Säljes: Micronauts

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Säljes: Micronauts

Inlägg av rdbulldozer »

Länge sedan man postade något här... om någon minns mig ännu . Nåväl.

Jag har kommit över en låda micronautsfigurer från 70-talet. Flera kompletta fordon och gubbar. Vet inte om det finns samlare i Sverige men det verkar finnas internationella. Jag själv blev väldigt fascinerad av kvaliteten och retrokänslan, men inser att jag inte kan börja ett nytt samlande. Mina micronauts är alltså till salu.
Om någon är intresserad av att veta mer får ni gärna höra av er så skickar jag bilder på samlingen.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Säljes: Micronauts

Inlägg av Dude »

Jag var tvungen att kolla upp vad det var för något, aldrig hört talats om Micronauts tidigare. Är det något som sålts i Sverige? Verkar vara någon föregångare till transformers av bilderna att döma

Kanske fult av mig att använda tråden för att ställa mina nyfikna frågor, jag är inte intresserad av att köpa då jag heller inte behöver bredda mitt samlande mer känner jag ;)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Säljes: Micronauts

Inlägg av Wakuran »

Verkar vara en amerikansk vidareutveckling av ett japanskt koncept... Grunden verkar vara ett magnetbaserat joint-system som tillåter byte av kroppsdelar mellan olika figurer...

Sålde så bra att det blivit tecknad serie först av Marvel, och sen andra förlag...

https://en.wikipedia.org/wiki/Micronauts
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar