Förvaringstips till en nybörjare

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Förvaringstips till en nybörjare

Inlägg av Ahead »

Hej Serieforum,

Som relativt färsk på området och helt ny på forumet undrar jag hur jag på bästa sätt ska förvara mina serier? (jag har givetvis försökt söka här på forumet och läst de trådar jag tror är nära det jag är ute efter). Jag har precis köpt på mig en samling archives fickor (4 mylar) för mina serier och just nu ligger de om lott i en vanlig byrålåda i dessa. Jag skulle egentligen vilja ha dem ståendes så det blir enklare att bläddra, men vad ska man ha för låda i så fall? Har sökt på nätet men känner väl egentligen att jag skulle vilja ha något snyggare än de vanligt papplådorna, några tips? Samtidigt så tänker jag att de där vanliga papplådorna förmodligen är säkrare att använda då de är gjorda för ändamålet och inte innehåller någon förstörande kemikalie eller så.

Ett alternativ skulle vara att ha dem i pärmar, finns det något system där jag kan fortsätta med mina 4 mylar fickor? Här behöver jag i så fall hjälp att hitta ett lämpligt paket.

Jag har läst att man i 4 mylar/archives inte behöver backer boards, men samtidigt när jag köpt ett limiterat nummer så kommer den just i 4 mylar ficka och med en board så jag är osäker på vad jag ska tro, räcker det utan? Synpunkter mottages tacksamt!

Vart brukar ni andra köpa era tillbehör? Själv har jag vart inne på Archonia och Seriebörsens hemsida

Om ni vill får ni gärna dela med er av er lagringslösning i tråden för inspiration! [:)]

Mvh
Alex
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Förvaringstips till en nybörjare

Inlägg av Wakuran »

Det finns annars litet gamla trådar, här.

Hur förvarar du dina serier - Tips och bilder
viewtopic.php?f=19&t=348

Plastfickor o backerboards..?
viewtopic.php?f=19&t=7123
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar