Fotbolls-VM

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Ahead »

@Mithroth menar du Chilavert från Paraguay? eller är det någon aktiv just nu du tänker på?
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Mithroth »

Det kan mycket väl vara Chilavert jag tänker på. Han och hans sätt att spela ser rätt ut nu när jag kollar Youtube.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Wakuran »

Rufus skrev:Tysklands målvakt Neuer brukar göra så när det är typ en minut kvar av matchen och det är ett mål upp till oavgjort eller vinst.

Litet osportsligt av koreanerna att ta reda på det i förväg... [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Grumme »

Jag hörde förresten att förbundskaptenen för Sveriges rugbylandslag har kontaktat Emil Forsbergs agent... [:D]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Rufus »

Nu har en norska som är fotbollsproffs i Holland blivit mordhotad pga sin kommentar om fotbolls-VM: https://www.expressen.se/sport/fotbolls ... tbolls-vm/
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Ahead »

Vilka har ni som favoriter att ta hem hela mästerskapet då? Själv tycker jag inget lag har sett riktigt övertygande ut ännu... Får se vilka som tänder till nu i slutspelet.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Wakuran »

Från seriehåll är ju den kommande åttondelsfinalen mellan Belgien och Japan intressant. Vem av de två giganterna ska vinna? Manga eller bédé?

(Trots att Japan tydligen har bättre statistik för inbördes möten, lutar det väl åt Belgien här. Vilket eventuellt RioGrande kan mena är rättvist...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:Från seriehåll är ju den kommande åttondelsfinalen mellan Belgien och Japan intressant. Vem av de två giganterna ska vinna? Manga eller bédé?

(Trots att Japan tydligen har bättre statistik för inbördes möten, lutar det väl åt Belgien här. Vilket eventuellt RioGrande kan mena är rättvist...)


Belgien har en Kevin De Bruyne(som liknar Tintin) och två bröder som heter Hazard i efternamn. I say no more ;)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Wakuran »

Jag har inte följt turneringen så jättenoga, men nu har jag blivit förvirrad över en sak... Kommer match 59 efter match 60 ?

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_FIFA ... kout_stage
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:Jag har inte följt turneringen så jättenoga, men nu har jag blivit förvirrad över en sak... Kommer match 59 efter match 60 ?

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_FIFA ... kout_stage


Vinnaren från match 60 möter vinnaren från match 59 i semifinalen. Det är vad den illustrationen säger.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Wakuran »

Match 60 spelas ju tre timmar innan match 59... Det är ju ologiskt!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Rufus »

Det blev ju en riktigt spännande och rolig match av "seriederbyt" Belgien - Japan. Belgien lyckades vinna till slut men det var verkligen på håret.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av larsa66 »

Ja, den var ju otrolig. Jag tänkte bara kolla ett tag men fastnade. Jag hade nog sett förlängning och straffar om det hade gått till det.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Grumme »

Tycker att Japan var värda åtminstone en förlängning, om inte t.o.m. en seger.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Coppas »

Livet är inte alltid rättvist. Det var en av de bättre matcherna hittills och Japan gjorde en berömvärd insats. Belgien var dock ändå det bättre laget, men det tog ett bra tag innan de hittade formen. Sedan är jag väl kanske lite partisk, men hellre en match som spelas bra och avgörs efter full tid istället för en förlängning och straffar.

Det senare är i mina ögon en styggelse och blir ofta resultatet när två lag inte ids spela ordentligt vilket är lika med en tråkig match. Undantag finns dock, t.ex. Kroatien - Danmark igår... och där ser man hur orättvist det kan bli ibland. Nu var skillnaden hårfin även igår, men annars kan faktiskt straffläggning innebära att ett sämre lag går vidare... men även det får accepteras då... that's the way the ball bounces...
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Grumme »

Det ser ut att kunna bli en vm-sommar i paritet med 1994. Sverige är klara för kvartsfinal på lördag efter seger mot Schweiz, och där väntar Colombia eller England, som inte ser oslagbara ut något av dem. [8]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av larsa66 »

Det var en svensk, en tysk, en portugis, en argentinare och en spanjor som skulle gå på puben för att dricka öl. Alla gick utom svensken, för han skulle spela fotboll :D
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Rufus »

larsa66 skrev:Det var en svensk, en tysk, en portugis, en argentinare och en spanjor som skulle gå på puben för att dricka öl. Alla gick utom svensken, för han skulle spela fotboll :D


Jag har också fått den i min Facebook. [:)]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av larsa66 »

Jaha, var det därifrån den kom. Det var en arbetskompis som berättade den. Han har inte heller facebook, men någon han kände kan ju ha haft.
Tyckte den var för bra för att inte spridas vidare ;)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fotbolls-VM

Inlägg av Wakuran »

Önskas lager? Ale? Kanske en stout? Pip-pip cheerio!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar