För mycket obskyrt och konstigt i Gissa-trådarna?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Det här funkar inte du är allt för avigt inställd, fast jag förklarar att jag inte vill dig nåt illa och att jag gjorde fel från början.

Jag står inte ut med att vi ska vara ovänner för en sån här sak helt enkelt, du är moderator här och har makt i dina händer.

Jag kan tydligen inte få en andra chans ens.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

[quote="Agentum"]

Det här funkar inte du är allt för avigt inställd, fast jag förklarar att jag inte vill dig nåt illa och att jag gjorde fel från början.[/quote]
Jag har läst det du skrev. Jag har aldrig trott att du vill mig nåt illa, jag har bara kritiserat det du skrev om ämnena i Gissa-trådarna.

[quote]Jag står inte ut med att vi ska vara ovänner för en sån här sak helt enkelt,[/quote]
Nu börjar det kännas som en fånig "nu ska vi vara vänner och reda ut det här"-debatt på lågskolan, men jag förstår inte varför vi skulle behöva vara "ovänner" i framtiden endast pga att vi haft en ganska hätsk diskussion nu?
[quote]
du är moderator här och har makt i dina händer.
[/quote]
Att jag är moderator är irrelevant i den här diskussionen, och att jag skulle använda min "makt" till nån form av hämnd mot dig för att vi inte kommit överens om nånting är befängt.

[quote]Jag kan tydligen inte få en andra chans ens.
[/quote]
Och varför skulle du inte få det? Du verkar vara väldigt bra på att läsa ut grejer i mina inlägg som jag inte ens varit i närheten av att skriva.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ok, dommen är fälld.

Nå väl en dag ska man väl få för sina synder.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Kan ingen rita en serie om allt det här?
Det skulle kunna vinna humorklassen som vi röstar om i en annan tråd [:D]
Den måste vara i färg med tanke på det återkommande blå skåpet. [|)]
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

[quote="Agentum"]

Äh, jag fattar att jag skitit i det blå skåpet nu, kanske borde jag lämna forumet.
[/quote]

Äsh, du är kankse lite onödigt aggresiv ibland, men så illa är det väl ändå inte? Jag tror du övertolkar folks arga kommentarer till dig också ...

En alternativ tävling typ "Gissa mainstreambilden" (och/eller -citatet) kunde faktiskt vara roligt! Jag är också för det mesta ganska "lost" i de nuvarande tävlingarna, men kanske just därför är det desto roligare när det dyker upp något jag faktiskt kan ...

En ren superhjältetävling tror jag skulle bli lite enahanda och tråkigt, men det är ju inte det du frågar efter heller (även om en del verkar tolka dig så).

Reglerna för en "mainstreamtävling" skulle kunna säga att tävlingen måste gälla serier som givits ut på svenska, av etablerat/stort förlag efter 1970 (eller kanske 1980).
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Nåväl, as ska ha stryk och Buster ska ha tårta, det tycker jag iaf.

Storheten där är svår för de flesta att bedöma.

Sitter här och läser lite Gasoline Alley nu, vansinne borde läst Buster.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

@_o Say what?

F.ö. kan jag väl hålla med om att den här dispyten förlorat sina proportioner.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Lofty Peak"]

Kan ingen rita en serie om allt det här?
Det skulle kunna vinna humorklassen som vi röstar om i en annan tråd [:D]
Den måste vara i färg med tanke på det återkommande blå skåpet. [|)]
[/quote]

Det Blå skåpet är STOOOORT känns det som, Dels är det några som sitter i det och andra på väg in.
[:D][:D][:D]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Det börjar bli tid att komma ut ur skåpet snart, och sluta skämmas för all tid man varit inne.

Jag tror Blå Skåpet f.ö. är litet som Snobbens hundkoja eller Doctor Who's telefonkiosk, det är mycket större inuti än man förstår från utsidan...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
bromolla
Avstängd
Inlägg: 299
Blev medlem: mån 13 jul 2009, 17:17

Inlägg av bromolla »

Precis. Lite som Professor Drövels hemlighet. In genom en dörr i skogen och ut genom en dörr i Oslo.
Skriv svar