Avbeställning av telefonkatalogen

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Men sen är det ju färjer och gojs till tryckeriet, men visserligen bör våran målgrupp inte klaga på tryckomständigheter. [;)]
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="Kung Orne I"]

Träden som odlas för papperstillverkning växer snabbare än vi gör av med papper, har jag läst nånstans.
[/quote]

Det stämmer. Vi har mer skog i Sverige än på åtskilliga århundraden. Efter sekel av uppbrytning av ny åkermark så sätts ny skog på den marken igen. Och nu när klimatet blir varmare så kommer skogen att växa ännu snabbare.[;)]

Men för att vara mer sanningsenlig så är det mest återvunnet returpapper och inte nya träd som man använder för att göra t ex telefonkataloger och serietidningar.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Magnus"]
Men för att vara mer sanningsenlig så är det mest återvunnet returpapper och inte nya träd som man använder för att göra t ex telefonkataloger och serietidningar.
[/quote]

Det förstår jag. Jag har aldrig sett så mycket "skit" serier som nu i affärerna.[:D]
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

[quote="Jocke"]

Jag ser dock mer nytta i Din Del, den lilla lokala katalogen.
[/quote]

Det är också ett problem, alla extrakataloger som dimper ner i lådan. Är det inte Din Del, så är det Gula Katalogen och allt vad de heter... Snacka om pappers-slöseri. Och inte skiljer numrerna sig heller katalogerna emellan.[:D]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Jag avbeställer gärna Din Del och liknande kataloger. Men Telias kataloger behöver jag och vill ha kvar.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Hört att bara katalogen görs på returpapper och kvistar och annat ”spill” så ingen svensk skogsskövling här inte.
Stora problemet finns i regnskogen i Sydamerika, Afrika och Asien där drar man bärsäkargång.[?][B)][:I]
Kan hålla med om tidigare inlägg att datorerna slagit med stor kraft och eniro på webben är ju så mycket bekvämare. Att Olga 85 år fortfarande har gula sidorna i ”kvist[8)]” format kommer nog inte påverka miljön så värst. Dels pga ålderns dag och vi unga kommer nog att utrota allt i pappersformat. Då menar jag allt[|)][|)]
Tänk er att torka er med plast [|)]
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Jag samlar på telefonkataloger.
Saknar 1997, nån som har en i NM?

[:D]
Skriv svar