Märkligheter på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Rufus »

Det står på Tradera att kontot har avaktiverats. Ingenting om avstängning, vad jag kan se.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av MrKumquack »

Rufus skrev:Det står på Tradera att kontot har avaktiverats. Ingenting om avstängning, vad jag kan se.

Det står ordagrant Kontot har avaktiverats av Tradera. Vad innebär detta? Bakgrunden är här röd, så
m.a.o. är det Tradera och inte Ellingen själv som har stoppat kontot.
Tradera skriver: När texten anges på röd bakgrund kan det bero på att medlemmen brutit mot Traderas regler, fått för många negativa omdömen eller att Tradera t. ex. inte kan verifiera personuppgifterna på kontot.
Hade bakgrunden varit grå säger Tradera följande: När texten anges på grå bakgrund kan kontot vara avaktiverat på grund av att medlemmen valt att avsluta kontot själv, att man har obetalda fakturor eller att kontot av andra orsaker bara är tillfälligt avaktiverat.
Jag vill absolut inte lägga mig i Ellingens förehavanden, men kan bara konstatera att det är ett drygt halvår sedan han var aktiv i detta forum. Hoppas allt är väl, och att Traderastrulet löser sig för honom!
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Wakuran »

MrKumquack skrev:
Rufus skrev:Det står på Tradera att kontot har avaktiverats. Ingenting om avstängning, vad jag kan se.

Det står ordagrant Kontot har avaktiverats av Tradera. Vad innebär detta? Bakgrunden är här röd, så
m.a.o. är det Tradera och inte Ellingen själv som har stoppat kontot.
Tradera skriver: När texten anges på röd bakgrund kan det bero på att medlemmen brutit mot Traderas regler, fått för många negativa omdömen eller att Tradera t. ex. inte kan verifiera personuppgifterna på kontot.

Konstigt. Jag hittar inte ett enda negativt omdöme på hans sida, och personuppgifterna hittar jag på Ellingen.se . Hoppas på att problemet går att lösa.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:
MrKumquack skrev:
Rufus skrev:Det står på Tradera att kontot har avaktiverats. Ingenting om avstängning, vad jag kan se.

Det står ordagrant Kontot har avaktiverats av Tradera. Vad innebär detta? Bakgrunden är här röd, så
m.a.o. är det Tradera och inte Ellingen själv som har stoppat kontot.
Tradera skriver: När texten anges på röd bakgrund kan det bero på att medlemmen brutit mot Traderas regler, fått för många negativa omdömen eller att Tradera t. ex. inte kan verifiera personuppgifterna på kontot.

Konstigt. Jag hittar inte ett enda negativt omdöme på hans sida, och personuppgifterna hittar jag på Ellingen.se . Hoppas på att problemet går att lösa.


Ja, inte ett enda negativt omdöme och tusentals positiva omdömen, tyder på på ett extremt välskött användarkonto. Jag vill undvika att spekulera, och jag tror att vi snart får besked om vad som har hänt.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Ellingen »

Wildis90 skrev:Jag såg nyligen att Ellingen har blivit avstängd från Tradera? Vet någon vad som har hänt? [B)]


Jag fick mina auktioner nedstängda och blev avstängd en månad pga att jag vid övergången till Traderabetalning i auktionsbeskrivningen missade ändra en teknikalitet… [V]
Kan bara skratta åt eländet. [:)]
Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av OnionMan »

Jag har också märkt att de nu gjort det obligatoriskt att använda deras nya system med Tradera-betalning. Gillar inte alls den förändringen. Jag föredrar betalningar via Swish för att det är så snabbt och enkelt.

Vad specifikt hade de problem med i dina auktionsbeskrivningar?
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Grumme »

Ellingen skrev:
Wildis90 skrev:Jag såg nyligen att Ellingen har blivit avstängd från Tradera? Vet någon vad som har hänt? [B)]


Jag fick mina auktioner nedstängda och blev avstängd en månad pga att jag vid övergången till Traderabetalning i auktionsbeskrivningen missade ändra en teknikalitet… [V]
Kan bara skratta åt eländet. [:)]
Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]


Skönt att höra att det inte var något annat. [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Elaka Ungen »

Ellingen skrev:Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]


Härligt att höra! Trodde först att du hotade med att ta över hela Tradera! [:o)]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Rufus »

OnionMan skrev:Jag har också märkt att de nu gjort det obligatoriskt att använda deras nya system med Tradera-betalning. Gillar inte alls den förändringen. Jag föredrar betalningar via Swish för att det är så snabbt och enkelt.


Nej, obligatoriskt att använda "Tradera-betalning" är det inte. Jag använder Swish eller bankkontoöverföring när jag betalar, och mina köpare använder också detta. Fungerar som vanligt.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Wildis90 »

Ellingen skrev:Jag fick mina auktioner nedstängda och blev avstängd en månad pga att jag vid övergången till Traderabetalning i auktionsbeskrivningen missade ändra en teknikalitet… [V]
Kan bara skratta åt eländet. [:)]
Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]

Ok, skönt att höra att det inte var någonting sämre [:)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Elaka Ungen »

Det dök upp en ny seriesamlare i början av aug på Tradera. Han bjöd som en besatt under ca en månads tid! :shock:
Men lika plötsligt som han dök upp, lika plötsligt slutade han bjuda. Märkvärdigt var ordet..... :o

Bild
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Rufus »

Elaka Ungen skrev:Det dök upp en ny seriesamlare i början av aug på Tradera. Han bjöd som en besatt under ca en månads tid! :shock:
Men lika plötsligt som han dök upp, lika plötsligt slutade han bjuda. Märkvärdigt var ordet..... :o


Han kanske fick slut på pengar.

Jag tror förövrigt att det är första gången som jag ser en serietidning från 1980-talet (Miss Hulk) säljas för en större summa pengar.
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Elaka Ungen »

Rufus skrev: Han kanske fick slut på pengar.


"-Ånej, var är alla mina sparade pengar? Ojdå, jag har handlat tidningar för 83 papp sista veckorna!" [:o)]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Wakuran »

Elaka Ungen skrev:
Rufus skrev: Han kanske fick slut på pengar.


"-Ånej, var är alla mina sparade pengar? Ojdå, jag har handlat tidningar för 83 papp sista veckorna!" [:o)]

Håll utkik i Lyxfällan... :shock:
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av s4. »

Det ser ut som att det finns många seriesamlare med gott om pengar, en del budgivningar har dragit i väg ordentligt.
tycker tex sämre skick av Kalle Anka nr 1 1948 har gått för fantasi summor.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Ellingen »

OnionMan skrev:Jag har också märkt att de nu gjort det obligatoriskt att använda deras nya system med Tradera-betalning. Gillar inte alls den förändringen. Jag föredrar betalningar via Swish för att det är så snabbt och enkelt.

Vad specifikt hade de problem med i dina auktionsbeskrivningar?


Swish fungerar utmärkt även med Traderabetalning! [:)]

En detalj angående betalningen... [:I]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Ellingen »

Elaka Ungen skrev:
Ellingen skrev:Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]


Härligt att höra! Trodde först att du hotade med att ta över hela Tradera! [:o)]


Det borde man kanske göra... [8]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Ellingen »

Wildis90 skrev:
Ellingen skrev:Jag fick mina auktioner nedstängda och blev avstängd en månad pga att jag vid övergången till Traderabetalning i auktionsbeskrivningen missade ändra en teknikalitet… [V]
Kan bara skratta åt eländet. [:)]
Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]

Ok, skönt att höra att det inte var någonting sämre [:)]

Tack! [:)] [:)] [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på tradera

Inlägg av Ellingen »

Grumme skrev:
Ellingen skrev:
Wildis90 skrev:Jag såg nyligen att Ellingen har blivit avstängd från Tradera? Vet någon vad som har hänt? [B)]


Jag fick mina auktioner nedstängda och blev avstängd en månad pga att jag vid övergången till Traderabetalning i auktionsbeskrivningen missade ändra en teknikalitet… [V]
Kan bara skratta åt eländet. [:)]
Nya auktioner kommer ut i oktober. [:)]


Skönt att höra att det inte var något annat. [^]


Tack! [:)] [:)] [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Märkligheter på Tradera

Inlägg av Ellingen »

Rufus skrev:
OnionMan skrev:Jag har också märkt att de nu gjort det obligatoriskt att använda deras nya system med Tradera-betalning. Gillar inte alls den förändringen. Jag föredrar betalningar via Swish för att det är så snabbt och enkelt.


Nej, obligatoriskt att använda "Tradera-betalning" är det inte. Jag använder Swish eller bankkontoöverföring när jag betalar, och mina köpare använder också detta. Fungerar som vanligt.


ALLA säljare kommer bli tvungna använda Traderas betalningssystem innan årsskiftet.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Skriv svar