Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Var på Åhlens igår och dom hade Disneys Film-affisch bok för det låga priset 98:- (228:-) Den är något för Disney älskare. Den är mycket vacker med sina posters. Den hade skyddsomslaget kvar med, det såg jag att inte Lucky Luke hade kvar.
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Inlägg av s4. »

Serieboden i Örebro ska stänga, nu har de utförsäljning. 50% billigare på allt begangnat, 30% billigare på allt nytt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="s4."]

Serieboden i Örebro ska stänga, nu har de utförsäljning. 50% billigare på allt begangnat, 30% billigare på allt nytt.
[/quote]
Finns det någon webbutik kopplad till denna? För oss som inte bor i Örebro eller närheten.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Inlägg av s4. »

[quote="labrador road 26"]

[quote="s4."]

Serieboden i Örebro ska stänga, nu har de utförsäljning. 50% billigare på allt begangnat, 30% billigare på allt nytt.
[/quote]
Finns det någon webbutik kopplad till denna? För oss som inte bor i Örebro eller närheten.
[/quote]

Tyvärr inte
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

[quote="s4."]

[quote="labrador road 26"]

[quote="s4."]

Serieboden i Örebro ska stänga, nu har de utförsäljning. 50% billigare på allt begangnat, 30% billigare på allt nytt.
[/quote]
Finns det någon webbutik kopplad till denna? För oss som inte bor i Örebro eller närheten.
[/quote]

Tyvärr inte
[/quote]

Jag kan rekommendera den butiken. Men man får väl passa på, om jag inte minns fel stängde dom väl i början av Augusti?
Jag var där för en månad sen, och det fanns inga tecken på att dom skulle stänga (lagret var fullt).
Det går nog att göra klipp ännu, ju dyrare objekten är innan, desto bättre affär blir det ju. Synd att ytterliggare en affär måste stänga dock...
Användarvisningsbild
Fisherking
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 17:38

Inlägg av Fisherking »

Nu när börsen är så instabil kan man ju alltid inverstera i en Kalle Anka 1/48 för en kvarts mille på seriesam.com. Om det är prisvärt eller inte får man själv avgöra. För egen del ligger det liiiiite utanför min budget.
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

[quote="Fisherking"]

Nu när börsen är så instabil kan man ju alltid inverstera i en Kalle Anka 1/48 för en kvarts mille på seriesam.com. Om det är prisvärt eller inte får man själv avgöra. För egen del ligger det liiiiite utanför min budget.
[/quote]
seriesam.com ger 5000 kr rabatt till alla serieforumister på Kalle Anka & C:O 1/48 VF-NM!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

245000kr i stället för 250000kr? Då är det kanske värt att fundera... [:p]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Fisherking"]

Nu när börsen är så instabil kan man ju alltid inverstera i en Kalle Anka 1/48 för en kvarts mille på seriesam.com. Om det är prisvärt eller inte får man själv avgöra. För egen del ligger det liiiiite utanför min budget.
[/quote]

OT: Det är ju i och för sig när börsen är instabil som man ska passa på att köpa aktier, om man ska investera i sånt.
Användarvisningsbild
Fisherking
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 17:38

Inlägg av Fisherking »

[quote="Anders1"]

[quote="Fisherking"]

Nu när börsen är så instabil kan man ju alltid inverstera i en Kalle Anka 1/48 för en kvarts mille på seriesam.com. Om det är prisvärt eller inte får man själv avgöra. För egen del ligger det liiiiite utanför min budget.
[/quote]

OT: Det är ju i och för sig när börsen är instabil som man ska passa på att köpa aktier, om man ska investera i sånt.
[/quote]

Vad vet jag, samlar på alldeles för mycket prylar för att ha råd att köpa några aktier. [:p]

Vet inte riktigt hur man skall motivera det annars.
-Älskling vi måste nog sälja sommarstugan nu för det finns en jättefin Kalle Anka till salu.
Användarvisningsbild
Martin
Very Fine
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 17:56
Ort: Sverige

Inlägg av Martin »

är inte den kalle ankan över värdering unge fär dubbelt nästan!
Kalle anka samlare
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Någon som behöver Fantomen nummer 3 1976?
Upptäckte att Collector's Corner har en för tillfället. Visserligen bara i Good, men ändå. 55:- är den väl värd om man saknar denna och behöver en luckfyllare!? Klicka bara på Fantomen till vänster och rulla iväg till 1976, där ligger den!

[url][/url]http://www.algonet.se/~stigwest/serier/s_lista.htm
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Rusta har nu rea på nästintill alla julalbum från förra året, -06 (åtmindstonde i Uppsala, skulle tro att det gäller Sverige i övrigt också). De kostar bara en tia styck.
Själv har jag köpt Åsa-Nisse, Kronblom, Agust och Lotta, Agent X9, Herman Hedning och Kalle Anka (söndagssidor).
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

[quote="ERIK S"]

Rusta har nu rea på nästintill alla julalbum från förra året, -06 (åtmindstonde i Uppsala, skulle tro att det gäller Sverige i övrigt också). De kostar bara en tia styck.
Själv har jag köpt Åsa-Nisse, Kronblom, Agust och Lotta, Agent X9, Herman Hedning och Kalle Anka (söndagssidor).
[/quote]

Gäller det allmänt eller bara i ditt hem-rusta?
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Finns även här i Dalarna så det verkar vara dom flesta Rusta butikerna.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Jag har för mig att det är någon/några här som letar efter de gamla Tintin-skivorna (LP). Leksaksaffären på Linnégatan i Göteborg har en samling såna till försäljning. Tyvärr vet jag inte vad affären heter. Det står bara "Leksaker" utanför som skyltning.
Användarvisningsbild
Gus1963
Fine
Inlägg: 210
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 22:24
Ort: Sverige

Inlägg av Gus1963 »

Någon som behöver lite tidsfördriv i Stockholm imorgon?
http://www.kolonn.se/index.aspx

Skriv "serie" i sökrutan.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Någon som behöver 91:an? tre poster från 1940 och framåt. 27/4 kl 12
http://www.dalarnasauktionsbyra.nu/auctionlist/objectWinInfo.asp?objektnr=757&auktionsnamn=2008-04-27%20V%E5rkvaliten
Nr 757-759

och kalle anka från 1957-58
http://www.dalarnasauktionsbyra.nu/auctionlist/objectWinInfo.asp?objektnr=906&auktionsnamn=2008-04-27%20V%E5rkvaliten
nr 906
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Såg en hel del 50-tals kalle Anka idag, men alltså de tycks ju fijnas i massor, inte fan vill jag ha det helvetet.
Bättre isf med samlingsböcker med det bästa, då KA är så surt som det är.

[8]Elak va? men imo sann.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Agentum"]

Såg en hel del 50-tals kalle Anka idag, men alltså de tycks ju fijnas i massor, inte fan vill jag ha det helvetet.
Bättre isf med samlingsböcker med det bästa, då KA är så surt som det är.

[8]Elak va? men imo sann.
[/quote]

Å andra sidan, hur pass seriöst ska man se på inlägg som skrivs 02:06 på natten mellan lördag-söndag? [:)]

Men visst är samlingsböcker många gånger trevligare än lösa tidningar.
Skriv svar