Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Thanx! [:)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag är nere i Halmstad på kort semester och besökte butiken på Kungsgatan, Backlist heter den. Inte mycket i serieväg men mycket bra musik och spel...Dessutom besökte jag Serieknallen på väg bort mot Ullared som hade mycket bra sortiment av svenska serier och album. Jag hittade inget direkt för jag hade ont om kontanter på mig. Jag tror att de hade ett seriemuseum bredvid butiken också men jag hann tyvärr inte besöka det..Är det någon här på forumet som är ägare till den butiken?
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Inlägg av Jocke S »

Vid Ullared kan det nog vara den där Bok-Olle ?
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Nej, den ligger precis i Ullared. Jag var där inne också, de hade bl.a en massa guldböcker och en hel del album. Serieknallen låg ca. 8 km innan Ullared..kul att kolla, de hade mycket leksaker, Starwars, plastgubbar osv. och det mesta inom svenska serier..
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
bendisboy
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:30

Inlägg av bendisboy »

Har någon varit i Pocket Bookstore (Lund)? Jag är nyfiken på vad de har för sortiment.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av UlfK »

bendisboy skrev:
Har någon varit i Pocket Bookstore (Lund)? Jag är nyfiken på vad de har för sortiment.


Pocket har ett väldigt bra sortiment på såväl svenska som engelska serier, inklusive sv- och en-översatt manga. Det de inte har kan de ta in. Trogna kunder skaffar [url="http://pocketbookstore.com/Kort.htm"]Läspocketkortet[/url].

(Disclaimer - jag jobbar inte för Pocket, bara nöjd kund.)
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

När det gäller franskspråkigt finns det ganska mycket på Franska bokhandeln i Lund. Jag brukar kontakta dem över nätet. Men jag har varit i butiken också, ligger på en ganska avsides belägen gata. Man snubblar inte precis över den direkt när man klivit av tåget.

Ser nu att de bytt namn till Språkbokhandeln.

http://www.franska.net/

Språkbokhandeln
Lilla Tvärgatan 21
223 53 LUND
Sweden
tel 046-12 85 68
Verdowds
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 13 jan 2010, 11:48

Inlägg av Verdowds »

Serieknallens butik nordost om Falkenberg
innan Ullared har adressen:

Köinge 220
31060 Ullared
Telefon: 0346-23170


Ang. Göteborgs butiker:

Incas Frimärksbod har telefon: 031-831585
Mån-Fre: 11-18.30 Lör: 12-17 (tog bort det andra meddelandet med samma info).

Seriehörnans öppettider:

Mån-Tor 11-19
Fredag 11-18
Lördag 11-15
Senast redigerad av 1 Verdowds, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Antik, tryckt & präglat i Karlshamn har följande hemsida;
http://www.samlaren.se/
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Inlägg av Nima »

Jönköping. mest skivor men även en hel del serier
http://www.klasses.se/
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Looding »

Nu är det beryktade (i alla fall lokalt [:)] ) "Boktältet" i Löderupsstrandbad öppet för säsongen. Massor av serietidningar, seriealbum, veckotidningar, skönlitteratur, facklitteratur, ungdomsböcker och barnböcker till humana priser. Det fylls på dagligen och kan därför vara värt ett besök. Öppet Midsommar-mitten av augusti, 10-18 varje dag!

EDIT: Vi pratar alltså om Österlen
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Fletcher
Very Good
Inlägg: 73
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 17:46

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Fletcher »

Finns inga seriebutiker i trakten, därför får jag nöja mig med att införskaffa serietidningar i mataffärer och på Internet. Säg mig... är en seriebutik en butik som enbart eller till stor del säljer serier? Och finns det sällsynta serier där? Tror inte jag har besökt en sådan butik. För "seriebutik" låter främmande i mina öron.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Mithroth »

Looding skrev:Nu är det beryktade (i alla fall lokalt [:)] ) "Boktältet" i Löderupsstrandbad öppet för säsongen. Massor av serietidningar, seriealbum, veckotidningar, skönlitteratur, facklitteratur, ungdomsböcker och barnböcker till humana priser. Det fylls på dagligen och kan därför vara värt ett besök. Öppet Midsommar-mitten av augusti, 10-18 varje dag!

EDIT: Vi pratar alltså om Österlen


Jasså, det är lite halvpermanent det där tältet. Kom förbi där förra sommaren när jag var ute på cykel-camping men trodde bara att det var tillfälligt. Tyvärr hade jag ingen plats över för några seriealbum den gången, vilket väl också var lite tursamt, annars hade jag nog fått cykla med några kilo tyngre packning. [:p]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

Mjällvudd skrev:Finns inga seriebutiker i trakten, därför får jag nöja mig med att införskaffa serietidningar i mataffärer och på Internet. Säg mig... är en seriebutik en butik som enbart eller till stor del säljer serier? Och finns det sällsynta serier där? Tror inte jag har besökt en sådan butik. För "seriebutik" låter främmande i mina öron.

I storstäder brukar det finnas (åtminstone mindre) butiker som helt eller övervägande säljer serier och relaterade föremål som actionfigurer, DVD-filmer etc.

Det kan finnas sällsynta serier där, iaf i butikerna som säljer begagnat, men ägarna har oftast rätt bra koll, så de kostar därefter, också.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Kung Orne I »

På åttiotalet fanns en skivbutik i Jönköping som sålde en hel del begagnade serier. Ju billigare tidningen var när den kom ut, desto billigare var den även begagnad...
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av jedi tomas »

på minner om esset på nobelvägen i Malmö.
Kostar tidningen 40 kr i affären så kostar den 20 kr beganad i normalt skick där
Senast redigerad av 1 jedi tomas, redigerad totalt 0 gånger.
gaammelsuperboy
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 03 aug 2010, 18:44

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av gaammelsuperboy »

Mjällvudd skrev:Finns inga seriebutiker i trakten, därför får jag nöja mig med att införskaffa serietidningar i mataffärer och på Internet. Säg mig... är en seriebutik en butik som enbart eller till stor del säljer serier? Och finns det sällsynta serier där? Tror inte jag har besökt en sådan butik. För "seriebutik" låter främmande i mina öron.


En seriebutikk er en spesialforetning for tegneserier, som f.eks. Seriebutikken i Sarpsborg, Norge:
Bild

http://www.seriebutikken.no/
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Nima »

Klasses här i jkpg har bytt lokal. Lika bra att ta bort från listan. Dem har typ inga serier längre.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Rufus »

kungnima skrev:Klasses här i jkpg har bytt lokal. Lika bra att ta bort från listan. Dem har typ inga serier längre.


OK, borttaget.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Rufus »

Innan flytten av sajten diskuterade vi lite om Incas i Göteborg (och kanske även andra?) bör tas bort från listan eller bör få fortsätta vara med. Dessvärre försvann den tråden i samband med flytten, och sen blev det inte mer med det. Men nu idag råkade jag gå förbi just Incas affär och utifrån sett ser den mer ut som en allmän second hand affär idag jämfört med vad den gjorde sist jag var där. Så kanske har han rätt som tyckte att Incas inte skulle vara med längre. Vad tycker ni?
Skriv svar