Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

Den är okej, men det är bäst om du har lånekort...

Serieteket
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Falo
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 20 jun 2012, 22:01

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Falo »

blir ett besök vid någon i gamla stan vilken rekomenderas ?
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av pogono »

Comics Heaven har både nytt och begagnat. Serieboden är bäst på begagnat och har mycket i lässkick. SF-bokhandeln är bra på manga, men har mycket nytt amerikanskt och svenskt också.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Rufus »

Falo skrev:blir ett besök vid någon i gamla stan vilken rekomenderas ?


Varför inte besöka alla tre? [:)] De ligger inte långt ifrån varandra.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

Du kan också gå till "Serieslussen"-området, Serieslussen och Staffars Serier vägg i vägg och Seriegalleriet mindre än fem minuter därifrån.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Falo
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 20 jun 2012, 22:01

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Falo »

ska till serieboden iaf får se om det blir nåt besök i de andra
Falo
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 20 jun 2012, 22:01

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Falo »

var på serieboden och comics heaven blev några köp
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Basse »

Falo skrev:var på serieboden och comics heaven blev några köp


Grymt bra och trevlig personal på båda butikerna :)
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Linus S »

Tänkte jag kunde bidra!
I Visby på Gotland så finns det en affär nära en SF-biograf har jag för mig, som är den enda Tintin-affären i Sverige. Jag handlade 2 Tintin-figurer där för ca 200 spänn, men de var tillverkade i Belgien.

I affären finns också orginalskisser, tavlor, figurer, kläder, album på svenska/franska/belgiska, teckningar, och mycket mer.
Affären är väldigt liten, men mycket innehåll har den. Tavlorna kostar runt en 2-4 000 senast jag var där och titta. Mycket trevlig personal kombinerat med en mysig miljö! Det räcker mer än väl med att titta runt i affären också, men den är mycket, mycket speciell enligt mig. En av mina favoriter, då jag gillar Tintin!

Här är en sida om shopen:
http://www.artmakers.se/index.htm

notera att min beskrivning kan vara helt åt helskotta, då det var 3 år sedan jag var där!

en bild också:
Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Labrador Road 26 »

Tintin-butiken på Gotland ligger inte riktigt på samma ställe längre, här är bilder på den från sommaren 2011 och den har inte flyttat sedan dess vad jag vet.

Bild Bild

Bild

Adressen är Adelsgatan 45 inne i gamla delen av Visby.

Butiken i Stockholm har mycket Tintin-saker också. Adressen på den är Stora Nygatan (osäker på numret men strax öster om Comics Heaven, kanske 50-80 meter) i Gamla Stan.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Linus S »

Lustigt. När jag var där nere sa dem att Stockholmsbutiken skulle stängas fär gott. Nåja, det finns i alla fall en Tintin-butik!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kim som har Art Makers, eller Office Makers som butiken i Stockholm heter numera lade ner den tidigare Tintin-butiken har även nu rätt mycket Tintin-saker, men antagligen för få i Stockholm i för att få kalla sig Tintin-butik. De är rätt strikta på Moulinsart som har hand om saken ytterst.

Passar på att slänga in bilder från Comics Heaven som jag plåtade förra året.

Bild

Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av MagnusR »

Jag såg reklamskyltar om serier i ett antikvariat i närheten och det visade sig vara väl värt ett besök. Tyvärr bara öppet lördagar 12.00 till 15.00 (drivs av två lärare på fritiden). Det fanns böcker, serier och skivor. Inga enorma mängder, men nog för att det var kul att bläddra runt i. Även en del serietryck och liknande. Framför allt var Torbjörn (seriefanatikern av de två) beredd att leta i sitt stora lager efter det man vill ha, så nu är jag nära att ha alla svenska Magnus-tidningar.

Passerar ni förbi Täby en lördag rekommenderas Antikvariat Alibi, Värtavägen 85.

/Magnus
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Nima »

Jag gillar Comics Heaven väldigt mycket, då jag tycker att ägaren Kåge är otroligt hjälpsam och trevlig. Man blir glad av att vara där inne.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Jinime »

Jag köper alla serier från Comics Heaven just nu, orkar inte beställa från usa längre. Håller med om att Kåge är väldigt trevlig. Jag gillar Lotta också!
Dyrken
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 31 jan 2013, 21:00

Seriebutik västmanland

Inlägg av Dyrken »

Någon som vet om det finns en serieaffär i närheten av Västerås [}:)]
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Seriebutik västmanland

Inlägg av rkaj »

Dyrken skrev:Någon som vet om det finns en serieaffär i närheten av Västerås [}:)]


Serier & Sånt kanske är närmast fågelvägen, men i förhållandet till avståndet mellan Västerås och Stockholm är avståndet mellan seriebutikerna i Stockholm försumbart ... [8D]

Edit: Fast Seriezonen i Uppsala är nog närmare!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Seriebutik västmanland

Inlägg av Rufus »

rkaj skrev:
Dyrken skrev:Någon som vet om det finns en serieaffär i närheten av Västerås [}:)]


Serier & Sånt kanske är närmast fågelvägen, men i förhållandet till avståndet mellan Västerås och Stockholm är avståndet mellan seriebutikerna i Stockholm försumbart ... [8D]

Edit: Fast Seriezonen i Uppsala är nog närmare!


Sen beror det ju mycket på hur man åker också. Åker man tåg, är det nog enklast och närmast att ta nåt av tågen till Stockholm Central och promenera till Serieboden i Gamla Stan.
Eller finns det väldigt bra förbindelser mellan Västerås och Uppsala?
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av germund »

Jag försöker sammanställa en lista över seriebutiker som erbjuder NYA album, där/varifrån man t.ex kan köpa de nya albumen från Albumförlaget, nya Spirou- eller Asterixalbum etc direkt när de släpps. Jag menar alltså inte pressbyråerna, utan riktiga, fysiska butiker (eller nätbutiker, utöver de stora nätbokhandlarna).
Någon som direkt ser några butiker som saknas? Och jag anar att några bör tas bort.

Stockholm: Alvglans Bokhandel, Comics Heaven, Science fiction-bokhandeln, Serieboden, Serier & Sånt, Serieslussen, Staffars Serier, Stockholms Serie- & Skivhandel
Göteborg: Science fiction-bokhandeln, Seriehörnan, Serieknodden
Malmö: Lilla torgs seriemagasin, Science fiction-bokhandeln
Uppsala: Seriezonen, Prisfyndet
Linköping: Seriebörsen
Trelleborg : Seriecentrum
Växjö: Seriebubblan
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Labrador Road 26 »

Vissa säljare på Tradera har tillgång till sprillans nya album också. Vet inte på rak arm exakt vilka men gamla Seriehyllan var en av dem. Oftast är de nog listade som företagssäljare.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar