Norska sölvepilen intresse

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
cradlemannen
Good
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 21 jul 2011, 10:55

Norska sölvepilen intresse

Inlägg av cradlemannen »

Min svåger har en massa årgångar norska sölvepilen. Det är många nummer mellan 73 - 81.
Skicken ligger i medel GD, det finns även en massa nummer som tyvärr är hålslagade och därför
i FR. Hursom helst är det någon som är intresserad. Hör av er.
MVH
zandro
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Norska sölvepilen intresse

Inlägg av Wakuran »

Jag är rätt skeptisk, faktiskt. Möjligen skulle du kunna hitta norska samlare, men då skicket är så dåligt tvivlar jag på det också.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Norska sölvepilen intresse

Inlägg av RioGrande »

Den var ju kass redan då. Man "pliktläste" den om det låg några Silverpilen hos någon kompis bara för att det var en västernserie. Jag hittade en gammal Silverpilen i en seriebod för någon månad sedan och öppnade den. Trodde att det skulle dofta lite nostalgi, men det kändes bara trist.
**
Däremot köpte jag två gamla Buffalo (från 79 och 81) för några dagar sedan. Fantastiskt uselt manus på huvudserien och slappt (spansk?)tecknat. En gammal DC-version av Hopalong Cassidy med hårresande anakronismer. En charmig Frisco Kid. Och ett otroligt dåligt Kapten Miki-avsnitt. Ologiskt, rasistiskt, stympat och dessutom svajigt tecknat (hästen växlar exempelvis storlek under Miki under ritt). Var Miki verkligen alltid så här dåligt tecknad, i de avsnitten man läste på sjuttiotalet? (Visst minns man den som dålig, men SÅ dålig?) Eller var tecknarteamet magsjuka just den här förmiddagen när dessa sidor slarvades ihop?

Trots allt negativt jag radat upp här gav dessa nummer ifrån sig en genuin doft av nostalgi, vilket var vad jag var ute efter!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Norska sölvepilen intresse

Inlägg av Wakuran »

Både Silverpilen och Kapten Miki tokstressades ju fram teckningsmässigt. Frank Sels lär ha varit Europas mest produktive serietecknare där runt 70-talet och Essegesse-studion verkar ju ha sprutat ur sig serier. Litet tekniska brister är bara att vänta sig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar