Veckans skickkod - Skrift del 2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Visst har revor med skickgradering att göra. Men detta är ingen tråd om skickgradering i allmänhet där man kan flyga ut hursomhelst gällande ämnet. Det är klart och tydligt att det rör sig om en av Veckans skickkod-trådarna, dvs en tråd där ett specifikt skickgraderingsproblem tas upp, röstas om och diskuteras. Inte något annat.
[quote]Ok ska försöka lära mig detta och inte nämna revor i prem skrift trådar. Ska läsa den som startade trådens inlägg väldigt noga så det inte skrivs om revor när det ska handla enbart om prem och skrift.[/quote]
Bra! (Fast "hålla sig till ämnet" gäller givetvis inte bara revor i skrift-trådar, utan alla trådar på forumet)


/mod.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Inlägg av Petervictoria »

Om det är så noga med att man inte får svänga i texterna måste du ha det väldigt jobbit:)

Jag startar en ny tråd om detta istället..Då kan jag inte göra fel iallafall. du måste förstå att det är väldigt rörigt i början, och dessa fel jag gjort måste vara ganska vanliga. Första felet jag gjorde var och inte hitta citat knappen och det andra felet på kort tid var att tala om revor när det skulle enbart handla om prem och klotter..

Men jag Ska bli bättre jag lovar!!
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Har ingen aning om hur man ska gradera sån't här. Lyckligtvis har de tidningar jag är ute efter klarat sig från lappar och liknande. Datumstämplar har det däremot blivit några av, de tillåts upp till NM av Overstreet om jag inte minns fel.

För mig är det fallen B & C som drar ner attraktionsvärdet mest delvis eftersom defekterna sitter på omslaget. Å andra sidan har de defekterna tillkommit innan tidningen nått marknaden. Klisterlappar är tråkiga då de helt täcker en del av trycket, stämplar ser man igenom.

A: VG/FN -Inlaga. Döljer inte originaltryck helt. Snyggare än B men defekten har tillkommit efter att tidningen nått marknaden.
B: FN -Adderat material. Med hjälp av pappersätande kemikalier dessutom. Inte roligt.
C: NM -Osexigt, men får det högsta tekniska skicket. (bortser från prislappen av någon anledning) Nästan en 'variant' egentligen..

Skriv svar