Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

Blev lite nytt på helgens mässa:
Bild
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av rkaj »

zlv skrev:Blev lite nytt på helgens mässa:


Jo, här också. Lustigt nog helt utan överlapp med dina inköp, vad jag ser.

Bild
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nytt i april (bland annat efter besök hos Staffar):

Bild

Herman Hedning 1-2/2018 och den fantastiska Kalle Anka Extra 2/2018.

Bild

Kill or be Killed 15, 17, Hungry Ghosts #3, Sink #5, The Girl Who Handcuffed Houdini #4, The Fix #11, Harley and Ivy Meet Betty and Veronica #6 och den samlade Your Pal Archie.

Från årets SIS tog jag med denna blygsamma mängd serier hem:

Bild

Siri och Mimers Brunn, Lukas - 25 år mellan stad och land, Polarnatt och senaste Wicked Hero. Samt en Lukas-knapp och nya utställarbrickor till samlingen.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Sir-L »

Mina inköp på SIS

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Idag var det Majornas Megaloppis (en gigantisk loppis och folkfest som är en gång om året) och som vanligt blev det en hel del fynd:

Bild

Fantomen från 1968-72 och tre gamla WDS.

Bild

Tim & Tommy-ablumet Spökhuset och en oläst Blårockarna nr 18 + några filmer och några samlarbilder.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Ellingen »

Komplett Terry och piraterna! [:)] Himla kul, sökt titeln ett bra tag men ack så svåra att hitta. Att det är genomgående mycket fina exemplar gjorde inte ont! [:)]

Bild
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av germund »

Ellingen skrev:Komplett Terry och piraterna! [:)]
Wow, inte illa! Jag tror aldrig jag hört om en komplett uppsättning förr. Vackert!
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Ahead »

Precis innan midsommar fick jag hem följande paket från USA. Egentligen var det HC-exemplaren (nere till vänster) samt serietidningen som kom med DVD-serien (lilla rödgröna nere till höger) som min samling saknade. Jag har även som tradition att ge min brorson ett exemplar av Star/Marvel: Masters of the Universe från 80-talet på varje födelsedag, så nu klarar jag mig i tre år till :)

Bild
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av germund »

Sussi Bechs samlade verk, del 1+2. Bech har aldrig slagit igenom stort i Sverige, trots de sex Nofret-album som översatts, men hon är en underbart kompetent serieskapare med en imponerande timing och ren linje.BildBild
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag var i huvudstaden och tömde facket hos Staffar inför semestern. Plus lite annat.

Bild

Johnny Hazard vol 6 (tar vid där Ken Pierce's utgivning slutade och serien gick från att vara "bra" till "fantastisk" och "lysande"), Herman Hedning vol. 4: Egocentrium (med Herman i en motoriserad skottkärra på försättsbladet), Love & Rockets #5, Kalle Anka Extra ("ankistens tidning") 3/2018.

Bild

Kill or be Killed #18-20, The Fix #12, Black Magick #11, Hungry Ghosts #4.

Bild

Harley Loves Joker #1-2.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Hemsläpat från San Diego (numera köper jag bara det nödvändigaste som måste signeras):

Bild

Red One vol. 2, Terry Dodsons "Chatted Noire Pin", tre drinkpinnar från min favoritbartender (som numera kallar mig "her once-a-year regular"), den samlade Warning Label av Thom Zahler (Kickstarterutgåvan), Archie Meets Batman '66 #1, Rob Hanes #19 och som bonus på Randy Reynaldos spolightpanel skänkte han bort tredjeupplagan av Adventure Strip Digest #1 (där allt började).

Bild

Allt grejs man får vid incheckningen (minus säcken som jag alltid avstår ifrån): Souvenirbok, program, snabbguide, lådan med passerbricka och årets emaljerade pin.

Bild

ElfQuest-tryck från Dark Horse.

Sen förnyade/utökade jag seriefestivalgarderoben:

Bild Bild

Hos Mars Mercantile i Berkeley var det rea på hawaii-skjortor, $10/st eller tre för $25 (kanonpris). De här båda tyckte jag var helt okej att investera i. Den första är av märket Barefoot in Paradise och, om mina efterforskningar stämmer, minst 40 år gammal. Den andra är något annorlunda, helt i svart med minimalistiskt mönster i ljusgrått. Om Johnny Cash burit hawaiiskjorta (vilket jag inte tror han någonsin gjorde) hade den nog sett ut så här. Lite rock 'n' roll över den. Dessutom från Paradise Found, "made in Hawaii" av 100% rayon med knappar i svarvad bambu. Kanske något för bokmässan i Göteborg som kontrast till kulturknuttarnas svarta polotröjor...?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Serieguden »

Klädhängare i retrostil från Domus också [:)]
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Serieguden skrev:Klädhängare i retrostil från Domus också [:)]

En självklarhet (men jag är glad att någon ser det)! [;)] [8D]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:
Serieguden skrev:Klädhängare i retrostil från Domus också [:)]

En självklarhet (men jag är glad att någon ser det)! [;)] [8D]

Det är väl ungefär den stilen jag brukar köra, också, även om jag är osäker på om de var retrostil vid införskaffandet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Serieguden »

Man kan bli modern med tiden, utan att ändra stil [;)]
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nytt i augusti:

Bild

Jag drog nytta av Adlibris sommarkanpanj och slog till på IDW:s lyxutgåva av Alex Toths Bravo for Adventure (skaffade aldrig den från Dragon Lady Press) och första delen av Tommy Gun Dolls.

Bild

Herman Hedning 3 och 4/2018.

Bild
Catwoman #1-2, Harley Quinn vol 5 (sista med Amanda & Jimmy vid rodret), Archie Meets Batman '66 #1-2 och DC Superhero Girls Graphic Novel 4: Past Times at Super Hero High. Så skall en bra barnserie vara!

Bild

Lowlifes #1-2 och Mike Hammer #1-2.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

Köpte dessa Tintin XL på senaste bokrean (lade till dom normalstora som jämnförelse):
Bild
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av larsa66 »

zlv skrev:Köpte dessa Tintin XL på senaste bokrean

Det känns som att det större formatet gör mer rättvisa för dessa serier. Någon som vet vilket format serietidningen tintin hade?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

larsa66 skrev:
zlv skrev:Köpte dessa Tintin XL på senaste bokrean

Det känns som att det större formatet gör mer rättvisa för dessa serier. Någon som vet vilket format serietidningen tintin hade?

21x29.5 cm genom i princip hela dess existens, i princip som ett album, men med sladdrig mjukpärm.*

https://fr.wikipedia.org/wiki/Tintin_(p%C3%A9riodique)

( Spiroutidningen innan kriget ska dock ha getts ut i stort format på halvdant papper, ungefär som en dagstidning... 28x40 cm )

*Eller, det är typ samma sorts omslag som på en vanlig serietidning, eller en veckotidning. Vet inte riktigt terminologin.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MrKumquack »

Bild
Inköpt de senaste veckorna: Hilda and the Stone Forest. Hilda är en serie jag verkligen gillar. Denna gång dessvärre det sämsta albumet hittills. ”To be continued...” Hoppas fortsättningen Hilda and the Mountain King får äventyret att lyfta. MAD:s Sergio Aragonés. Här behöver läsglasögonen putsas! Har kommit halvvägs mellan pärmarna. Inte lika bra som det första albumet med Don Martin, men klart godkänt. Den underbara Thorgalkrönikan har kommit till band 6. Denna volym än så länge oläst, liksom både The Beatles Yellow Submarine och Spirou – Den kompletta samlingen 2004-2008. Lucky Luke Följ pilen: Antingen har jag vant mig vid upplägget där den lille Luke hamnar i en dråplig situation, och där varje sida är fristående från den motsatta, eller så är det här det minst dåliga albumet av de tre utgivna. Och det har faktiskt också en sex sidor kort/lång sammanhängande inledning som eventuellt gör mig mer välvilligt inställd till konceptet. Berglins senaste Nämenvaf... låg i brevlådan idag! Kommer troligen lägga Sergio åt sidan ett tag o hugga in på dagens post ikväll.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Skriv svar