Tipsa forumfolket om prisvärda objekt på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Inlägg av Petervictoria »

Kommer lägga ut NR 10 1995 original målning av Rolf gohs på tradera i nästa vecka någon gång.

Där har ni ett litet tips om ni är intresserade av ORIGINAL omslag.
Det Finns foto på detta omslag i länken serieoriginal.
Detta omslag tilltalar mig inte, så kanske någon annan vill ha det?
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Inlägg av germund »

[quote="Petervictoria"]

Kommer lägga ut NR 10 1995 original målning av Rolf gohs på tradera i nästa vecka någon gång.[/quote]

Kul, det ska bli mycket intressant att se vad det går för.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Inlägg av Petervictoria »

[quote="germund"]

[quote="Petervictoria"]

Kommer lägga ut NR 10 1995 original målning av Rolf gohs på tradera i nästa vecka någon gång.[/quote]

Kul, det ska bli mycket intressant att se vad det går för.
[/quote]
Tycker jag också.
Hade den ute tillförsäljning i går på tradera men ångrade mig,Fick lite kalla fötter.

Vet bara inte hur jag ska göra än.
Jag vill ju inte skänka bort den.
Men vill att någon ska få den som samlar på Original av Rolf eller någon annan. Skulle vara kul om ellingen eller shuberg vann den.
men detta är väl inte så troligt då de inte bjuder på mina auktioner.
Men jag hoppas de gör det nu.iof har jag inte haft något som har dugit. är väl medveten om detta:)

Skulle vara lite roligare och sälja ett av antikdeckarnas omslag.
De är ju lite kända inom samlar kretsar. Jag tror att den skulle sluta lite högre än detta original.
Men jag tycker om de andra så mycket så jag kan absolut inte göra detta.

Har du något tips?

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Petervictoria"]

Men vill att någon ska få den som samlar på Original av Rolf eller någon annan.
[/quote]
Tror inte du behöver oroa dig att någon som inte samlar lägger bud. Det är inte precis så att folk springer runt och lägger bud på allt möjligt bara för att jäklas med säljarna. Man lägger på sådant man vill ha och uppskattar, simple as that.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Inlägg av Petervictoria »

[quote="labrador road 26"]

[quote="Petervictoria"]

Men vill att någon ska få den som samlar på Original av Rolf eller någon annan.
[/quote]
Tror inte du behöver oroa dig att någon som inte samlar lägger bud. Det är inte precis så att folk springer runt och lägger bud på allt möjligt bara för att jäklas med säljarna. Man lägger på sådant man vill ha och uppskattar, simple as that.
[/quote]

Nä detta är jag iofs inte orolig över.

Vill bara att det hannar i rätta händer. Thats it:)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det är precis det jag menar, det lär hamna i rätta händer. Vill du specifikt godkänna köparen är det bara att glömma Tradera, låter snarare som att du inte borde sälja alls tycker jag.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

Borde inte den här diskussionen ligga i "Kom och köp av mig..."-tråden eller liknande. I nuläget kan man ju inte direkt säga att den är prisvärd eftersom den inte ens finns ute till försäljning.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="mithroth"]

I nuläget kan man ju inte direkt säga att den är prisvärd eftersom den inte ens finns ute till försäljning.
[/quote]

Men den fanns i några minuter i alla fall. (9+16 min)Jag tycker att det fortfarande velas lite om den kanske ska säljas eller om den ska vara kvar. Endera säljer man eller så behåller man den. Vill man den ska komma till "den rätte" då får man nog annonsera i Fantomen tidningen (men det tar några mån. innan den kommer med och då kanske han har bestämt sig).

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Ett fynd för den som söker Carl Barks Boxarna, Hall Of Fame Böcker och annat med Kalle?[:)]

[url][/url]http://www.tradera.com/Kalle-Anka-samling-auktion_105418303
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Inlägg av Petervictoria »

[quote="burnout"]

[quote="mithroth"]

I nuläget kan man ju inte direkt säga att den är prisvärd eftersom den inte ens finns ute till försäljning.
[/quote]

Men den fanns i några minuter i alla fall. (9+16 min)Jag tycker att det fortfarande velas lite om den kanske ska säljas eller om den ska vara kvar. Endera säljer man eller så behåller man den. Vill man den ska komma till "den rätte" då får man nog annonsera i Fantomen tidningen (men det tar några mån. innan den kommer med och då kanske han har bestämt sig).


[/quote]

Jag kommer lägga ut den på tradera,
Detta är 100%klart.
Jag står alltid för mina ord och löften.

Men jag kanske kan göra lite reklam i Fantomen tidningen också?!
(om att den ska säljas under vilken tid osv)

Jag skrev detta här för jag vill att det ska spridas ut att det kommer en tavla till försäljning. All reklam är bra reklam.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

[quote="Petervictoria"]
Jag kommer lägga ut den på tradera,
Detta är 100%klart.
Jag står alltid för mina ord och löften.

Men jag kanske kan göra lite reklam i Fantomen tidningen också?!
(om att den ska säljas under vilken tid osv)

Jag skrev detta här för jag vill att det ska spridas ut att det kommer en tavla till försäljning. All reklam är bra reklam.
[/quote]

Lite sent att göra reklam i Fantomen-tidningen om du ska lägga ut den nästa vecka. Jag har inget emot att du skriver i forumet, men jag tycker fortfarande inte att det är rätt tråd.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Mithroth har helt rätt, det är denna tråd som gäller för egna auktioner.
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=4613

Den här tråden handlar om att man tipsar om andras auktioner som man tycker är prisvärda. Var god håll dig i rätt tråd i framtiden, för allas bästa. LR 26 - Moderator.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Prisvärt och prisvärt, hur som helst ett bra köp enligt mig för att fylla en lucka i samlingen.[:)]

Någon som samlar på den smått sällanskådade 60talstidningen Twenty? I denna auktion finns ett nummer från andra årgången.

[url][/url]http://www.tradera.com/4-Nr-SMA-SERIE-TIDNINGAR-Blandat-auktion_105455186
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Inlägg av Petervictoria »

[quote="mithroth"]

[quote="Petervictoria"]
Jag kommer lägga ut den på tradera,
Detta är 100%klart.
Jag står alltid för mina ord och löften.

Men jag kanske kan göra lite reklam i Fantomen tidningen också?!
(om att den ska säljas under vilken tid osv)

Jag skrev detta här för jag vill att det ska spridas ut att det kommer en tavla till försäljning. All reklam är bra reklam.
[/quote]

Lite sent att göra reklam i Fantomen-tidningen om du ska lägga ut den nästa vecka. Jag har inget emot att du skriver i forumet, men jag tycker fortfarande inte att det är rätt tråd.
[/quote]


Jo men då kanske jag kunde lägga ut den dagarna efter detta nr utgivigt. Man kan vara flexibel angående vilken vecka som den läggs ut.



Vad skönt det känns för mig att det är ok för dig att jag skriver här, Men lite problem är det när man skriver i fel tråd iaf.
Så man får väl ta sig i kragen lite grann och rycka upp sig så man inte gör fler misstag.




Moderator du har helt rätt.
Om jag vill fortsätta tala om denna auktion så byter jag tråd.

Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

[quote="Schuberg"]

Ett fynd för den som söker Carl Barks Boxarna, Hall Of Fame Böcker och annat med Kalle?[:)]

[url][/url]http://www.tradera.com/Kalle-Anka-samling-auktion_105418303
[/quote]
Finns det nån särskild anledning till att det där inte sålts än? Är säljaren skum eller nåt? Jag tycker att det verkar konstigt iaf, jag tycker att det är ett billigt pris för så mycket. Bara CBSV borde väl vara värt pengarna?

(Ja, jag är tillbaka här nu. Min ära får sig väl antagligen en liten törn för att jag inte håller vid mitt ord om att inte komma tillbaka, men jag orkar inte bry mig.
Jag känner mig fortfarande sårad av angreppen på mig i mod.-delen, men det positiva det här forumet ger mig väger upp det. De flesta här innan verkar bara vara riktigt härliga och trevliga personer, och likaså verkar de flesta respektera mig trots min ålder.[:)])
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Erik S"]

[quote="Schuberg"]

Ett fynd för den som söker Carl Barks Boxarna, Hall Of Fame Böcker och annat med Kalle?[:)]

[url][/url]http://www.tradera.com/Kalle-Anka-samling-auktion_105418303
[/quote]
Finns det nån särskild anledning till att det där inte sålts än? Är säljaren skum eller nåt? Jag tycker att det verkar konstigt iaf, jag tycker att det är ett billigt pris för så mycket. Bara CBSV borde väl vara värt pengarna?
[/quote]

Det är ett bra erbjudande. Men säljaren gör ett stort misstag när han buntar ihop detta i en och samma auktion.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Erik S"]


Finns det nån särskild anledning till att det där inte sålts än? Bara CBSV borde väl vara värt pengarna?
[/quote]

Troligen ligger nog kanske några och avvaktar för att få det så billigt som möjligt. Eller så har alla det (det felar 3 boxar)


[quote="Erik S"]

[size=1](Ja, jag är tillbaka här nu. Min ära får sig väl antagligen en liten törn för att jag inte håller vid mitt ord om att inte komma tillbaka, Jag känner mig fortfarande sårad av angreppen på mig i mod.-delen, men det positiva det här forumet ger mig väger upp det.
[/quote]

Du är välkommen tillbaka och du är inte ensam att lova "Aldrig mer"[:o)] men det blir fler "smällar i livet" så det är inget att gräva ner sig för. Det är bara att "sputta i nävarna och köra hårt"[:D]
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="Erik S"]


Finns det nån särskild anledning till att det där inte sålts än? Är säljaren skum eller nåt? Jag tycker att det verkar konstigt iaf, jag tycker att det är ett billigt pris för så mycket. Bara CBSV borde väl vara värt pengarna?
[/quote]

Jag tänker att det är nog svårt att hitta box 8-10 för att komplettera. Det var de sista boxarna som kom ut. Vilka har dem? Jo, hardcore-fansen. Inte troligt att 8-10 kommer ut ensamma.

Välkommen tillbaka, Erik! Kul att ha dig här. Du har mycket att tillföra forumet.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="Magnus"]


Jag tänker att det är nog svårt att hitta box 8-10 för att komplettera. Det var de sista boxarna som kom ut. Vilka har dem? Jo, hardcore-fansen. Inte troligt att 8-10 kommer ut ensamma.
[/quote]

En logisk och sund slutsats, funderade också lite i dessa banor när jag lade upp detta tips..

[quote="Anders1"]

[quote="Erik S"]

Finns det nån särskild anledning till att det där inte sålts än? Är säljaren skum eller nåt? Jag tycker att det verkar konstigt iaf, jag tycker att det är ett billigt pris för så mycket. Bara CBSV borde väl vara värt pengarna?
[/quote]

Det är ett bra erbjudande. Men säljaren gör ett stort misstag när han buntar ihop detta i en och samma auktion.
[/quote]

Helt korrekt, det kan vara ett klipp för den som köper detta för att själv "stycka upp" partiet.[^]

Välkommen tillbaka Erik, tycker att du har mycket att tillföra detta forum då du besitter en stor kunskap om seriernas värld. Hoppas och tror att din återkomst blir permanent![:)]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Schuberg"]

[quote="Magnus"]


Jag tänker att det är nog svårt att hitta box 8-10 för att komplettera. Det var de sista boxarna som kom ut. Vilka har dem? Jo, hardcore-fansen. Inte troligt att 8-10 kommer ut ensamma.
[/quote]

En logisk och sund slutsats, funderade också lite i dessa banor när jag lade upp detta tips..
[/quote]

De sista böckerna i CBSV innehåller i och för sig sånt som man kan hoppa över. Nu har jag dock inte koll på om t.ex. även 8:an innehåller serier.

[quote="Schuberg"]
Välkommen tillbaka Erik, tycker att du har mycket att tillföra detta forum då du besitter en stor kunskap om seriernas värld. Hoppas och tror att din återkomst blir permanent![:)]
[/quote]

Instämmer!
Skriv svar