inför framtiden

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
ReHash
Very Good
Inlägg: 74
Blev medlem: mån 02 apr 2012, 14:09

Re: inför framtiden

Inlägg av ReHash »

Agentum: Ett forum är ju ändå till för att alla ska få in sin åsikt och kunna diskutera saker.. no?
-Life gives you whatever price you ask of it.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: inför framtiden

Inlägg av Wakuran »

Vi kanske vill utveckla någon poäng som framkommit tidigare, eller så gillar vi bara ljudet av knappknattrande. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: inför framtiden

Inlägg av Agentum »

Jo, men jag är inet arg på dig, ja gskrev bar vad ja gtyckte och jag svarade vad jag trodde om lappen med.

En diskusson bör lämpligen kunan innehålla all former av tankar kring ämnet.

Jag ha rinet köpt serier för hundratals tusen för tat jag hatar serier, jag gillar verkligen serier, men jag läser dem och de är inte värda hälften idag om mna skuleöl gå över alltihop.

Jag inser det, mne jag har lagt det på mig själv, och det man lägger på sig själv och man har nöje av och tom har som hobby, det är värt det imo, usch om jag var tvungen at tänka på allt i form av pengahögar.

Jag kräver inet att du ska tycka så, men så tycker jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
ReHash
Very Good
Inlägg: 74
Blev medlem: mån 02 apr 2012, 14:09

Re: inför framtiden

Inlägg av ReHash »

Agentum: jag hoppas du inte är arg! man kan inte alltid vara överrens. Men jag vill vara tydlig med att jag inte samlar på serier för att bli Joakim Von Anka.


Wakuran skrev:Vi kanske vill utveckla någon poäng som framkommit tidigare, eller så gillar vi bara ljudet av knappknattrande. [;)]


Detta har jag kommit fram till:
Om jag behåller lappen så räknas den mer som "intakt" för framtida samlare.
-Life gives you whatever price you ask of it.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: inför framtiden

Inlägg av Labrador Road 26 »

ReHash skrev:Detta har jag kommit fram till:
Om jag behåller lappen så räknas den mer som "intakt" för framtida samlare.

Fördelen med det systemet är att näste samlare då kan välja hur just han/hon vill ha det, låta den sitta kvar eller ta bort den. Är den redan borttagen så finns ju inte valet längre och då missar man gruppen som vill ha intakt. Bättre att hålla öppet för samtliga samlartyper tycker jag.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: inför framtiden

Inlägg av Ellingen »

UlfK skrev:Om du köper för att sälja så svarar jag så här, grundat på min insikt om samlarnaturen. [:)]


Jag gör tvärtom. Säljer för att köpa!! [:o)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: inför framtiden

Inlägg av Peral »

Själv köper jag för att läsa, så mina är helt värdelösa
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: inför framtiden

Inlägg av Agentum »

Men Peral jag hoppas du inet bryr dig, att bli underhållen och få snacka lite om det har ett värde i sig.

annars har iaf jag totalt kastat bort de mesta av alla pengar jag haft om inte annat än värdet räknas före och efter eller om inget värde efter finns alls.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: inför framtiden

Inlägg av Peral »

Du har så rätt Agentum, underhållningsvärdet och att få skriva om det är obetalbart, Det enda jag har inslaget i plast är en dubblett av Gaston och en signerad tidning av Mikael Bergkvist.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: inför framtiden

Inlägg av Ellingen »

Peral skrev:Det enda jag har inslaget i plast är en dubblett av Gaston och en signerad tidning av Mikael Bergkvist.


Även solen har sina fläckar. [:p] (Menat som ett skämt)

Vi köper, samlar av olika anledningar.
Viktigast tycker jag att var och en får göra som den vill av vilken anledning den vill utan att vara bättre/sämre än någon annan.
När man läser vissa inlägg i den här tråden kan man lätt tro att bara för man inte läser allt man köper är man mindre värd.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: inför framtiden

Inlägg av Agentum »

Då läser du fel, folk har bar presenterat en motsatt sida till det som ett fullt godtagbart alternativ, alltså vi spom gör så är inet bittra och väntar på undergången bara.

Ok, jag tror inet på värdestegringar på så mycket i serieväg mer än det som redan är värt mycket, men det är liksom inget som berör mig mer än så.

Du är ju i det närmaste handlare iaf, det vore väl knstigt om du inet köpte vad du kom över för att sen kränga till dem som vill ha det, det tror ja galla begriper.

Nån måste ju sälja med, och de som är skicksamare måste ju ha nån att köpa från osv.

Jag nöjer mig med reprinten men andra ska ha originalet oavsett.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: inför framtiden

Inlägg av Ellingen »

Agentum skrev:Då läser du fel, folk har bar presenterat en motsatt sida till det som ett fullt godtagbart alternativ, alltså vi spom gör så är inet bittra och väntar på undergången bara.

Ta nu inte illa vid Agentum men om du lägger 30 sekunder extra på att läsa igenom det du skriver innan du postar skulle det bli oerhört mycket lättare förstå.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Skriv svar