Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Labrador Road 26 »

Efter en idé i annan tråd. Vi har ju en tråd om prisvärda serier på Tradera men ingen där man kan tipsa om intressanta saker i nätbutiker eller fysisiska. I den stundande bokrean finns det säkert en del godbitar som riskeras att missas. Tyvärr har jag ingen kanongrej att inleda med, men Admin kanske ändå kan tänka sig att klistra denna, så forumiterna vartefter de hittar några kap kan tipsa andra om dem.

Tyckte avdelningen för Tradera, Ebay och Blocket passade bäst för det är i denna de flesta tipsen om köp diskuteras.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Rusta butikerna har en del album och böcker till billiga priser såg jag (i helgen) det var lite Unge spirou bla. men om det är över hela landet vet jag inte.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

citat:
Ursprungligen postat av labrador road 26

Tyvärr har jag ingen kanongrej att inleda med, men Admin kanske ändå kan tänka sig att klistra denna, så forumiterna vartefter de hittar några kap kan tipsa andra om dem.


Bra idé, LR26. Det fixar vi.

/admin
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

Om några av er har ett Överskottslager i närheten så kan det vara värt att kolla vilka serier som finns där.. i en sådan butik hade de erbjudanden om 3st serier eller böcker för 100kr. De flesta titlar var ointressanta (Astroboy-mangor och liknande), men jag hittade 4st Valhall: Den Tredje stora boken på ett sådant ställe för en vecka sedan. De hade uppenbarligen inte så bra koll på vilka serier som var värda någonting, utan körde med 3st/100kr som enhetspris, så det är möjligt att andra butiker gör likadant.
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

[quote="AndersL_"]

Om några av er har ett Överskottslager i närheten så kan det vara värt att kolla vilka serier som finns där..
[/quote]

Menar du Ö&B?
Brukar dra mig för att gå in i dem, där är ofta så schabbigt [:(]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

Nisses (tidigare Billiga Nisse) har i alla fall haft billiga album, bl.a. Herman hedning 14, Uti vår hage julalbum 2004 samt Fantomen, Kalle & Hobbe m.m. 4st. för 20:-. Köpte upp ett smärre "lager".
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

[quote="impeesa"]

citat:
Ursprungligen postat av AndersL_

Om några av er har ett Överskottslager i närheten så kan det vara värt att kolla vilka serier som finns där..
[/quote]

Menar du Ö&B?
Brukar dra mig för att gå in i dem, där är ofta så schabbigt [:(]



Ja, Ö&B kallas de kanske för.. jag har inte koll på det exakta namnet. Jag brukar inte heller handla i sådana butiker särskilt ofta, och tydligen gör inte andra seriesamlare det heller. Annars tror jag inte att Valhallböckerna hade funnits kvar.
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

[quote="Krusty"]

Nisses (tidigare Billiga Nisse) har i alla fall haft billiga album, bl.a. Herman hedning 14, Uti vår hage julalbum 2004 samt Fantomen, Kalle & Hobbe m.m. 4st. för 20:-. Köpte upp ett smärre "lager".
[/quote]

"Ett smärre lager?" Jag hade köpt hundratals till det priset!! Och jag som brukar tycka att det är billigt om jag hitar ett sådant album för 20kr... i vilka andra städer finns Billiga Nisses? Jag har aldrig hör talas om dem tidigare.
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

Gick in på deras hemsida och upptäckte att dom tyvärr bara finns i Västerås. Köpte ca 30-40 album när jag var där senast (inget IKEA-lager, jag vet, men det räckte för mej).
Mycket mer än så hade dom inte, om man bortser från Lilla Fridolf som i mina ögon är en undermålig serie. Skulle tro att alla album är slut nu. Jag har också sålt av dom flesta av mina.
Nisses verkar ha en webshop, dock inga album nu men man kan ju hålla ögonen öppna.
http://www.nisses.com/eshop/index.php

Jag tycker det är underligt att serier inte går åt bättre än så, jag har köpt Kalle Amka 70 år samt Bacon & ägg I själva verket för 20:- respektive 40:- på Rusta, dock bara ett av varje.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Var på ICA-Maxi i dag, dom har rea på alla ny Tintin-Album för 79:-. det måste vara ett skapligt pris har för mig att dom kostar över 100:-.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

[quote="burnout"]

Var på ICA-Maxi i dag, dom har rea på alla ny Tintin-Album för 79:-. det måste vara ett skapligt pris har för mig att dom kostar över 100:-.
[/quote]

Tintin kostar 68:- på bokus t.ex. så 79:- är inte så billigt.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Nya Tintin kostar 54 kr på seriesam.com. Första tryckningen, som är slut sedan länge på t.ex bokus, kostar 89 kr.
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Fick ett tips om en sidan var man kunde beställa en gratis kulturtidning, jag hittade bl.a. Galago och Bild&Bubbla.
Själv var jag lite tråkig och beställde "Nordisk arkitekturforskning".

Det jobbiga med det här typen av gratisgrejer är att du nästa kan förvänta dig att någon från tidningen/magasinet kommer att börja telefontrakassera dig i försök att för dig att skriva en prenumeration.

Adressen är www.kulturchock.nu/


Snart är bokrean här (27:e feb), har någon fått hem bokreakatalogen och hittat något intressant i serieväg?
Katalogen ska ha skickats ut den 10:e så den borde komma idag..
Användarvisningsbild
SethGecko
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: tis 28 mar 2006, 21:30
Ort: Sverige

Inlägg av SethGecko »

Akademibokhandeln ska tydligen ha 10 volymer av Lucky Lukes inbundna samling för 89 kronor styck under bokrean. Kan ju vara nåt att satsa på.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

[quote="SethGecko"]

Akademibokhandeln ska tydligen ha 10 volymer av Lucky Lukes inbundna samling för 89 kronor styck under bokrean. Kan ju vara nåt att satsa på.
[/quote]
Tack för tippset!
Jag har nog inte råd att köpa alla men några av dom ska jag köpa.[^]
Är det förresten alla inbundna böcker med Lucky Luke, eller finns det fler än 10?[B)]
EDIT: Har hittat svaret på min fråga själv. kollade på Adlibris och där fanns det 20 böcker. Hoppas att det är dom 10 första böckerna dom säljer.
Användarvisningsbild
Gus1963
Fine
Inlägg: 210
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 22:24
Ort: Sverige

Inlägg av Gus1963 »

[quote="Shiverbones"]

Fick ett tips om en sidan var man kunde beställa en gratis kulturtidning, jag hittade bl.a. Galago och Bild&Bubbla.
Själv var jag lite tråkig och beställde "Nordisk arkitekturforskning".

Det jobbiga med det här typen av gratisgrejer är att du nästa kan förvänta dig att någon från tidningen/magasinet kommer att börja telefontrakassera dig i försök att för dig att skriva en prenumeration.

Adressen är www.kulturchock.nu/


Snart är bokrean här (27:e feb), har någon fått hem bokreakatalogen och hittat något intressant i serieväg?
Katalogen ska ha skickats ut den 10:e så den borde komma idag..

Finns på www.adlibris.se för förhandstitt och bokning
[/quote]
Användarvisningsbild
SethGecko
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: tis 28 mar 2006, 21:30
Ort: Sverige

Inlägg av SethGecko »

[quote="ERIK S"]

citat:
Ursprungligen postat av SethGecko

Akademibokhandeln ska tydligen ha 10 volymer av Lucky Lukes inbundna samling för 89 kronor styck under bokrean. Kan ju vara nåt att satsa på.
[/quote]
Tack för tippset!
Jag har nog inte råd att köpa alla men några av dom ska jag köpa.[^]
Är det förresten alla inbundna böcker med Lucky Luke, eller finns det fler än 10?[B)]
EDIT: Har hittat svaret på min fråga själv. kollade på Adlibris och där fanns det 20 böcker. Hoppas att det är dom 10 första böckerna dom säljer.



går man in på [url]http://www.akademibokhandeln.se/[/url] så kan man kolla i deras katalog och på nån av sidorna finns det bilder på de Lucky Luke-böckerna/albumen de verkar ha, och om det stämmer så är det de 10 första.
Användarvisningsbild
SethGecko
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: tis 28 mar 2006, 21:30
Ort: Sverige

Inlägg av SethGecko »

verkar vara rätt uselt med seriealbum eller serieböcker på bokrean.
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Är inte bokREA:n beroende av tidigare överupplagor? Om inga serier finns på rea så är det för att de sålt bra under året, eller att man åtminstone inte tryckt för många ex av dem.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="Thomas E"]

Är inte bokREA:n beroende av tidigare överupplagor? Om inga serier finns på rea så är det för att de sålt bra under året, eller att man åtminstone inte tryckt för många ex av dem.

[/quote]
Jag tror att det trycks särskilda upplagor till rean nu för tiden.
www.albumforlaget.se
Skriv svar