så nu har jag reggat mig. Jag har alltid gillat att både läsa serier (är allätare)
och rita lite till och från, jag har sedan ungefär ett halvår börjat försöka göra ritandet till en mer seriös hobby.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Presentation

Inlägg av Nima »

Buzz skrev:Tja! är en 20 årig snubbe som upptäckte den här sidan för en vecka sedan.
Har sedan dess kollat lite och gillar vad jag sett så nu har jag reggat mig. Jag har alltid gillat att både läsa serier (är allätare)
och rita lite till och från, jag har sedan ungefär ett halvår börjat försöka göra ritandet till en mer seriös hobby.


Välkommen till forumet!
Får du lust så får du hemskt gärna posta bilder på dina teckningar/serier i forumet "mina serier", så att medlemmarna här kan ge feedback och så!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

Välkommen till forumet Buzz (Cooper?) Vill du ha en personlig avatar så finns det en tråd under under serieforum som heter "Hur gör man personliga avatarer" där du får du all hjälp du behöver!
Buzz
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 18:08

Re: Presentation

Inlägg av Buzz »

kungnima skrev:
Buzz skrev:Tja! är en 20 årig snubbe som upptäckte den här sidan för en vecka sedan.
Har sedan dess kollat lite och gillar vad jag sett så nu har jag reggat mig. Jag har alltid gillat att både läsa serier (är allätare)
och rita lite till och från, jag har sedan ungefär ett halvår börjat försöka göra ritandet till en mer seriös hobby.


Välkommen till forumet!
Får du lust så får du hemskt gärna posta bilder på dina teckningar/serier i forumet "mina serier", så att medlemmarna här kan ge feedback och så!


Tack!

Jag har sett den delen, grymt tunga tecknare det finns här
och självklart ska jag "visa upp mina alster", kan behöva en del tips [:o)]
Buzz
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 18:08

Re: Presentation

Inlägg av Buzz »

Peral skrev:Välkommen till forumet Buzz (Cooper?) Vill du ha en personlig avatar så finns det en tråd under under serieforum som heter "Hur gör man personliga avatarer" där du får du all hjälp du behöver!


Haha nä tänkte mer på rymdgubben i toy story [:p]
Men tack för infon!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Presentation

Inlägg av Wakuran »

Buzz skrev:
Peral skrev:Välkommen till forumet Buzz (Cooper?) Vill du ha en personlig avatar så finns det en tråd under under serieforum som heter "Hur gör man personliga avatarer" där du får du all hjälp du behöver!


Haha nä tänkte mer på rymdgubben i toy story [:p]
Men tack för infon!

Buzz Lightyear.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Doughnut Donovan
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 20:01

Re: Presentation

Inlägg av Doughnut Donovan »

Jag upptäckte just att det finns en presentationstråd. Är en norrlänning som passerat 40. Jag fick en nytändning när det gäller serier för ett par år sedan (slukade serier som grabb).

Jag slösamlar litet på Illustrerade Klassiker och relaterat (Världsserien, Stjärnklassiker etc). I övrigt är jag väl en hyfsad allätare eller åtminston öppen för att pröva det mesta. Den personliga favoriten är Tintin som jag anser höjer sig till en nivå som inga andra serier nått upp till. Jag antar att det finns de som har invändningar mot den åsikten. [:)]

Nicket Doughnut Donovan kommer från 70-talets Buster.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av rkaj »

Doughnut Donovan skrev:Den personliga favoriten är Tintin som jag anser höjer sig till en nivå som inga andra serier nått upp till. Jag antar att det finns de som har invändningar mot den åsikten. [:)]


Välkommen hit! Visst var Tintin bra för sin tid, men har du läst några nya serier alls utanför det ganska usla utbudet av serietidningar i en vanlig butik? [8D]

Några helt olika tips: Uppskovet av Jean-Pierre Gibrat. Strangers in Paradise (börja med TPB 2: I Dream Of You) av Terry Moore. Sandman av Neil Gaiman. Theos Ockulta Kuriositeter: Mumiens Blod av Ola Skogäng. Farbror Joakims Liv av Don Rosa. ElfQuest av Wendy Pini ...
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

Välkommen! Herge var suverän, så även Franquin och Chaland sedan har Albumförlaget givit ut en hel del av Europeiska författare, som kan vara intressant att titta på.
Användarvisningsbild
Doughnut Donovan
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 20:01

Re: Presentation

Inlägg av Doughnut Donovan »

Tack för välkomnandet!

Jag försöker hålla mig á jour med den nutida serieutgivningen, mest via lån av kompisar eller på bibliotek. Av de som nämns är det dock bara Sandman som jag direkt kan komma på att jag läst. Ska undersöka de andra tipsen. Annars blev jag väldigt imponerad av Bone (Jeff Smith) men jag vet inte riktigt om det räknas till nutida.

När det gäller Tintin är det väl mest rättvist om man inte jämför äpplen med päron. Tintins storhet framstår väl som tydligast för mig när jag jämför med annat liknande. T ex Gaston, Spirou, Lucky Luke och Asterix. Jag uppskattar visserligen de serierna men det är som att det finns en extra dimension i Tintin som lyfter den över konkurrenterna. Svårt att beskriva med ord, dock.
Melmac
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 03 aug 2011, 19:49
Ort: Uppsala

Re: Presentation

Inlägg av Melmac »

Hallå alla.
Har återvänt flera gånger till det här forumet för att läsa så jag tyckte att det var dags att bli medlem.
Jag är en 25år gammal Uppsalabo som studerar IT och håller på med olika former av programmering.
Gillar massor av olika typer av serier men främst amerikanska serier.
Mina favoritförlag är Vertigo och Avatar men även Marvel står högt i kurs hos mig.
Fast min absoluta favoritkaraktär och favoritserie är Batman, tvåa kommer Lilla Fridolf :)

Jag samlar främst på Magnum, svenska spindelmannen från 90-talet och en del svenska buskisserier. Försöker även köpa det mesta som släpps av skräckserier som Nightmare on Elm street, Friday the 13th, Child's play och Texas chainsaw massacre.
Köper även en del album och miniserier som verkar intressanta, mest Batman och serier från Avatar men har överlag en väldigt splittrad seriesamling.
Samlar lite mått på actionfigurer och då främst på karaktärer från filmerna jag nämnde ovan.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Presentation

Inlägg av Nima »

Välkommen till forumet!
Kul med fler superhjälteentusiaster!

Vi har samma "absoluta favoritkaraktär. Även om han för mig delar plats med en rik/snål anka.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Flinthjärta
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 21 jul 2011, 03:57

Re: Presentation

Inlägg av Flinthjärta »

Hejsan! Mitt serieintresse har sparkats igång igen efter några års "jaha". Intresset är enormt och jag hoppas kunna hålla det vid liv för alltid denna gången! Jag har nog läst Kalle Anka lika länge som jag kunnat läsa, vilket har satt sina avtryck. Bland annat har Joakim von Anka blivit lite av en favorit, inte minst genom Don Rosas smått fantastiska serier.

Superhjälte-genren har aldrig lockat det minsta. Batman är det enda som jag tycker är intressant, köpte nyss Year One och blev positivt överraskad. Vad beträffar resten av DC/Marvel är intresset närmast noll. (Detsamma gäller filmatiseringarna.)

Det aktiva samlandet är på en väldigt, hm, enkel(?) nivå just nu, bestående av Asterix (engelska), Batman-album (engelska), Lucky Luke (engelska), Hall of Fame-albumen samt Kalle Ankas Pocket (komplett!). När ekonomin (min, inte världens) kommer igång så lär det blir mer!

Har fått upp ögonen lite för The Boys, möjligen för att de tar hand om superhjältar på ett synnerligen intressant sätt! [;)]

Som alltid lär det bli en trevande början på ett nytt forum, men förhoppningsvis kan jag bidra något här och där. Ser verkligen fram emot att både läsa och diskutera med alla trevliga entusiaster här!

Vänligen,
/Flinthjärta
"Ja, varför, kära farbror? Berätta inför spionkameran!"
"Det var det värsta! Den där snåla glasögon-ormen har lyckats igen!"
"Kom ihåg, Flinten, om du inte kan vinna: fuska!"
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

Välkommen till forumet
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Hej!

Inlägg av Kermit »

Jag har letat men hittar ingenstans där man presenterar sig, så antingen behöver man inte det eller så är jag blind. Men en liten presentation eller hälsning tycker jag vore på sin plats. :)

Jag har i flera år mest varit verksam på Sci fi-nytts forum, men i ärlighetens namn känns det som att det är mycket motvind där. Seriesnacket har långsamt minskat och minskat, och då är det jättekul att hitta ett forum där seriesnacket lever och frodas!

Jag är en kille i de tidiga trettio-åren som studerar till lärare (i Bild och Svenska, inriktning yngre åldrar) i Örebro, men jag kommer ifrån en liten håla några mil utanför Göteborg. Jag har mest läst Marvel, har mest trevat inom DC (fast ändå hyfsat mycket Batman) några gånger utan att kanske helt fastnat. Men jag är frustrerad på hur Marvel sköter sina hjältar, samtidigt som jag blir genuint glad när det kommer riktigt bra superhjälteserier som gör att man kan koppla bort den kanske lite för cyniska sidan som har kommit fram på senare år. En bra superhjälteserie gör fortfarande att pulsen går lite snabbare hos mig och den känslan letar jag ständigt efter.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

Det kanske blir lite i senaste laget att önska dig välkommen till forumet efter 62 inlägg, men välkommen ändå.
Det behövs alltid nya röster som håller forumet igång och bidrar till ökad aktivitet!
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Presentation

Inlägg av Kermit »

Det är ju lättare att hålla aktiviteten uppe här kan jag tänka mig? Tackar! :)
Det är inte lätt att vara grön.
Geggamoja
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 19 jul 2011, 23:10

Re: Presentation

Inlägg av Geggamoja »

Jag har visserligen precis börjat posta på den här sidan, men som det ser ut nu så finns det inget som kommer stoppa mig från att fortsätta.


Jag heter Cristopher, är 25 och bor i Göteborg. Jag har studerat Media med inriktning inom Textkommunikation. Har studerat den absolut meninglösa Textanalys och Novellteori också och har skrivit ända sen jag var tretton.

Arbetar på ett rullande band på en fabrik i Stenkullen, spenderar dagarna med polare och läser alla serietidningarna jag få mina händer på. Tränar också Le-Parkour.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

Låter som en briljant hobby för det här forumet, Du är mycket välkommen, hoppas du skall trivas!
Skriv svar