Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av jens-olof »

Kapten Amerika skrev:För den som bara MÅSTE ha Musse Pigg_tidningen nummer 1 från 1937 ...

http://auctionet.com/sv/124746-serietid ... -nr-1-1937

... i vilket skick som helst [;)]


Kommer titta på den, skicket fungerar för mig om den är komplett, alternativet är ingen alls [:I]
Fast jag utgår att den blir ganska dyr i alla fall... :?: [:I]

Jens
Kapten Amerika
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: tor 12 jul 2012, 23:31

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Kapten Amerika »

Blev det du som knep den?
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av jens-olof »

Kapten Amerika skrev:Blev det du som knep den?


Nope, varit sjuk för mycket senaste månaderna, så ekonomisk sett var det kört... [:I]

Jens
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Erik S »

Nu kör adlibris superbillig utförsäljning av större delen av Optimals utgivning:

https://www.adlibris.com/se/sok?filter= ... al%20Press

Det mesta för en tjuga styck, även en del stora böcker (Lindegrens "Jag Joakim", exempelvis). Annat lite dyrare, men allting är fantastiskt prisvärt. Strålande tillfälle att vidga sina vyer när det gäller Ingemar Bengtssons mycket spännande förläggargärning. Massor av roliga, bra, intressanta serier. Biller (Om någon vrålar...), Jason, Kovacs, Hagelberg, Källblad, Liljemark... Alla Allt för konsten! En lång rad av Urhundenvinnare!

(Jag var aldrig på serieteket när de körde Optimal-utförsäljning (de kanske fortfarande gör det?), men jag gissar att det rör sig om ungefär samma sortiment (dvs typ hela utgivningen) och prisbild (dvs superbilligt) nu på adlibris)

Om ni gör större beställningar, var för övrigt noga med att titta efter att alla böcker verkligen hamnar i varukorgen - adlibris strulade en del för mig på den fronten. (det verkar finnas någon slags maxgräns på typ 30 böcker per beställning tror jag)
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Erik S »

Optimalutförsäljning pågår fortfarande på adlibris. Några titlar har hunnit sälja slut, men de flesta finns kvar.

Ett nytt tips är att Science fiction-bokhandeln i Stockholm säljer ut gamla nummer av Utopi för 19 kronor styck. De ligger lite dolda i en låda på golvet nedanför hyllan med svenska serier. Jag tror de hade minst ett ex av alla nummer från 1 till 9, förutom nr 3 (nr 10/11 fanns också innan jag köpte sista exet). Även en del Rocky magasin från 2010-2013 finns för 10 kr styck i samma låda. (Det är alltså inte begagnade tidningar kan jag förtydliga.)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Wakuran »

Erik S skrev:Ett nytt tips är att Science fiction-bokhandeln i Stockholm säljer ut gamla nummer av Utopi för 19 kronor styck. De ligger lite dolda i en låda på golvet nedanför hyllan med svenska serier. Jag tror de hade minst ett ex av alla nummer från 1 till 9, förutom nr 3 (nr 10/11 fanns också innan jag köpte sista exet).

Tar de slut där fanns de tidiga numren inne för 30:- stk på Stadsmissionen vid Odenplan...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MagnusR »

Erik S skrev:Ett nytt tips är att Science fiction-bokhandeln i Stockholm säljer ut gamla nummer av Utopi för 19 kronor styck. De ligger lite dolda i en låda på golvet nedanför hyllan med svenska serier. Jag tror de hade minst ett ex av alla nummer från 1 till 9, förutom nr 3 (nr 10/11 fanns också innan jag köpte sista exet). Även en del Rocky magasin från 2010-2013 finns för 10 kr styck i samma låda. (Det är alltså inte begagnade tidningar kan jag förtydliga.)


Tack för tipset

/Magnus
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Rufus »

Bra pris för er som gillar Simpsons och Futurama, men som inte redan har Serieplanetens svenska utgåva av deras crossover i serieform: http://cdon.se/b%C3%B6cker/groening%2c_ ... a-12173185
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Erik S »

Jag är lite sent ute med detta tips, men Pressbyrån kör i alla fall halva priset på alla tidningar, inklusive serietidningar, idag med anledning av pressfrihetens dag. Kul!

För övrigt finns det fortfarande ganska mycket kvar i Adlibris Optimalutförsäljning som jag skrev om ovan.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Grumme »

Erik S skrev:Jag är lite sent ute med detta tips, men Pressbyrån kör i alla fall halva priset på alla tidningar, inklusive serietidningar, idag med anledning av pressfrihetens dag. Kul!


Det tipset tackar jag för! Jag orkade dock inte ta mig ner till stan, utan det fick bli en onlinebeställning, och betala för frakten.
Det förvånade mig att även det nya Rockyalbumet #28 ingick i kampanjen. [:)]
Utöver det blev det lite smått och gott: Pondus, Ernie, Nemi, Herman Hedning och Uti vår Hage till mig, och filmtidningarna Total Film, Empire och Sci Fi Now Special till sambon.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Rufus »

Efter 35 års väntan fick jag äntligen tag på Snappar´n 3. 210 kr blev priset (Tradera-auktion). Vad hände då kort därefter? Jo, samma tidning dyker upp igen, och nu till det fasta priset på 40 kr! Nåja, det borde i alla fall glädja någon annan mycket. http://www.bokborsen.se/S%C3%B6ren-Nils ... -3/4738650
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Erik S »

Är det något speciellt med just det där fanzinnumret?
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Rufus »

Erik S skrev:Är det något speciellt med just det där fanzinnumret?


Gamla seriefanzines är förbaskat svåra att få tag på överhuvudtaget, och just det där numret av Snappar´n såldes slut rätt så snabbt efter att det gavs ut, och jag uppfattar det som svårare än de andra. Och tittar man t.ex. i GDCs databas så fattas ju just 3:an. http://www.comics.org/series/44206/covers/ Sen är det första numret med namnet Snappar´n (tidigare hette tidningen Comicks) och det var även det första riktigt kvaltitetsmässigt bra numret.

Nu har någon köpt det, såg jag.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Sir-L »

På Myrornas i Göteborg finns nu ett gäng Mästaren på karate (bl.a. Mästaren på karate och Spindelmannen), samt ett nummer av Hjälp! och ett nummer av Demonen. Tyvärr har de klistrat på fyrkantiga prislappar på baksidan, annars var det i bra skick (jag är dock ingen skicksamlare, så vad vet jag). Tänkte att det kanske glädjer någon. De enda pris jag kommer ihåg var 85:- för Demonen.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Grumme »

Då är det dags igen:
Idag den 3 maj så är det pressfrihetens dag, och det firar Pressbyrån genom att ha halva priset på alla tidningar och magazin, inklusive serietidningar. [^]

https://www.pressbyran.se/

Även i år så ser det senaste albumet av Martin Kellermans "Rocky" ut att ingå i kampanjen.
Om man är lite bekväm, eller har långt till närmaste pressbyrå så kan man även beställa via deras hemsida, men då tillkommer det 10:- i fraktkostnad för varje exemplar man köper. Av någon anledning så samfraktar de inte, utan varje tidning kommer i ett separat kuvert. [B)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Sir-L »

Fasen, jag som köpte 91:an där igår.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av smorkin »

Tack för tipset; Rocky 30 inhandlad :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Erik S »

Stort tack för att du uppmärksammade det, vad skoj att de kör den här grejen i år igen! Förhoppningsvis är det på väg att bli en strålande tradition.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Rufus »

Erikshjälpen i Kungsbacka har just nu något av en "seriedrive" med mer serier än de brukar ha. Bl.a. kompletta årgångar med Tarzan (1974 och 1975) och även några kompletta årgångar med Knasen, Serieparaden, Larson och Lilla Fridolf.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Erik S »

Såg på City Gross idag att de sålde Enhörningens hemlighet och Rackham den Rödes skatt i de inbundna utgåvorna med tygryggar för 49 kronor styck.
Skriv svar