Avstängningar från Serieforum.se

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Labrador Road 26 »

Medlem skaraborg76
http://www.serieforum.se/memberlist.php ... ile&u=2354
är avstängd efter omröstning för upprepade brott mot följande regler och att medlemmen även ohörsammat tillsägelser om detta från Admin och Moderatorer:

1.2 Skapa inte nya trådar i onödan
1.3 Håll dig till ämnet
1.4 Posta i rätt avdelning/tråd
1.6 Tänk efter – före
2.1 Personangrepp

Och även brustit i förhållande till huvudregeln Trivsel:

Huvudregeln för Serieforum.se är att alla skall trivas. Emellanåt när man diskuterar kan känslorna ta överhanden och det har vi naturligtvis en förståelse för. Men försök att behandla dina medforumiter på ett civiliserat sätt även om du är upprörd.

/Admin

Tidigare tråden om avstängda från gamla forumet hittas här:

http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=12&t=1480
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Labrador Road 26 »

suztzynera
memberlist.php?mode=viewprofile&u=2685
har stängts av på grund av spam på ryska(?). Personen verkar även blivit avstängd från en mängd andra forum.
http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&b ... fp=1&cad=b

Tack till moderator Kungnima som åtgärdade denna snabbt.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Labrador Road 26 »

Medlem Agentum har i samband med sin tredje varning på kort tid nu även blivit avstängd i en månad från Serieforum.se. Det är framför allt huvudregeln gällande trivsel som Agentum brutit mot men även paragraferna nedan har ingnorerats vid olika tillfällen:

1.3 Håll dig till ämnet
1.4 Posta i rätt avdelning/tråd
1.6 Tänk efter – före
2.1 Personangrepp

Varningar och avstängning har beslutats om gemensamt av Admin och moderatorer.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Labrador Road 26 »

Agentum är nu inte längre avstängd från Serieforum.se. Tidigare varningar är också avklarade. Hälsar därmed Agentum välkommen tillbaka.
/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Nima »

Användarna Petervictoria samt Leland har nu, som resultat av diskussion inom staben, blivit avstängda från Serieforum.se.

Båda dessa användare har stängts av för att ha brutit mot följande regel..

2.1 Personangrepp

..flera gånger, samt inte tagit åt sig av våra många tillsägelser/varningar.

Serieforums huvudregel är att alla ska trivas. Att gå till personangrepp och kasta förolämpningar hejvilt är aldrig OK.

Vi i ledningen/moderatorstaben verkar efter bästa förmåga för att Serieforum.se ska vara en så trevlig plats som möjligt för samtliga användare och reglerna finns för allas bästa.

/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Grumme »

Är avstängningarna tidsbegränsade eller permanenta?
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Grumme skrev:Är avstängningarna tidsbegränsade eller permanenta?


Tills de öppnar ett nytt konto.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Agentum »

Leland där var ju tongivande för hela forumet så han måste väl dyka upp i nån form, han hade typ 45 inlägg men dessa var de mest tongivande forumet sett.

Nä man ska inte hoppa på folk som inte kan försvara sig, som sagt hade det bar kommit en poäng med inläggen så hade de nog varit kvar, men till sluta var det får jag säga lite godag yxskaft på svaren kände jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av UlfK »

Grumme skrev:Är avstängningarna tidsbegränsade eller permanenta?


De båda senaste är permanenta.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av UlfK »

Användaren Max B har befunnits vara identisk med den förre medlemmen Thomas E (Seriesam). Thomas E:s konto är avstängt, då han inte kunde hålla en sansad ton i samtalen på forumet. Han har nu, för andra gången, brutit mot regel 2.4, Att registrera mer än ett konto är inte tillåtet. Kontot Max B är därför även detta bannat.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Looding »

UlfK skrev:Användaren Max B har befunnits vara identisk med den förre medlemmen Thomas E (Seriesam). Thomas E:s konto är avstängt, då han inte kunde hålla en sansad ton i samtalen på forumet. Han har nu, för andra gången, brutit mot regel 2.4, Att registrera mer än ett konto är inte tillåtet. Kontot Max B är därför även detta bannat.

Jag som inte är datorkunnig undrar hur kan man avgöra om de är samma perso eller ej.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Looding skrev:Jag som inte är datorkunnig undrar hur kan man avgöra om de är samma perso eller ej.


Mad SKiLLZ och tillgång till FBI:s main frame.

(Eller en enkel ip-sökning.) [:)]
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Labrador Road 26 »

APenny4YourThoughts skrev:(Eller en enkel ip-sökning.) [:)]

Riktigt så enkelt är det ju egentligen inte. om surfningen exempelvis sker från butiken så är det inte konstigt att olika personer/anställda får samma ip-adress. Skulle tippa på att både Staffan/Staffars och Serieboden surfar från butiken, kanske även Alvglans och Serier & Sånt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Nej, det går ALDRIG att veta vem personen är som sitter och knappar vid en dator på en specifik IP-adress, men det problemet har man ju i alla sammanhang.

IP-adress är ett komplement till andra finurliga metoder, som att titta på hur någon bygger upp språk och meningar i det den skriver.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Labrador Road 26 »

APenny4YourThoughts skrev:Nej, det går ALDRIG att veta vem personen är som sitter och knappar vid en dator på en specifik IP-adress, men det problemet har man ju i alla sammanhang.

IP-adress är ett komplement till andra finurliga metoder, som att titta på hur någon bygger upp språk och meningar i det den skriver.

Den biten är nog så viktig, klart den går att maska också om man vill. Själv gjorde jag bedömningen att inläggen inte skrevs av Thomas Eliasson men det är min bedömning.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Nima »

Vi i ledningen hade skäl att tro att det var TE som låg bakom användaren, och allas vår strålande tekniker lyckades bekräfta detta. Med det sagt, vet jag inte riktigt hur han gått tillväga då min kunskap inom de tekniska delarna är extremt begränsade.

Nu måste jag äta innan jag svimmar.
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Agentum »

Det är ju rätt infekterat med just den personen vilket kan var svårt att förstå för folk som tillkommit senare.

Det blir ju inte bättre om man byter nick egentligen, dock inte ovanligt har ja gmärkt (inte här dock).

Vill man bli accepterad igen tycker jag man kan lägga upp korten.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av Nima »

Användare Labrador Road 26 har fått en månads avstängning/vilotid från forumet. Detta för att han flera gånger har brutit mot regeln om allas trivsel, trots att staben flera gånger har påpelat för honom att hans beteende inte är acceptabelt och att folk tar illa upp.

Trivsel
Huvudregeln för Serieforum.se är att alla skall trivas. Emellanåt när man diskuterar kan känslorna ta överhanden och det har vi naturligtvis en förståelse för. Men försök att behandla dina medforumiter på ett civiliserat sätt även om du är upprörd.


/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avstängningar från Serieforum.se

Inlägg av UlfK »

Användaren Toppform visade sig snabbt vara Thomas E - Seriesam (www.seriesam.se), som sedan många år är bannad från forumet för sina översittarfasoner och otrevliga sätt. Han är nu bannad för femte gången, om jag räknar rätt. Hoppas han aldrig hittar den lilla grejen vi har gömt i hans hus som börjar blinka varje gång han registrerar ett nytt konto här.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Skriv svar