Stripp 1748 från 1962 av den brittiska serien Carol Day som jag skam till sägandes inte vet så mycket om. Skapad av David Wright (pappa till Patrick Wright) 1956 som tecknade den fram till sin död 1967. Kolla in hur bakgrunden utgörs av ett otal parallella tunna linjer! (Är det National Gallery i London månntro?)
Två sidor från miniserien Spell on Wheels tecknade av Megan Levens. Sidan 17 ur nummer 1 och sidan 22 (sista) i nummer två. I båda figurerar häxornas fortskaffningsmedel, en Ford Thunderbird från 1958, mycket prominent. Det är knappast någon hemlighet varför denna bilmodell är så populär bland yngre självständiga kvinnor i populärkulturen (även Harley Quinn har en i garaget)....
Ytterligare två sidor från Megan Levens ritbord, båda från den hårdkokta 6-nummers miniserien Angel City som jag rantat och rejvat om tidigare på forumet. Levens tecknar i vad jag skulle vilja kalla en egen tolkning av "klara linjen"-stilen som tillsammans med Nick Filardis färgläggning (syns inte här) gör denna historia till något extra. Det är omslaget från nummer tre och sidan 10 från sista numret (där handligen ställs på sin spets, troligen inspirerad av Curtis Hansons film L.A Confidential)
Klicka på bilderna för att se något större skanningar i mitt CAF-galleri.