Hur många meter serier har ni?

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

jens-olof skrev:Många tycker att jag är snål som aldrig hänger med ut
och käkar på lunchen.

Det kan ju också vara så att de vill ha med dig för ditt trevliga sällskap men det är svårt för dem att säga :) Säg åt dem att beställa take away till jobbet så kan ni äta ihop :)
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Hmmm...måste ha någonstans runt 50 meter skulle jag uppskatta. Varav omkring 25-30 meter är sådant som jag inte "vill ha", men som jag inte har hunnit göra mig av med.[:(] Och av någon outgrundlig anledning så blir det bara mer, trots att jag säljer bort mycket emellanåt både privat och på tradera?![B)][V]
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

lennon skrev:
Jag har cirka 14 meter


Och eget förlag[:0] Räknas inte dom albumen?[8)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Nej, det kan man inte kalla samling direkt, det kan ju vara tusen av samma sort.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Bufkin skrev:
jens-olof skrev:Många tycker att jag är snål som aldrig hänger med ut
och käkar på lunchen.

Det kan ju också vara så att de vill ha med dig för ditt trevliga sällskap men det är svårt för dem att säga :) Säg åt dem att beställa take away till jobbet så kan ni äta ihop :)


Nja, jag jobbar mest själv på min arbetsplats, däremot har jag
en löjligt massa möten, där man förutsätts även prata medan
man äter (jo, mycket blir beslutat under en måltid...). Så det
är nog inte för min trevlighets skull (som givetvis är stor [:o)]),
som folk vill ha med mig, utan för att jag ska ändra åsikt eller
bli "allierad". Men själv gillar jag inte "korridorsbeslut", utan
sitter hellre själv och äter, och vill de äta med mig (vilket
förekommer förvånansvärt ofta), så får de hämta käk eller bjuda
ut mig! [:D]

Bara jag får köpa min Mangapocket, eller "Uti vår hage" julalbumet
2008, eller vad som helst som jag hellre gör än betalar för
halvtaskigt uppvärmt halvfabrikat på någon lunchrestaurang.

Jens
Användarvisningsbild
Gus1963
Fine
Inlägg: 210
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 22:24
Ort: Sverige

Inlägg av Gus1963 »

jens-olof skrev:
Bufkin skrev:
jens-olof skrev:Många tycker att jag är snål som aldrig hänger med ut
och käkar på lunchen.

Det kan ju också vara så att de vill ha med dig för ditt trevliga sällskap men det är svårt för dem att säga :) Säg åt dem att beställa take away till jobbet så kan ni äta ihop :)


Nja, jag jobbar mest själv på min arbetsplats, däremot har jag
en löjligt massa möten, där man förutsätts även prata medan
man äter (jo, mycket blir beslutat under en måltid...). Så det
är nog inte för min trevlighets skull (som givetvis är stor [:o)]),
som folk vill ha med mig, utan för att jag ska ändra åsikt eller
bli "allierad". Men själv gillar jag inte "korridorsbeslut", utan
sitter hellre själv och äter, och vill de äta med mig (vilket
förekommer förvånansvärt ofta), så får de hämta käk eller bjuda
ut mig! [:D]

Bara jag får köpa min Mangapocket, eller "Uti vår hage" julalbumet
2008, eller vad som helst som jag hellre gör än betalar för
halvtaskigt uppvärmt halvfabrikat på någon lunchrestaurang.

Jens


Hm.....220x70=15400 vilket ger cirkus 261 stycken julabum/år:-)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Hmm, du glömde hans mangapocket, de är ganska dyra nuförtiden:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Gus1963
Fine
Inlägg: 210
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 22:24
Ort: Sverige

Inlägg av Gus1963 »

Framförallt kommer det ju ut fler Mangapockets/år än Julalbum.......
Men många album/tidningar blir det om man lagar mat hemma.
Användarvisningsbild
comicaze
Very Good
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 sep 2006, 00:04
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av comicaze »

Är det därför det tar så lång tid innan tidningar man beställer på din hemsida kommer fram?

Ellingen:

Den tog bra... Eftersom hemsidan inte har blivit som jag hade tänkt det, har den fått låg prioritet. Jag kan bara beklaga. Är det något jag kan rätta till i efterhand - hör av dig!
comicaze
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av Wildis90 »

Hej! Jag satt och bläddrade igenom en massa olika kategorier etc, och då hittade jag den här tråden! Jag bara undrar med hur mycket allas samlingar har utökat under dessa 11 år [;)]

Jag har nyligen räknat ut att jag har 16,73 meter serier [:o)]

Med vänlig hälsning, Wildis90
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av Wakuran »

Wildis90 skrev:Hej! Jag satt och bläddrade igenom en massa olika kategorier etc, och då hittade jag den här tråden! Jag bara undrar med hur mycket allas samlingar har utökat under dessa 11 år [;)]

Jag har nyligen räknat ut att jag har 16,73 meter serier [:o)]

Med vänlig hälsning, Wildis90

Har nog fortfarande alldeles för mycket, trots allt som rök i den vådliga flytten... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av KRax »

Ökat?

Minskat! Hårt jobb. Nere på 7-8 meter och nu är det möblerat så att det bara inte får eller kan bli mer igen.

(lite fusk, ska erkännas, alla KA-pockets har dottern fått och sonen några album här och där, så de är ju kvar i huset fortfarande)
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av MrKumquack »

Den här tråden har jag helst missat! Mina hyllmeter uppgår till ca 25 + en papperskasse full med Kalle-pocketar på vinden. Då jag förra sommaren skaffade ännu en bokhylla, finns det risk (eller chans, hur en nu vill se det) att det blir uppemot 30 hyllmeter. Därefter får det nog bli efter devisen ”en in – en ut”.
KRax skrev:Ökat?
Minskat! Hårt jobb. Nere på 7-8 meter och nu är det möblerat så att det bara inte får eller kan bli mer igen.

Hur många hyllmeter hade du innan det hårda jobbet startade? Och hur länge fick du hålla på innan du kom ner till dina 7-8 meter? Ett bokbål kanske, så det inte tog så lång tid? [:D]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av Wildis90 »

30 hyllmeter är inte dåligt [|)] ! Har du dem i en billy bokhylla, lite varstans eller något annat? Jag har mina ka & co i IKEA:s tidsskriftsamlare och mina KAP på vägghyllor.

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av MrKumquack »

Wildis90 skrev:30 hyllmeter är inte dåligt! Har du dem i en billy bokhylla, lite varstans eller något annat? Jag har mina ka & co i IKEA:s tidsskriftsamlare och mina KAP på vägghyllor.

Nja, jag är ju inte riktigt där ännu. Och det är heller inget mål i sig, att uppnå ett visst antal hyllmeter. Åtminstone inte för min del.
Jag har tre äldre Visdalen-hyllor (IKEA) och två Hemnes (oxå IKEA), samt två billiga skräphyllor från Jysk eller nåt. Värt att notera är att det inte enbart finns serier i dessa, utan också ett antal hyllmeter av annan kaliber. sällskapsspel och pussel. Samt att min yngsta ännu hemmavarande dotter har fyllt upp några hyllor med sitt gods.
(Hmm. Kom just på, att den dagen hon flyttar ut, blir det några hyllplan tomma. Då kanske det ändå kan bli mer än 30 meter innan det tar stopp? Tål att tänkas på...)
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av Wakuran »

Hmm, jag bör väl också försöka minska min samling snarare än att öka den i nuläget...

...men det gör ju ont...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av MAD »

Har inte riktigt räknat på det tidigare... när jag snabbt kollar hur många hyllor i bokhyllorna som är serier får jag det till 60 (6 av hyllorna är dock sånt som ska säljas)... sen har jag 4 shortboxes också. Vet inte riktigt om jag ska räkna min sons kompletta Bamsesamling som står på hans rum (dock inbundna nytryck för 70-talet) samt alla Finn och Fiffi, han är 8 så det är ju bara jag som köpt in allt. Plus ett antal banankartonger med lösnummer som jag ska göra mig av med förr eller senare, plus alla flyttlådor med mindre bra svenska serier som står i mina föräldrars källare. Jag borde definitivt begränsa mig lite :-D
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av burnout »

Meter serier? Jag har gått över till att räkna banan-lådor. kanske har 40 bananlådor och hur många meter det blir vet jag inte men 2 meter är höjden på ca 14 kärror (rull kärror som finns på baksidan affärerna, perfekta att ställa bananlådor på), framme kanske det är 18-20 sammanlagt i meter
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av Agentum »

Tror jag har 12 longboxes och sen 4-5 Short, har inte löstudningar i hyllorna.

35-36m i hyllor ca.

Finns ett antal lådor svebsprpkiga album och sen svenskspråkiga serier med, som jag inte har en aning om hur det blir i meter, men betydligt färre än engelskspråkiga serier, vilket drivs för att mycket finns kvar, osäljbart i Sverige mer eller mindre om det inte är finare samlarböcker.

Ingen kan engelska nästan på den nivån för att ens läsa en serie, man tror ofta svenskar är bättre på engelska men det är en myt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hur många meter serier har ni?

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Tror jag har 12 longboxes och sen 4-5 Short, har inte löstudningar i hyllorna.

35-36m i hyllor ca.

Finns ett antal lådor svebsprpkiga album och sen svenskspråkiga serier med, som jag inte har en aning om hur det blir i meter, men betydligt färre än engelskspråkiga serier, vilket drivs för att mycket finns kvar, osäljbart i Sverige mer eller mindre om det inte är finare samlarböcker.

Ingen kan engelska nästan på den nivån för att ens läsa en serie, man tror ofta svenskar är bättre på engelska men det är en myt.

Tycker du överdriver svårigheten i att sälja engelska serier. Andra europeiska språk brukar vara svårsålda, dock. Tror annars just floppies är svårsålda, om man inte säljer i kompletta miniserier eller arcs. (Vad nu det sistnämnda kan bli på svenska, arker?...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar