Är det någon som kan begripa varför jag nu får över 20000 träffar när jag använder sökordet "jag" inom kategorin Svenska serier, när jag tidigare fått upp något hundratal, och då främst "Jag-böckerna"? (Som f.ö. är det jag letar efter.)
Du måste söka med citationstecken, dvs "jag" och inte enbart jag, annars söker du i beskrivningarna också.
Ny funktion på Tradera, https://www.tradera.com/info/blogg/skicka-kopforfragan/
Dvs du kan göra ett "best offer" EFTER en auktion har avslutats, inte under på gående som man kan göra på eBay.
Detta är en riktigt bra funktion!
Tidigare har man behövt kontakta säljaren och fråga om han vill lägga upp den igen (och ett prisförslag), och det gick bara om han hade någon annan aktiv auktion.
Ny funktion på Tradera, https://www.tradera.com/info/blogg/skicka-kopforfragan/
Dvs du kan göra ett "best offer" EFTER en auktion har avslutats, inte under på gående som man kan göra på eBay.
Detta är en riktigt bra funktion!
Tidigare har man behövt kontakta säljaren och fråga om han vill lägga upp den igen (och ett prisförslag), och det gick bara om han hade någon annan aktiv auktion.
Nu har jag testat denna "funktion", det negativa är att du måste erbjuda minst 80%.
För köp-nu är det minst 70% av priset.
Inget av detta löser dock annonser med galna priser som kommer att fortsätta snurra i evighet.
Såg precis detta! "30 juni är sista dagen Sellpy finns på Tradera."
Äntligen försvinner skiten!
Tips, du inte vill se en viss säljares annonser kan du lägga till detta i uBlock (My filters):
www.tradera.com##div.border-bottom.mb-2.pb-2:has-text(/Sellpy/)
Byt Sellpy mot den du vill dölja. Går att lägga till hur många du vill.
Såg precis detta! "30 juni är sista dagen Sellpy finns på Tradera."
Äntligen försvinner skiten!
Köpte en CD-skiva av dom för ett tag sedan, som visade sig vara en hemmasnickrad variant och inget original... Fick åtminstone returnera den utan kostnad.
Tradera har förändrat sig ganska mycket på senare tid och mest till det sämre tycker jag. Numera blir det t ex vädlgit besvärligt när man vinner budgivningen och i efterhand vill ändra frakten till spårbart, eftersom man bara kan trycka på en knapp när man betalar och ej har möjlighet att ändra någonting. Tom säljarens namn, tel och adress får man inte längre.