Säljes/ Bytes: Comics Revue (stor samling)

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Säljes/ Bytes: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av germund »

Jag skär hårt i samlingen och min uppsättning av seriestripps-reprint-magasinet Comics Revue lär avyttras. Mängder av svårfunna seriestrippar som Rick O’Shay, Tarzan, Krazy Kat (dagsstrippar), Buz Sawyer etc. Och så klart nästan allt Modesty Blaise med mängder av Romero-omslag och mycket annat. Jag har komplett från ca nr80 till idag, förutom 136 (samt flertalet t o m nr 80), så det är kanske 90% av alla utkomna nummer och totalt blir det väl 1,4 hyllmeter tidningarmed uteslutande gamla seriestrippar. Vill ingen här ha dem åker de ganska snart ut på auktion eller till någon återförsäljare, men hör av dig om du är intresserad; jag byter gärna mot serieböcker jag saknar eller kanske något/några intressanta serieoriginal. Och jag kan ta fram en detaljerad lista över alla nummer som ingår i samlingen. (Jag får inga notiser när någon skriver till mig här på Serieforum, så jag kanske inte svarar direkt.)

/Namnbyte på tråd. Admin
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av burnout »

Rick oshay vad har du där? saknas en del usa grejor
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av Agentum »

Buz Sawyer är det reprintböckerna?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av germund »

Den här annonsen gäller alltså enbart en stor samling av magasinet Comics Revue, men har man en komplett samling av det har man nog, bland mycket annat, Rick O'Shay komplett t o m ca 1975/76 och Buz Sawyer komplett t o m slutet av 60-talet.
http://www.comicsrevue.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/Comics_Revue

Mer exakt innehåller samlingen dessa nummer:
1-17,20-23,25,26,28-30,33-35,37,41,51,53,54,56,58,59,61,62,67,68,74,77,85,91,98,99,
103,104,106-108,110, 112-135, 137 komplett t o m idag.
Totalt ca 1,4 hyllmeter magasin.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av smorkin »

Dammit Germund, du får inte fresta mig så här!

Jag har varit lite småsugen på CR länge men tänkt att det inte är någon poäng eftersom det kommit så himla många nummer som inte kommer gå få tag på. Plus att jag efter att förrförra sommaren ha läst igenom alla nummer av "The Menomonee Falls Gazette" insett att det finns väldigt många väldigt dåliga strippserier, även om de är kända (herregud vad usla serier som Fantomen, Mandrake, Blixt Gordon med flera var under sent 60-tal/tidigt 70-tal), så ytterligare en gigantisk trave med reprinter av diverse såna serier kanske inte är någonting jag behöver.

Och ett aber till, nämligen att jag försöker själv skära ner (eller åtminstone inte öka alltför mycket) i bokhyllorna. Ytterligare en Fosdyke Saga-samling? Visst, gärna (saknar nu bara två stycken)! 1,4 hyllmeter allmänna strippserier i reprint? Hmmmmm...

Men ändå frestad! [}:)] :evil: [:X] [:o)]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av Agentum »

Ja jösss det hade jag glömt vad det var, tror jag har digitala men det är inte samma sak, men ok det har jag inte rpåd med trist nog.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Säljes/ Bytes: Comics Revue (stor samling)

Inlägg av germund »

Jag har visst helt släppt försöken att sälja dessa samlingar, men de ska fortfarande avyttras till någon som vill läsa dem: Mängder av Comics Revue och en hel del nummer av Cartoonnist Profiles.
Skriv svar