Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inläggav Erik S » sön 22 aug 2010, 21:13

Man skulle ju kunna skapa en extralista för second hand-butiker och liknande med ordentligt seriesortiment. Det tycker jag vore bra.

Patrik A
Fine

Inläggav Patrik A » mån 13 sep 2010, 20:01

Det håller jag med dig om Erik! Sådant är alltid intressant att titta in på, om man har vägarna förbi.

Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Inläggav Rufus » mån 13 sep 2010, 20:55

Tyvärr innebär ju två listor att gränsdragningsproblemen ökar. I vissa fall är det självklart, men det är inte alltid lätt att göra rätt bedömning av vad som är seriebutik, second hand-butik eller lumpbod med för lite serier för att ens få vara med.

Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Kontakt:

Inläggav UlfK » tis 21 sep 2010, 11:36

För de loppisintresserade finns http://www.antikochloppisguiden.se/ som tar upp rätt mycket.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook

Användarvisningsbild
pogono
Fine
Kontakt:

Inläggav pogono » sön 03 okt 2010, 12:20

Är det någon som vet om det finns några renodlade seriebutiker, eller bra bokhandlare med serier, i Tallinn, Estland?

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 03 okt 2010, 12:39

pogono skrev:Är det någon som vet om det finns några renodlade seriebutiker, eller bra bokhandlare med serier, i Tallinn, Estland?

Jag hittar inget när jag googlar, men då det finns en biennal tycker jag det borde finnas vanliga serieaffärer också.

http://koomiks.edicypages.com/en
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Ferm65

Inläggav Ferm65 » mån 15 nov 2010, 08:31

"Knastret" i Karlstad är ju ett antikvariat som huvudsakligen säljer vinylskivor, men de har även fått en serieavdelning som är helt ok. Har gjort några fynd där.

Användarvisningsbild
captainknut
Fine

Inläggav captainknut » fre 19 nov 2010, 10:53

Amazon.co.uk har numera fri frakt till Sverige om man beställer för mer än £25, så nu är de ofta billigare än The Book Depository igen.

Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine

Inläggav pumbaaerik » fre 19 nov 2010, 12:57

captainknut skrev:Amazon.co.uk har numera fri frakt till Sverige om man beställer för mer än £25, så nu är de ofta billigare än The Book Depository igen.

En mycket glad nyhet! Ska se till att beställa lite därifrån efter månadsskiftet!
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!

Användarvisningsbild
pogono
Fine
Kontakt:

Inläggav pogono » sön 28 nov 2010, 14:00

Jag gjorde en karta över Stockholm:
http://goo.gl/maps/tHep

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 28 nov 2010, 17:10

Det finns en affär vid Slussen också som har en del serier, tillsammans med skivor och filmer m.m. Vet inte vad den heter riktigt, men den finns i en av de där blå gångarna eller vad de kallas.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » sön 28 nov 2010, 17:11

pogono skrev:Jag gjorde en karta över Stockholm:

Jättebra idé. Undrar dock om inte Serieslussen hamnat något fel, ligger precis i hörnan Bellmansgatan/Sankt Paulsgatan, med bästa skyltfönstret på Sankt Paulsgatan så det är den gata jag skulle räkna den butiken till.
Wakuran skrev:Det finns en affär vid Slussen också som har en del serier, tillsammans med skivor och filmer m.m. Vet inte vad den heter riktigt, men den finns i en av de där blå gångarna eller vad de kallas.

Det är väl den som tidigare låg i biljetthallen i Slussens tunnelbaneuppgång Hökens gata om jag inte tar helt fel.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 28 nov 2010, 18:39

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Det finns en affär vid Slussen också som har en del serier, tillsammans med skivor och filmer m.m. Vet inte vad den heter riktigt, men den finns i en av de där blå gångarna eller vad de kallas.

Det är väl den som tidigare låg i biljetthallen i Slussens tunnelbaneuppgång Hökens gata om jag inte tar helt fel.

Hmmm, kanske, vet inte. Jag har för mig att den här har bredare utbud än Hökens hade (även om jag iofs minns nu att de sålde en hel del CD-skivor). Å andra sidan är det större lokaler.

Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Kontakt:

Inläggav smorkin » sön 28 nov 2010, 21:03

Labrador Road 26 skrev:
pogono skrev:Jag gjorde en karta över Stockholm:

Jättebra idé. Undrar dock om inte Serieslussen hamnat något fel, ligger precis i hörnan Bellmansgatan/Sankt Paulsgatan, med bästa skyltfönstret på Sankt Paulsgatan så det är den gata jag skulle räkna den butiken till.

Nix, den här ligger mycket riktigt i Blå Bodarna, dvs det skumraskiga promenadstråket mellan Gamla Stan och Slussen. Mycket filmer, en hel del serier, en del böcker, men jag kommer inte på namnet just nu.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » sön 28 nov 2010, 21:17

smorkin skrev:Nix, den här ligger mycket riktigt i Blå Bodarna, dvs det skumraskiga promenadstråket mellan Gamla Stan och Slussen. Mycket filmer, en hel del serier, en del böcker, men jag kommer inte på namnet just nu.

Ja jag vet det, i den runda delen innan trappan ned mot Gamla Stan. Men hyfsat säker på att det var den butiken som tidigare låg där Pressbyrån uppgång Hökens gata är numera. De har en massa blandat jox, affischer, skivor, filmer, serier, figurer och annat smått och gott.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Kung Orne I » mån 29 nov 2010, 12:06

Den som låg vid Slussens T-bana drevs av samma person som då drev butiken på Sveavägen 100.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » mån 29 nov 2010, 12:54

Kung Orne I skrev:Den som låg vid Slussens T-bana drevs av samma person som då drev butiken på Sveavägen 100.

...och nu... driver... ?

Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Kontakt:

Inläggav smorkin » mån 29 nov 2010, 13:46

Labrador Road 26 skrev:
smorkin skrev:Nix, den här ligger mycket riktigt i Blå Bodarna, dvs det skumraskiga promenadstråket mellan Gamla Stan och Slussen. Mycket filmer, en hel del serier, en del böcker, men jag kommer inte på namnet just nu.

Ja jag vet det, i den runda delen innan trappan ned mot Gamla Stan. Men hyfsat säker på att det var den butiken som tidigare låg där Pressbyrån uppgång Hökens gata är numera. De har en massa blandat jox, affischer, skivor, filmer, serier, figurer och annat smått och gott.

Jag tror att det är/var olika butiker; har bestämt för mig att båda butikerna fanns simultant. Men kan absolut ha fel för de har/hade mycket lika inriktning.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tis 14 dec 2010, 19:16

Seriegrossisten, en av de större seriebutikerna i Stockholm, ska flytta, då hyresägaren kommit på att läget runt Odenplan är för bra för att slösa bort på en sketen seriebutik. Ny adress meddelas tills nästa år på bloggen, som jag begripit saken.

http://www.seriegrossisten.se/blogg/

Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Inläggav Rufus » tis 14 dec 2010, 19:38

Wakuran skrev:Seriegrossisten, en av de större seriebutikerna i Stockholm, ska flytta, då hyresägaren kommit på att läget runt Odenplan är för bra för att slösa bort på en sketen seriebutik. Ny adress meddelas tills nästa år på bloggen, som jag begripit saken.

http://www.seriegrossisten.se/blogg/

Aj, aj, aj. det där är ju min favoritseriebutik. Förhoppningsvis kan dom fortsätta med sitt stora och breda sortiment i en rymlig lokal och inte alltför avsides i Stockholm.

Återgå till "Om seriesamlandets ädla konst"