Att komma förbi kassörskan

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » fre 09 mar 2007, 00:03

Läs citatet nedanför, hämtat högre upp på sidan så förstår du nog.
[quote="Sir-L"]

Har bett om att få byta tidning ett par gånger och det har alltid gått bra (en gång slängde kassörskan tidningen rakt i en pöl med sylt från någon tidigare kund, vilken fasa jag kände hur nackhåren reste sig och jag var på vippen att skrika "VAFAN GÖR DU MÄNNISKA! ÄR DU BLIND ELLER?"... men jag var tyst och frågade snällt om jag fick gå och byta...)
[/quote]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Claes2uall

Inläggav Claes2uall » lör 10 mar 2007, 20:55

Tja som idag när jag handlade på loppis, så lät jag inte dem röra vid tidningarna utan jag räknade upp dem...
på så sätt är mina VF fortfarande VF

Mvh
Claes

Användarvisningsbild
Looding
Mint
Kontakt:

Inläggav Looding » fre 23 mar 2007, 14:07

Jag bara tittar bort när de scannar tidningarna. Är lite känslig.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com

Användarvisningsbild
Khayman
Very Good
Kontakt:

Inläggav Khayman » fre 23 mar 2007, 15:41

[quote]Ursprungligen postat av spidercrazy

De flesta av er som köper nya tidningar i matvaruaffärer eller liknande har nog upplevt detta problem. Du står vid tidningsstället och ska köpa t ex en Fantomen. De har elva ex av just den tidningen i stället. Fem av dem har kraftiga brytveck i ryggen, två har små revor i underkanten av omslaget, och tre har hörnbristningar - endast ett ex är i så bra skick att det duger i din samling. Du tar det och stoppar tillbaka de andra tio, och går mot kassorna.
Lång kö. Du står och flyttar tidningen från den ena handen till den andra för att inte oavsiktligt orsaka tydliga tumavtryck. Till slut är det din tur. Kassörskan tar tidningen med tummen och pekfingret över ryggen och knäcker den samtidigt som hon läser av koden.
'Var det bra så?'

Ja, hur ska man göra för att komma förbi kassörskan med skicket i behåll? Alltid gör de något fel, eller så är själva transportbandet fullt av vatten eller gägg som solkar ner tidningen. Storstadsbor kan ju ta det lugnt och besöka någon seriebutik, men vi som bor på landsorten får problem.
[/quote]

Haha... de vet vilken serietönt jag är på mataffären... jag får själv hålla min tidning och luta mej över kassan för att scanna in priset... Trots att kön är oändlig :)

Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Erik S » fre 09 nov 2007, 22:29

[quote="Looding"]

Jag bara tittar bort när de scannar tidningarna. Är lite känslig.
[/quote]
De borde sätta upp en skylt med texten "Varning för känsliga serienördar, kolla bort och tänk på något annat när vi misshandlar din tidning och förvandlar NM-ex till PR." i kassan![:D]

Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine

Inläggav impeesa » fre 09 nov 2007, 23:42

Jag har provat en ny variant i tre olika affärer, och det har funkat i samtliga: Gå bort på fruktavdelningen och sno en påse för att lägga tidningen i. Om en serietidning kommer i en fruktpåse hanterar kassörskan tidningen mer varsamt. Vet inte varför en påse förhöjer, men det ger önskad effekt.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.

Återgå till "Om seriesamlandets ädla konst"