jens-olof skrev:Många tycker att jag är snål som aldrig hänger med ut
och käkar på lunchen.
Det kan ju också vara så att de vill ha med dig för ditt trevliga sällskap men det är svårt för dem att säga

Bufkin skrev:jens-olof skrev:Många tycker att jag är snål som aldrig hänger med ut
och käkar på lunchen.
Det kan ju också vara så att de vill ha med dig för ditt trevliga sällskap men det är svårt för dem att sägaSäg åt dem att beställa take away till jobbet så kan ni äta ihop
jens-olof skrev:Bufkin skrev:jens-olof skrev:Många tycker att jag är snål som aldrig hänger med ut
och käkar på lunchen.
Det kan ju också vara så att de vill ha med dig för ditt trevliga sällskap men det är svårt för dem att sägaSäg åt dem att beställa take away till jobbet så kan ni äta ihop
Nja, jag jobbar mest själv på min arbetsplats, däremot har jag
en löjligt massa möten, där man förutsätts även prata medan
man äter (jo, mycket blir beslutat under en måltid...). Så det
är nog inte för min trevlighets skull (som givetvis är stor),
som folk vill ha med mig, utan för att jag ska ändra åsikt eller
bli "allierad". Men själv gillar jag inte "korridorsbeslut", utan
sitter hellre själv och äter, och vill de äta med mig (vilket
förekommer förvånansvärt ofta), så får de hämta käk eller bjuda
ut mig!
Bara jag får köpa min Mangapocket, eller "Uti vår hage" julalbumet
2008, eller vad som helst som jag hellre gör än betalar för
halvtaskigt uppvärmt halvfabrikat på någon lunchrestaurang.
Jens
Wildis90 skrev:Hej! Jag satt och bläddrade igenom en massa olika kategorier etc, och då hittade jag den här tråden! Jag bara undrar med hur mycket allas samlingar har utökat under dessa 11 år![]()
Jag har nyligen räknat ut att jag har 16,73 meter serier![]()
Med vänlig hälsning, Wildis90
KRax skrev:Ökat?
Minskat! Hårt jobb. Nere på 7-8 meter och nu är det möblerat så att det bara inte får eller kan bli mer igen.
Wildis90 skrev:30 hyllmeter är inte dåligt! Har du dem i en billy bokhylla, lite varstans eller något annat? Jag har mina ka & co i IKEA:s tidsskriftsamlare och mina KAP på vägghyllor.
Agentum skrev:Tror jag har 12 longboxes och sen 4-5 Short, har inte löstudningar i hyllorna.
35-36m i hyllor ca.
Finns ett antal lådor svebsprpkiga album och sen svenskspråkiga serier med, som jag inte har en aning om hur det blir i meter, men betydligt färre än engelskspråkiga serier, vilket drivs för att mycket finns kvar, osäljbart i Sverige mer eller mindre om det inte är finare samlarböcker.
Ingen kan engelska nästan på den nivån för att ens läsa en serie, man tror ofta svenskar är bättre på engelska men det är en myt.