Samlarapp

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Samlarapp

Inlägg av nicklas.johansson »

Är det någon som har koll på någon bra samlarapp? Jag har letat runt lite, både bland android- och IOSappar men inte hittat något som passar. Som det är just nu har jag ett excelark i dropboxen med tidningar jag håller koll efter när jag är på loppisar m.m. Det fungerar men det vore mer praktisk med en app. Hade ett tag planer på att försöka göra en egen men det var ett ganska stort steg att sätta sig med Xcode och lära sig Swift så hela projektet hamnade ganska snart i byrålådan.
Appförslag - någon?
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Samlarapp

Inlägg av rkaj »

Jag kör Android och använder (ett par olika) appar som hanterar listor på olika sätt, dels en som heter Outliner (rätt bra listhantering, men eget format som jag inte kan tolka utifrån och "nagware") och dels ett som heter Keep som jag bara precis har börjat titta på.

Inget av dem är ju egentligen till för serier, och jag lägger inte in detaljer som skick eller så. För Fantomentidningar (som är de enda gamla tidningar jag egentligen samlar) har jag t ex en punkt på listan för varje årgång där det står "1979: Komplett", eller "1975: 1-4, 6-21, 23-26" (som då betyder att jag saknar #5 och #22 det året). För bokserier jag är intresserad av (som samlingsalbumen med Linda & Valentin eller Lucky Luke) har jag helt enkelt en punkt på listan för varje bok.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Samlarapp

Inlägg av mib »

Vet att det inte var detta som efterfrågades men sitter oftast vid datorn (tyvärr) när jag köper serier så OpenOffice blir en naturlig förbundspartner. Och alltid en kopia av filen i molnlagring.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Skriv svar