Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
tohommy
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 00:32
Ort: Sverige

Inlägg av tohommy »

Har satt ut en annons på en tidning jag har undrat i många är över vad det egentligen är.
Någon som vet mer om den än jag?
www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=85816859
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Inlägg av Marvel »

[quote="tohommy"]

Har satt ut en annons på en tidning jag har undrat i många är över vad det egentligen är.
Någon som vet mer om den än jag?
www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=85816859
[/quote]

Här finns lite info.
http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Kall_Anka_%26_C:o
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Jag var på Alvglans i Stockholm igår, och dom hade 50% på allt t o m lördag!
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Kung Orne I"]

Jag var på Alvglans i Stockholm igår, och dom hade 50% på allt t o m lördag!
[/quote]

Ibland är det inte så kul att bo i Malmö...[:(]

Men då spar jag troligtvis massa pengar! [^]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Looding"]

Ibland är det inte så kul att bo i Malmö...[:(]
[/quote]

Det kan jag hålla med om, har tagit tåget 3 ggr från Malmö och varit bakfull alla gånger[:D] En J...a stad att kunna berusa en.

[quote="Looding"]

Men då spar jag troligtvis massa pengar! [^]
[/quote]

Änta skönt att veta att man spar en massa pengar pga. att man inte behöver ränna runt i en massa seriebutiker i Sthlm som har superrea.[:o)]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="burnout"]

[quote="Looding"]

Men då spar jag troligtvis massa pengar! [^]
[/quote]

Änta skönt att veta att man spar en massa pengar pga. att man inte behöver ränna runt i en massa seriebutiker i Sthlm som har superrea.[:o)]
[/quote]

Vad är en tur i Stockholms seriebutiker i readagar efter lönedag. Det kan vara dötrist och...och långtråkigt....och....och.......JO! Jag SPAR PENGAR! Punkt slut! . <- punkten då alltså.

Fast den kanske ska vara på andra sidan? .
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Inlägg av captainknut »

Det var ganska renplockat på godbitar. Men jag lyckades göra av med några hundralappar i alla fall...
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Stockholms auktionsverk auktionerar ut "Olympiska spelet" från 1912(Bonniers) den 24/3, kanske något för vår serie- men även fanatiske OS-samlare?! [:)] Prisvärt vet jag inte om det är, men tipsa kan man ju! Auktionsnumret är 3902.[:)]

[url][/url]http://www.auktionsverket.se/
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

På Bangatan 40 i Göteborg finns affären Sagobjörnen. http://www.sagobjornen.se/page25.html Det är en affär med barnböcker, leksaker, spel och även serier. Bl.a. finns det ett separat rum med bara serier. Just nu är det halva priset på serier. Fyndläge för alla som bor i Göteborg.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="Anders1"]

På Bangatan 40 i Göteborg finns affären Sagobjörnen. http://www.sagobjornen.se/page25.html Det är en affär med barnböcker, leksaker, spel och även serier. Bl.a. finns det ett separat rum med bara serier. Just nu är det halva priset på serier. Fyndläge för alla som bor i Göteborg.
[/quote]

Bra tips! Var där idag.

Kan tillägga att han även har 50% på leksakerna.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Ett annat tips i Göteborg är att Press Stop på Drottninggatan 58 säljer Asterix-albumet Romarnas skräck (nyutgåvan från 1999)som egentligen är slutsåld, vad jag kan se (sökte på internet). 49 kr för ett nyskicksex av ett av de allra bästa seriealbumen någonsin och som dessutom är slutsåld, är ett bra erbjudande.
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Inlägg av braxtallrik »

"Nu är det klippt Kalle" Kalle och Hobbe album för 3kr på Nisses (f.d)Billiga Nisse. Varuhus i Smedjebacken och Västerås. Om någon är intresserad kan jag svänga förbi och köpa åt er och posta mot frakt.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Vi fortsätter med göteborgstipsen.

Var inne i en leksaksäffär. Tant Grön Barn på Skanstorget 17. Hon har Plastoy-figurer. Asterix och Lucky Luke. 50.-/st.

http://www.plastoy.net/g_catalogue.php?docid=2

Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Idag var jag inne på Sagobjörnen i Göteborg och köpte deras superrabatterade paket med 14 st olästa nyskicksalbum från Jemi och Optimal för bara 25 kr. Jag har allt funderat på det där paketerbjudandet ett tag, men tänkte först låta någon annan som inte alls känner till dessa serier få chansen att köpa det, men det verkade inte vara nån som ville testa ens för ett så bra pris. De album som var med är:

Vimmelgrind 1, Sveryda 1 (Knutsson/Jansson), Hjärteblod (Westerberg), Gösta Grävlings saga (Knutsson/Forsmark) och Majsans största bommar (Tomas "TOK" Karlsson) + 9 st album till!

Det finns några nyskicks Jemi- och Optimalalbum kvar på Sagobjörnen från 2,50 kr/st ifall någon är intresserad.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Jäklar vad billigt.[|)] Synd att man inte är göteborgare.
Användarvisningsbild
Gus1963
Fine
Inlägg: 210
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 22:24
Ort: Sverige

Inlägg av Gus1963 »

Kronblom Julalbum 2006 för 1:- på Rusta, Ingen raritet men djäkligt billigt var det
Användarvisningsbild
Gus1963
Fine
Inlägg: 210
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 22:24
Ort: Sverige

Inlägg av Gus1963 »

För oss som missade chansen till första Stålmannen finne en ny chans nu:-)
http://www.comicconnect.com/bookDetail.php?id=297912
Användarvisningsbild
tlaago
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 19:24

Inlägg av tlaago »

På Rusta säljer de nu Kalle Ankas pocket för 10 kr/st, samt en del manga pockets som de tycks ha ett oändligt lager av. Jag hade hört att de skulle ha fyra olika Kalle pockets, men när jag kom dit var det bara två olika kvar.
I reklambladet visar de en bild på _fem_ olika dubbel pocket, samt två vanliga.
När jag frågade, sa de att olika butiker fick olika nummer. Lite ful reklam.
Jag vet en reklamfotograf som jobbade åt bokförlag, han lade tändstickor mellan sidorna på böckerna för att få dem att se tjockare ut.

Inte serietidningar, men relaterat. Ö&B säljer ut brädspelet Risk Tranformers för 100 kr /st. Om de finns kvar på alla Ö&B vet jag inte, men här i Visby har det funnits i många veckor.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="tlaago"]

Jag vet en reklamfotograf som jobbade åt bokförlag, han lade tändstickor mellan sidorna på böckerna för att få dem att se tjockare ut.
[/quote]
Undrar om det är samme som plåtat menybilderna åt hamburgerrestaurangerna, för även om de inte är fyllda av tändstickor så ser de sällan (aldrig?) ut som i verkligheten.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="labrador road 26"]

[quote="tlaago"]

Jag vet en reklamfotograf som jobbade åt bokförlag, han lade tändstickor mellan sidorna på böckerna för att få dem att se tjockare ut.
[/quote]
Undrar om det är samme som plåtat menybilderna åt hamburgerrestaurangerna, för även om de inte är fyllda av tändstickor så ser de sällan (aldrig?) ut som i verkligheten.
[/quote]

Lite OT men jag kan inte låta bli detta minnesvärda bryt inne på en hamburgerrestaurang, just bl a på fejkade reklambilder. Klassiskt!

Falling Down: "Whammy Burger"
http://www.youtube.com/watch?v=hM8qT9Xop5k
Simma lugnt!
Skriv svar