Ännu fler försämringar på Tradera...

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Helafton igår kväll, annonser man inte såg högsta bud på avslutades men presenterade 1 vinnare per annons om man väntade nån kvart så vann en annan till annat budpris.

Wow, de är sämre än jag nånsin begripit, vilka klåpare med tanke på hur mycket de drar in.

Snacka om att skita fullständigt i alla inklusive betalande kunder.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kom och köp av mig på Tradera/Ebay/Blocket

Inlägg av Agentum »

Erik S skrev:Tradera har varit lite laggigt för mig också ikväll, jag har sett samma sak som budgivare. Tror dock inte att några lagda bud inte har blivit lagda, som du får det till, utan det verkar bara ha blivit en fördröjning i när budet registrerats och synts utåt. Jag fick uppdatera sidan några gånger, sedan syntes det att priset gått upp.

Fel!

Folk trodde de vunnit annonser nån annan vunnit, folk bjöd på annonser som visade lägre pris än verkligt bud osv.

Alla åkte på en dagsedel av Tradera som var inblandade.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av burnout »

Det var stora problem såg man igår. I min minneslista såg jag att jag högst, men gick man utanför den och sökte på objektet i tradera menyn så var det ett annat bud och vilken som var budgivare gick inte att få fram fören efter auktionen. Buden som man lade reggades men det var en fördröjning på upp till 20 min. och 2 auktioner har jag inte fått vinnarmail på än och jag står som vinnare, får se hur det går hos säljaren?

Ps: vinnar mailet hade inkommit 00,10 i natt, auktionen avslutades 20,30. Liiiiten fördröjning kan man säga.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Ren sirap idag med, ballar ur när som helst.

De är så skitnödiga för att ta ner siten och fixa eländet antar jag att de låter det vara, allt för att slippa lägga en spänn på folk som kommit i kläm.
9mm, i'm never further away than that.
Simpukka
Very Good
Inlägg: 111
Blev medlem: tis 13 jan 2015, 13:23

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Simpukka »

Söndag kvällar är till för tradera auktioner -- vilket alla vet utom just tradera anställda!

Ja kommer det alternativ till tradera är jag den första som byter skepp. Hade massa fantomen auktioner som gick ut igår men det var ju främst dussinnummer och de flesta som blev sålda hade bara fått ett bud så det blev inget trassel med sista minuten budkrig vilket ju tradera uppenbarligen inte kan hantera...
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

Agentum skrev:De är så skitnödiga för att ta ner siten och fixa eländet antar jag att de låter det vara, allt för att slippa lägga en spänn på folk som kommit i kläm.


Dom gjorde det en dag förra veckan, men det gjorde ju tydligen inte särskilt mycket nytta.

Enligt Tradera handlar det om sabotage, har jag för mig att jag läste nånstans, att någon har ordnat så att det ibland är på tok för mycket trafik till sidan och blir för mycket belastning.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Wakuran »

Rufus skrev:Enligt Tradera handlar det om sabotage, har jag för mig att jag läste nånstans, att någon har ordnat så att det ibland är på tok för mycket trafik till sidan och blir för mycket belastning.

Är det inte det som kallas för DOS-attacker? Denial Of Service?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Och tro på fan nu är det samma visa, folk ser inte vem som vunnit och tror sig vunnit auktioner fast högre bud lagts.

Systemunderhåll stod det sen och allt var nedstängt.

Kör de inte ens med backuper.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Ellingen »

Agentum skrev:Och tro på fan nu är det samma visa, folk ser inte vem som vunnit och tror sig vunnit auktioner fast högre bud lagts.

Systemunderhåll stod det sen och allt var nedstängt.

Kör de inte ens med backuper.


För min del fungerade det klanderfritt i söndags. Hade auktioner som gick ut mellan 16.30 och 22.00
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

De flyttade fram sluttiderna igen iaf, snurrigt blir det mins sagt om man hamnar där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Ellingen »

Agentum skrev:De flyttade fram sluttiderna igen iaf, snurrigt blir det mins sagt om man hamnar där.


Jo, jag vet. Hamnade i den soppan vid deras förra krasch.
Denna gången var det tydligen auktioner som gick ut mellan kl 24 och 06.

Inte direkt så att man känner att Tradera blir bättre och bättre. Tvärtom.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Julian999
Very Good
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 20:05
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Julian999 »

Är det fler som har problem med fördröjningar vid scrollning? Att det tar någon sekund innan sidan svarar efter att man rullat ett hack eller så. Har varit så en längre tid nu. Segt att bläddra igenom någons annonser.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Looding »

Julian999 skrev:Är det fler som har problem med fördröjningar vid scrollning? Att det tar någon sekund innan sidan svarar efter att man rullat ett hack eller så. Har varit så en längre tid nu. Segt att bläddra igenom någons annonser.

På mobilen är det så, på datorn inga problem.

Ris och ros från mig
Ris
1. Det går inte att sortera sina egna auktioner efter någonting längre, genom "Mitt Tradera". Oerhört irriterande.
2. Om jag bjuder på en auktion, som jag sedan bli överbjuden på så står det "du har 1 sak att göra", vilket innebär att de vill att jag ska bjuda på nytt. Det känns som om det är, eller borde vara olagligt att uppmana till sådant. Påpekade detta i deras undersökning om nya Tradera, men har inte fått något svar.
3. Vinnarmailen synliggör ej kontaktuppgifter till den andra parten i mobilen. Fler än jag som har problem med detta?

Ros
1. Sökfunktionen har underlättat. Du kan i vänsterkant klicka i pris, säljare och status på auktioner. Detta istället för den gamla Advancerad sökning-knappen.
2. Minneslistan har blivit mer överskådlig, och det är bra att kunna klicka på soptunneiknonen och bara slänga en auktion.
3. Sparade sökningar har funnits ett tag, men den är superb!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

De har haft det nerstängt igen nyligen då det var grötigt, fråga mig inte vad det är men de har problem.

Den sk nya Tradera och jag är inte vänner, jag föredrar gamla versionen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av burnout »

Agentum skrev: Den sk nya Tradera och jag är inte vänner, jag föredrar gamla versionen.


Håller med i detta, minneslistan i nya vers. är så usel. även om jag försöker att ha gamla så ändras det automatiskt rätt som det är till nya. Jag har svårare att se fördelarna både bud och minneslistan med det nya.
Terminator
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 30 nov 2015, 11:23

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Terminator »

Hej
Hej

Jag har precis idag reggat mig som ny medlem på detta forumet och jag vill bara skriva lite om vad jag har för erfarenheter av Tradera. Jag är säljare på Tradera och har varit det i snart 3 år nu och jag har haft många nöjda kunder som gett mig toppenfina omdömen och skriver b la att jag är en toppensäljare, en ssäljare att lita på etc. Men sen har jag tyvärr också råkat ut för några fåtal pundare som inte alls är ute för att lägga bud utan bara ställer så ofattbart korkade frågor bara för att jävlas med säljarna. Men lyckligtvis har Tradera en funktion där vi kan spärra såna klantarslen och den har jag fått utnyttja ett par gånger. Vad gäller frakten så har Tradera avtal med Schenker, DHL, bussgods och posten och vi som säljare har får en rätt hyfsad rabatt när vi säljer genom Tradera.

När vi säljare ska ange frakten så använder vi Traderas fraktguide där vi mäter höjden, bredden, längden samt vikten på paketet och får därefter fram det rabatterade priset på frakten med respektive speditör för just det specifika paketet. Detta priset vi får fram är det pris vi har med vår rabatt som säljare och vi kan inte ändra på det utan köparen får helt enkelt "gilla läget" och betala frakten. Jag skickade för några veckor sedan ett ganska stort och tungt paket tillen köpare, paketet hade måtten 34 cm lång, 24 cm bred och 26 cm högt och vikten blev 14 kg.

När jag räknade ut fraktpriset med Traderas fraktguide fick jag fram ett fraktpris på 131 kronor med bussgods. Köparen klagade inte alls på detta utan betalade mig 775 kronor för priset på varan samt 131 kronor för frakten. När paketet levererades till honom blev han otroligt nöjd och gav mig ett jättefint positivt omdöme där han skrev att jag var en mycket pålitlig och serviceminded säljare.

Jag hade en gång en köpare som försökte pruta på det priset jag hade angett men jag skrev i ett mejl till honom att pruta gör vi inte på Tradera, då har du inget här att hämtautan ska du lägga ett bud eller köpa nåt till fast pris är det det priset säljaren anger som gäller och inget annat. Som säljare på Tradera kan man välja att lägga ut varan på auktion eller att sälja den till fast pris. Säljaren betalar också för den provisionsavgift Tradera tar för såld produkt, lägsta pris 3 kronor högsta pris 150 kronor. Säljer du en produkt för typ 1500 kronor oavsett auktion eller fast pris tar Tradera en provisionsavgift på mellan 3 kronor - 150 kronor. Jag sålde t ex en radiostyrd helikopter till en köpare som vann auktionen på högsta bud som blev 715 spänn och där tog Tradera en provision på 77,50 kronor.

Så det enda jag upplevt hittills med Tradera är några korkade köpare som gillar att jävlas med säljarna samt några som gnäller om frakten eller det pris jag satt på produkten, dessa är nu spärrade på Tradera samt att Tradera kan stänga av deras konton om dom fortsätter missköta sig, resten är bara positivt med många fina positiva omdömen från många nöjda köpare.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

För 10% av allt du drar ihop på dina egna saker, du gör allt jobb utom att hålla en site öpoen för auktionering av grejorna så har man rätt att klaga ibland.

Imo är det rent skojeri då de skiter i allt annat än om de får in sitt, orättvisa ord sagda om mpn kan ej tas bort utan det ska du oå npt jävla sätt lösa.

Stänga av folk är trams, ör personen inte skyldig Tradera nånting så glöm saken.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

Rejält segt idag på Tradera att ladda sidan, tycker jag. I och för sig har det väl varit nåt liknande en längre tid nu. Men extra segt idag.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Looding »

La för en tid sedan upp auktioner på Tradera samtidigt som de hade en kampanj som du kunde få 50 % rabatt på Traderas provision på fem auktioner/annonser. Jag skulle ändå lägga upp auktioner och då jag använder ProLister så tänkte jag att det löser sig säker själv på något smart sätt. Såg att så inte var fallet när auktionerna väl var uppladdade, så då gick jag in på fem auktioner och klickade på "Ändra i annons" och skrev in kampanjkoden. För det fanns en sådan ruta. När fakturan kom betalde jag den direkt och kom sedan på att att jag inte sett att de dragit av för kampanjen. Jag tog kontakt med Tradera strax innan jag skulle till jobbet en morgon för att reda ut det hela, och fick då veta att de behövde veta vilka auktionsnummer det gällde. Jag kom inte ihåg exakt vilka jag skrivit in det på och bad om att få återkomma då jag trodde det skulle gå på ett kick att reda ut. Nedan följer chatten som kom då jag hade tid.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Hela hanteringen känns märklig, eller är det bara jag som är ute och cyklar? Jag skiter i pengarna, tror det handlar om en 200-lapp (nu kan man säga så utan att det är på skämt, märkligt), men det är principen.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Wow mao gick det att fixa men de hade inte lust.

Varför inte erkänna att det blev fel bara, du kan ju tänka dig vad många som inte vill ifrågasätta som du och helt enkelt kastar bort sin kod.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar