Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Jag vet inte hur stor samling du har ju, men det kan komma en dag när du ser på alla boxar och album i rader och undra hur det blev så här mycket:-)

Det går mycket fortare än mna tror om man ligger på lite med.

Alltså det är ju ett lyxproblem det kunde ju vara värre, men bara ifall du undrar när folk frågar. här, många har eller har haft rätt omfattande mängder serier.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Jag har en ganska så stor och omfattande samling just nu, har samlat aktivt sedan jag var 14 år, så i 15 år nu. Är ju väldigt lätt för mig och säga nu att jag inte tror att jag någonsin kommer tröttna eller att jag en dag kommer att vilja göra mig av med mycket. Vet ju aldrig vad framtiden säger. Men just nu har jag inga sådana tankar, så fortsätter med mitt seriebibliotek :)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Min ledighet lider mot sitt slut så det kan vara dags att summera kulturgodset som nyanskaffats på senaste tiden - både henmavid och i västerled.

Bild

Blueberry samling 2 från Cobolt samt deluxe-utgåvan av Darwyn Cookes The New Frontier.

Bild

Agent X9 nummer 6 & 7/2016, första samlingsvolymen av Velvet från Apart, Herman Hedning 4/2016, Super 'Suckers nummer 2, samt Prekampbrium, första totala samlingsboken med Herman H.

Bild

På bokrea i Hjo under årets sportvagnssemester köpte jag en thriller utgiven av den i seriesammanhang välkände Mikael Tegebjer samt de båda Tusen klassiker-böckerna fär 25:-/st. Lågt kilopris med andra ord. Jag kan också intyga att alla som läst Christina Jonssons "Badgäster & bedragare" kommer att känna igen sig mycket väl i omgivningarna. Man skyltar också ordentligt med albumet i det lokala kulturhuset Pedagogien.

Bild

Något försenat anlände science fiction-äventyret "Phileas Reid Know's We're Not Alone" som jag stöttat på Kickstarter. Vinyl Underground vol. 1-2 plockade jag åt mig ur Half Price Books i Berkeleys rejäla seriehylla. Därifrån kommer även Bandette vol. 1 och "The Jane Doe Edition" av "Fletch". Women of Country (som det tagit evigheter att få ut på DVD) kommer däremot från Amazon Partners.

Bild

Från årets Comic-con i San Diego tog jag med mig Superman Family Adventures 2 av Baltazar & Franco, Betty and Veronica # 1 av Adam Hughes, specialomslaget (500 ex) för Comic-con som jag redan sett folk försöka flippa på eBay för mellan $40-80, Terry Dodsons andra inbundna skissbok och Die Kitty, Die #1 med skissomslag av Rich Koslowski.

Bild

Randy Reynaldo hade varit flitig och åstadkommit två nya nummer av Rob Hanes Adventures, 16 & 17 (utan att för den skull göra avkall på kvaliteten).

Bild

Jag hade tagit med mig mina Ladykiller-original av Joëlle Jones för att få dem signerade (väckte viss uppmärksamhet i kön) men passade på att även förse mig med denna promotion-affisch för nya omgången. Hon berättade att hon är minst lika intresserad av fordon från den aktuella tidsperioden som mode och heminredning. Trevlig flicka!

Bild

Sen de vanliga Comic-con papperen: snabbguide, souvenirbok (med kraftigare pärmar i år), program samt inträdesbricka med band (nu med RFID-chip, väldigt smidigt och bra).

Jag hämtade också upp min Kickstarter-reward för Die Kitty, Die på ort och ställe.

Jag stalkade Amanda Conner, Jimmy Palmiotti, Ed Brubaker och Nicola Scott för att få befintligt och medtaget kulturgods signerat.

Övriga nyförvärv kommer att redovisas i serieoriginal-tråden när jag hunnit skanna och lägga upp på Comic Art Fans.

Bild

Jovisstja - min favoritbartender, den ytterst kompetenta Becca M., verksam hos Forbidden Island i Alameda, förärade mig tre av etablissemangets specialtillverkade cocktailpinnar så att jag skall kunna blanda stilfulla tiki-drinkar också i hemmets lugna vrå. Snällt av henne!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag köpte just Marvel Zoomnibus. [V] Jag håller på och läser biblioteksexemplaren och är helt såld på storyn. Den kostade mig mycket, mycket pengar men det är det värt. Robert Kirkman levererar som vanligt. Så nöjd just nu.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

De senaste nyförvärven. Först vad jag tog med från bokmässan:

Bild

Kapten Klara i rymden ("pulp fiction för barn"), Siri & vikingarna (mycket positiv överraskning), Seriemix #2 samt Velvet vol. 2 från Apart.

Bild

Bombshells vol 1 & 2, Harley Quinn vol. 3 (fortfarande en riktigt positiv energikick).

Bild

Agent X9 8-10/2016, Herman Hedning 5/2016

Bild

The Shadow av Matt Wagner #1-4, Harley Quinn and Her Gang of Harleys #3-6.

Bild

Red One #3, Velvet #15 (oåterkalleligen slut), Stumptown #10, Chilling Adventures of Sabrina #6 och Betty & Veronica #1 (vanliga omslaget).

Bild

The Fix #3-5, Lady Killer vol. 2 #1-2 (Pepp inför Örebro i november), Kill or be Killed #1-2.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Ja så atte.. gick inom Röda Korset Second-hand efter jobbet, och dom hade fått in en jädra massa Kalle Anka tidningar från 80-talet. Alla med samma namn på baksidan som prenumerant. Och dom var alla i så sjukt fint skick så dom antagligen bara blivit lästa en gång. Jag kunde inte låta bli.

Bestämde mig för många år sedan att inte samla på kalle tidningar, för det är alldeles för många. Men kände att jag behövde rädda dessa när dom var så fina XD Kanske bara ska samla på 80-talet.. Dom var trots allt bäst. 80 och 90 -talet.

Bild
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Sir-L »

Väldigt upplyftande att hämta posten idag. Två roliga paket till lilla mig.
Ett med Karl Kämpe (som jag visste skullle dyka upp denna vecka) och ett paket med "Jim Taft" och "Rocketeer"!

Bild
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

Fick hem denna idag:
Bild
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nytt i december:

Bild

Agent X9 specialalbum (Germund och Joakim har haft dubbel lekstuga i år med både Long Sam & Captain Easy), Agent X9 11-12/2016 samt Herman Hedning 6/2016.

Bild

Den enda Lady Killer-affischen jag saknade som plockades upp direkt från tecknaren i Örebro (med signatur).

Bild

Archie Meets Ramones i två omslagsvarianter, Betty & Veronica #2, Lady Killer 2 #3, Betty Boop #1-2, Harley's Little Black Book #4, Red One #4.

Bild

Angel City #1-2, Peepland #1, The Shadow #5, Midnight of the Soul #1, 4-5, The Fix #6.

Bild

Grand Passion #1, Kill or be Killed #3-4, Love & Rockets #1.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Många bilder nu. Senaste 3 månadernas inköp på olika second hands här o var. Lite böcker med på några bilder också.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

Lite Cobolt från popup-shoppen:
Bild
Bild
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Jag har varit i USA och det blev en del inköp. Bild

Känns Mighty Mouse längst ner till höger igen? Figuren har lanserats i Sverige under namnet Stålmusen. Tecknade kortfilmer med denna figur fanns med i filmtajm i julmorgonprogrammet Trazan Apanzon från 1976 (dvs den ursprungliga versionen som blev bortraderad av misstag hos SVT).

Bild

Två stycken DVDer med gamla tecknade klassiker från 1960-talet. Mr Magoo och Magilla Gorilla. Samt ett fanzine.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Rufus skrev:Känns Mighty Mouse längst ner till höger igen? Figuren har lanserats i Sverige under namnet Stålmusen. Tecknade kortfilmer med denna figur fanns med i filmtajm i julmorgonprogrammet Trazan Apanzon från 1976 (dvs den ursprungliga versionen som blev bortraderad av misstag hos SVT).

Ralph Bakshis och John Kricfalusis reboot gick också på SVT någon gång runt tidiga 90-talet, vad jag minns... (Även om jag på den tiden tyckte att den var för konstig... Jag kanske skulle uppskatta den bättre idag...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Japp, The new adventures of Mighty Mouse intresserar inte mig heller. Det får vara de ursprungliga kortfilmerna för min del.

En annan intressant sak med mina inköp ovan, är t.ex. Escape from Alcatraz. Serieversioner av flyktförsöken på Alcatraz med ett flyktförsök per nr. Dessa serietidningar hittade jag faktiskt inte i någon seriebutik i USA, utan det är i muséumshoppen på Alcatraz som man kan köpa dessa.

Ralph Wiggum comics nr 1 (längst upp till vänster på bilden) finns förövrigt med flera olika omslag.

Det speciella med Donald Duck-tidningen är att den innehåller serien "The big sneeze" av Freddy Milton, vilken även finns gjord av samme skapare men med helt andra seriefigurer (Kalle Klodrik i Det Store Nys).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Rufus skrev:Det speciella med Donald Duck-tidningen är att den innehåller serien "The big sneeze" av Freddy Milton, vilken även finns gjord av samme skapare men med helt andra seriefigurer (Kalle Klodrik i Det Store Nys).

Såna där omteckningar kan nog vara ganska vanliga... Jag tror t.ex. Magnus Knutssons blodprovsskämt finns i fyra eller fem olika versioner med olika figurer...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:Jag tror t.ex. Magnus Knutssons blodprovsskämt finns i fyra eller fem olika versioner med olika figurer...


Det stämmer. Kanske inte 4-5 i och för sig... men helt klart 2-3 versioner har jag sett.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jag tror den fanns med både i Snells Express, Ratte och Gösta Grävling... Samt i något gammalt fanzin från 70- och 80-talet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Ratte och i en serie i fanzinet Urhunden, vet jag säkert. Ja, i Gösta Grävling troligtvis också. I Snells Express har jag inte sett den, men det kan mycket väl stämma det också. Märkligt förövrigt att Magnus Knutsson tyckte att just detta skämt var så bra att det skulle återanvändas så många gånger.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Nu hittade jag den iofs inte bland mina Blondietidningar, så antingen är det ett nummer jag inte har, eller så blandar jag ihop...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag passerade Staffar igår och tömde facket och tillsammans annat nytt sen årskiftet ser tillskotten ut som nedan:

Bild

Harley Quinn vol 4-5, Harley's Little Black Book #5 (Hur i halva friden fick Amanda & Jimmy Neal Adams att göra detta?), Agent X9 1/2017 (med slutet på Velvet), Herman Hedning 1/2017 samt ett bättre exemplar av The Long Haul av Antony Johnston & Eduardo Barreto än det som redan fanns i hyllan.

Bild

Peepland #3-4 och Kill or be Killed #5-6.

Bild

Grand Passion #2-3 och The Fix #7-8.

Bild

Angel City #3-5 (Johan, den här skulle passa i Agent X9!), Betty Boop #3-4 samt Comic Fandom Quarterly #8 med Dick Giordano-intervju.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar