Först lite
Die Kitty Die-relaterat grejs:

Skissomslag av
Rich Koslowski på
Die Kitty Die #1 (Dippy the Dead Kid).
Dan Parents huvudskiss av Kitty Ravencraft i min
Die Kitty Die-hardcover.

Kommission från samma Kickstarter: Sharry the Spy-Girl av
Fernando Ruiz. Skapad av
Tom DeFalco för det fyrdelade äventyret "The Man From R.I.V.E.R.D.A.L.E." i
Archie #610-613 och troligen ungefär så sexig som en seriefigur i en barntidning kan tillåtas vara... (inte så välkänd tyvärr då det aldrig blev någon fortsättning, jag hade gärna sett henne cosplayad av någon med rätt förutsättningar.
![Glimt [;)]](./images/smilies/icon_smile_wink.gif)
)

Som ytterligare Kickstarter-bonus skulle jag få välja valfri seriesida, och efter mycket funderande blev det denna som Dan gjorde under
sitt inhopp nyligen på webbserien
"Magick Chicks". Tämligen störande tagen ur sitt sammanhang (och utan pratbubblor).

Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sett ett pinup-sida av
Dan DeCarlo med Bingo Wilkin och hans flickvän Samantha Smith till salu tidigare, så den bara måste jag ha. Tyvärr hade säljaren på eBay listat den med bondfångerifunktionen "
global shipping program" vilket jag normalt skyr som pesten, men denna gång löste det sig genom att medankist
koll. 635 Petrus i Oakland ställde upp som bulvan. Jag lät sen Dan Parent skruttinera den i San Diego och han slog fast att den bortom allt tvivel var tuschad av Dan DeCarlos son
James (Jag hade gissat på
Jon D'Agostino men det var det alltså inte!) Vad som inte syns på bilden är att den är full av små hål, så troligen har den suttit som bakgrund på någons anslagstavla (där av också troligen den kraftiga gulnaden). Men det skall inte påverka värdet påstår de som begriper sig på dylika ting. Jag är hursomhelst väldigt nöjd. Inte var den speciellt dyr heller!

Ovanstående Johnny Hazard-stripp (originalpublicerad samma dag som jag fyllde 10 år) från äventyret "Spökskrivaren" är ett skolexempel på hur
Frank Robbins ändrade vinklar och perspektiv för att göra en förment "tråkig" sekvens intressantare: I första rutan ser vi att Johnny redan lämnat rummet och Trimby slänger sin replik över axeln, på väg åt samma håll. I mittenrutan flyttar Robbins kameran ut i hallen (kolla skärpedjupet) och i den sista visas vad som händer när Johnny och Trimby försvunnit. I närbild dessutom. Men den strippen var bara en bonus som
Peter Maresca lade med för att jag skulle slå till på nedanstående:

Söndagssidan från 4 juni samma år. Äventyret "Ett dödligt drag" var i och för sig inte någon höjdare (men det berodde snarare på för snålt tilltagen tid än bristande fantasi), men den här sidan är det. En av de sista riktigt stora (26" x 18 1/4") innan Robbins gick över till två-stripp på söndagarna. Detta gör att han kan komponera den på ett fullständigt makalöst sätt med hagelbössans hotande mynning i centrum och bygga sin story runt det. Tuschningen är mästerlig på det där lite lätt slarviga sättet Robbins behärskade till fulländning ("Han var nog i ett 'flow' när han gjorde den där" sa
Terry Dodson när jag visade den för honom) och här finns inga märkbara influenser av
Noel Sickles och
Milton Caniff kvar, tycker jag. Visserligen var det bökigt att släpa hem den som handbagage på flyget, men det var det sannerligen värt!
![Grin [:o)]](./images/smilies/icon_smile_clown.gif)
Klicka på bilderna för att se dem i större format i mitt
CAF-galleri!