Samla på allvar...

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Samla på allvar...

Inlägg av spindelmannenelektra »

Här är en kille som vet hur man sparar sina serier på ett ovanligt och intressant sätt. Önskar jag kunde binda in mina serier på detta sätt.

Bild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Samla på allvar...

Inlägg av Wakuran »

Haha! Klassiskt!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Samla på allvar...

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:Haha! Klassiskt!


Han verkar seriös. Schysst att binda ihop det sådär. Man blir ibland så trött på sina samlingar som bara ligger i lådor eller står uppradade.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
ndrs
Good
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 21 feb 2010, 15:40

Re: Samla på allvar...

Inlägg av ndrs »

Det finns ett dedikerat forum för bindning av serietidningar!
http://www.thecomicforums.com/forum2//i ... wforum=163
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Samla på allvar...

Inlägg av spindelmannenelektra »

ndrs skrev:Det finns ett dedikerat forum för bindning av serietidningar!
http://www.thecomicforums.com/forum2//i ... wforum=163


Mäktigt. Ja man kanske kan lära sig och göra det själv. Är det dyrt tro?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Samla på allvar...

Inlägg av burnout »

Det är lite synd att inbundet klassas som fair och det är mer hållbart än Vf-Nm utan stödskivor. var det inte så j..la dyrt skulle jag binda in hela samlingen jag har, men ur ekonomisk synvinkel skulle det vara en katastrof värdemässigt. Det är mycket snyggare än lösa tidningar i plastfickor.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Samla på allvar...

Inlägg av spindelmannenelektra »

burnout skrev:Det är lite synd att inbundet klassas som fair och det är mer hållbart än Vf-Nm utan stödskivor. var det inte så j..la dyrt skulle jag binda in hela samlingen jag har, men ur ekonomisk synvinkel skulle det vara en katastrof värdemässigt. Det är mycket snyggare än lösa tidningar i plastfickor.


Hur dyrt är det då någon som vet? Jag kanske kan binda in de böcker som jag vet att jag inte skall sälja resten kan man ju ha i plastfickor med stödskiva.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Samla på allvar...

Inlägg av captainknut »

Inte så jäkla dyrt, verkar det som. Överkomligt för någonting man vet man vill ha i bokhyllan och läsa om och om igen.

http://www.becker-ab.se/tidskriftsinbindning.htm

Detta är bara det första exemplet jag hittade på nätet. Finns säkerligen många andra, men problemet är att om man söker på "bokbinderi" hittar man mest en massa vanliga moderna *tryckerier* som fortfarande kallar sig bokbindare av tradition, och det är ju inte riktigt det man är ute efter i det här fallet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Samla på allvar...

Inlägg av Agentum »

Jag har bara kollat lokala alternativ, och jag tycker at det är ganska dyrt(för mig iaf då alltså).

Annars skulle jag lätt kunna tänka mig binda in serier som ändå aldrig blir värda några större pengar vilket få av de moderna serierna från USA kommer bli.

För jag håller med, heller sånan där böcker i hyllan än en longbox till full med löstidningar.

Fasen man skulel jobba på ett sånt där ställe så man hade tillgång till material och maskiner, det skulel nog kapa det mesta av kostnaderna, men men det får bli i nåt annat liv:-)
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar