SERIETEKET!

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
marveljanne
Very Good
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 feb 2013, 13:54

SERIETEKET!

Inlägg av marveljanne »

Vid ett kort besök i Stockholm besökte jag -- för första gången på ca 13 år -- Serieteket i Stockholms Kulturhus. Helt underbart med alla dessa nya, nästan nya och halvgamla och gamla serier! Jag har använt mig av underverket FJÄRRLÅN för att låna hem och läsa serier, mycket från Göteborg, en del från Malmö och Umeå ... och en hel del från Stockholm.
Med hjälp av kunnig och hjälpsam personal fick jag tips om hur jag bäst skulle söka rätt på ALLT som Serieteket har (sökprogram tycks ibland leva sina egna liv). Dessutom fick jag ääääääääntligen, på plats, läsa den fantastiska boken WEDNESDAY COMICS (som inte får lämna Serieteket)!!!
Något märkligt dock att 2/3 av sittplatserna på Serieteket var upptagna av folk som var uppslukade av sina mobiler. En person snarkade ljudligt där han satt i sin kupol! Men på några ställen satt det folk och läste serier!!
Som lantis brukar jag säga att det bästa med Stockholm är Vägen Hem ... men SERIETEKET är nu det allra bästa!
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: SERIETEKET!

Inlägg av BoJustBo »

En av dom få sakerna jag avundas stockholmiterna.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: SERIETEKET!

Inlägg av Rufus »

Intressant. Jag bor själv långt bort från Stockholm, men är där på besök ca 1 gång om året. Det brukar bli en runda till de olika seriebutikerna för min del, men biblioteket Serieteket har jag hoppat över, mest är det av praktiska skäl, men det kanske blir ett besök nästa gång.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: SERIETEKET!

Inlägg av RioGrande »

Brukar passa på att titta in på Serieteket när det är SIS, det är ju i samma byggnad...
Skriv svar