Köpes Blårockarna Danska album

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Köpes Blårockarna Danska album

Inlägg av jedi tomas »

Köper danska seriealbum av blårockarna.
Albumen ska ej vara utgivna i vårt land.
Med vänlig hälsning
Tomas
jedi Tomas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes blårockarna Danska albulm

Inlägg av Wakuran »

Du kan kanske köpa direkt från antikvariatet Pegasus.

Prisnivån där är iofs ganska hög, generellt...

http://pegasus.dk/soegning/Bl%C3%A5frakkerne
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Köpes blårockarna Danska albulm

Inlägg av jedi tomas »

Tack.
Där var 2 som jag ej hade.
Var ytterligare några till som jag saknade men som dom ej hade.
Finns 60 st album i serien och Danska Mozz förlag har gett ut 25 av dom.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes blårockarna Danska albulm

Inlägg av Wakuran »

jedi tomas skrev:Tack.
Där var 2 som jag ej hade.
Var ytterligare några till som jag saknade men som dom ej hade.
Finns 60 st album i serien och Danska Mozz förlag har gett ut 25 av dom.


Zoom på danska.

Det verkar som nästan alla album (inklusive "Outlaw" på norska) finns utgivna på danska i någon form, men det har ju varit en rätt hoppig utgivning mellan olika förlag genom åren, så det kan nog ta ett tag att få tag på alla.

https://comicwiki.dk/wiki/Bl%C3%A5frakkerne#Oversigt
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Köpes blårockarna Danska albulm

Inlägg av germund »

Beroende på var man bor - åk till Köpenhamn och vandra in på Faraos cigarrer och Fantask. Eller Pagsus, för den delen.
Alternativt: snacka med danska samlare om de kan hjälpa dig (det finns finfina danska serieföräljningssidor på facebook) eller leta på danska qxl.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes Blårockarna Danska album

Inlägg av Wakuran »

Litet oklart var man bäst kan hitta norska Outlaw, annars. Jag tror den kan vara rätt svår att få tag på (?...)

Man kan ju försöka att söka på "Blåjakkene" på de här sidorna, men generellt är ju prisnivån högre i Norge än i Danmark, och norsk bokmål och danska i övrigt ganska likvärdiga att tränga sig igenom...

Fast iofs har Zoom kommit med någon uppgift om att alla icke tidigare utgivna danska album ska vara tryckta till 2019, så eventuellt kanske det enklaste i det fallet bara är att ha litet tålamod...

https://www.serieantikvariatet.no/

http://www.qxl.no/pris/tegneserier/c/cn11408/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Köpes Blårockarna Danska album

Inlägg av jedi tomas »

Danska utgivna album ifrån Mooz förlag som ej kommit i Sverige men i Danmark kommer ej att ges ut här förrän det är dags för nytryck och det lär dröja.
faraos ciggarer köpte jag en del under black friday.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes Blårockarna Danska album

Inlägg av Wakuran »

Jag pratade om Outlaw, det enda albumet som bara kommit ut i Norge. (I omredigerad utgåva.)

Det kommer nog ut på danska (och eventuellt även svenska), snart.

Edit. Det intressanta med det albumet, förutom att det bara kommit ut i Skandinavien i Norge, är att det var under arbetet med det albumet som Salvé dog, så man kan se hur det såg ut direkt när Lambil tog över mitt i arbetet. Tydligen ska Lambil ha tecknat de åtta sista sidorna, jag vet inte riktigt hur bra han anpassade sin stil där i början, om det är sömlöst eller om det blir ett tydligt stilbrott...

https://fr.wikipedia.org/wiki/Outlaw_(Les_Tuniques_bleues)
(Information via skolfranskan eller Google Translate, beroende på vad som är enklast...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar