Märkligheter på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Wakuran »

Agentum får en varning för användandet av etniska skällsord. /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Grumme »

Wakuran skrev:Agentum får en varning för användandet av etniska skällsord. /Admin


Jag tror i ärlighetens namn att Agentum skulle skriva "budarna", men då han kategoriskt vägrar att kolla stavningen innan han postar så... [V]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Wakuran »

Grumme skrev:
Wakuran skrev:Agentum får en varning för användandet av etniska skällsord. /Admin


Jag tror i ärlighetens namn att Agentum skulle skriva "budarna", men då han kategoriskt vägrar att kolla stavningen innan han postar så... [V]

Hmm, okej, stavningen har han iofs fått tillsägelser om flera gånger, men det ska inte rendera en varning. Om det visar sig att jag har agerat förhastat så försöker jag stryka varningen... [B)] /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Grumme »

Vet inte om det är märkligt eller om jag bara har dålig koll på fraktkostnaderna, men är inte 53:- för att skicka en vanlig serietidning eller Kalle Ankas pocket, eller 80:- för ett vanligt seriealbum lite väl saftigt? [B)]

https://www.tradera.com/profile/items/1132917/mead5
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av zlv »

Grumme skrev:Vet inte om det är märkligt eller om jag bara har dålig koll på fraktkostnaderna, men är inte 53:- för att skicka en vanlig serietidning eller Kalle Ankas pocket, eller 80:- för ett vanligt seriealbum lite väl saftigt? [B)]

https://www.tradera.com/profile/items/1132917/mead5


Säljaren har angett 0.5 kg som vikt & enl postens tabell är det = 6 märken = 72 kr (Klicka på "Se internationella fraktpriser" så ser du.)
Post = dyrt, detta är anledningen till att jag själv föredrar Schenker i första hand.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Agentum »

Grumme skrev:
Wakuran skrev:Agentum får en varning för användandet av etniska skällsord. /Admin


Jag tror i ärlighetens namn att Agentum skulle skriva "budarna", men då han kategoriskt vägrar att kolla stavningen innan han postar så... [V]


Det stämmer åter igen föll jag till föga för att mobilens rättstavning tyckte judarna var klart mycket troligare än budarna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Agentum »

Wakuran skrev:
Grumme skrev:
Wakuran skrev:Agentum får en varning för användandet av etniska skällsord. /Admin


Jag tror i ärlighetens namn att Agentum skulle skriva "budarna", men då han kategoriskt vägrar att kolla stavningen innan han postar så... [V]

Hmm, okej, stavningen har han iofs fått tillsägelser om flera gånger, men det ska inte rendera en varning. Om det visar sig att jag har agerat förhastat så försöker jag stryka varningen... [B)] /Admin


Det ska du inte göra om jg blir varnad om och om igen ska jag ha det, men i detta fall var det som sagt att Android på telefon tyckte judarna var helt klart troligare än Budarna. I andra fall på mig bara, jag vill inte jaga bort folk härifrån, det är illa nog.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Agentum »

Grumme skrev:Vet inte om det är märkligt eller om jag bara har dålig koll på fraktkostnaderna, men är inte 53:- för att skicka en vanlig serietidning eller Kalle Ankas pocket, eller 80:- för ett vanligt seriealbum lite väl saftigt? [B)]

https://www.tradera.com/profile/items/1132917/mead5


Det är det absolut, DU son JAG vet att okm det inte handlar om toppskick extra embalerat inte har nånting med verkligheten att göra.
Men jag har hört om detta, då tckte säljaren at han öht fick gå och posta det han sålde var värt pengar, låt oss säga att jag inte håller med denne, ofta tror jag det handlar om att ta igen pengar på sina auktioner, det bästa är att undvika dem.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Wakuran »

Nå, okej, det verkar som jag var slarvig och överreagerade den här gången. Jag tar bort varningen, men ber igen om att du ska läsa igenom dina inlägg innan du postar dem litet oftare.

/Edit. Kan förtydliga att det var en kommentar som Admin. /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Agentum »

Nja, du är inte tankeläsare trots allt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar