Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Rufus »

Dude skrev:Haha, ja det var en kul annorlunda samling. Kommer ihåg att många faktiskt klistrade på de där dekalerna på sina bilar. Tror inte att det hade kunnat hända idag, känns som folk är mer fåfänga nu. ]För övrigt gissar jag på att du röstade ja til EU [;)[/b]


Jo... jag var tom aktivt jobbande i Ja-kampanjen. [8D] Idag har jag dock en mer tveksam inställning till EU. Men ett förändrat EU med mer självständighet för medlemsländerna i vissa politiska frågor, skulle jag fortfarande vara positiv till. Som det är nu, känns det inte bra.

Sen behöver jag rensa, och detta är en samling som jag kan klara mig utan. Jag vet inte om det finns nån som samlar på detta? Men kanske nån kan börja känna sig sugen? [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Agentum »

Ja fördelen med ev. samlande är ifall det man samlat på har ett begagnatvärde och faktiskt mycket som inte är böcker eller dagstidningar och liknande man suttit på i säg 20 år eller mer har ett värde för någon anan som inte vsparade sina grejor då men nu vill äga det igen.

Jag har under förra året sålt av mina rollspel jag suttit på sen mitten av 80tal och framåt, och även om skick är oerhört viktigt kan man förvånas vad man lätt kan sälja, dvs kasta inget som kan ha ett värde.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Wakuran »

Det brukar ju finnas nostalgipengar för rätt mycket som är 20 år gammalt och fortfarande går att använda... Många gamla nostalgiker som växt upp och har mer pengar än tid att rota runt efter saker...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Sir-L »

Har tagit upp en gammal samlarvurm igen, kortlekar. Detta efter att ha snubblat över en kortlek som visade sig, troligtvis, vara från 1890-talet.
Det var en kul överraskning – nu visade det sig att den inte var komplett, saknas fyra kort (6:orna), men ändå – och det fick mig att plocka ihop alla dessa kortlekar jag hade liggande i olika lådor och kartonger. Och aktivt börja köpa på mig intressanta lekar.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Cadial »

Sa nu letar du efter sexorna, later ju latt som en platt!
Sjalv har jag borjat sammanstalla en lista over beromda Miljopartister, eftersom det har blivit sa tyst om dem pa forumet, helt plotsligt...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Wakuran »

Cadial skrev:Sa nu letar du efter sexorna, later ju latt som en platt!
Sjalv har jag borjat sammanstalla en lista over beromda Miljopartister, eftersom det har blivit sa tyst om dem pa forumet, helt plotsligt...

Det beror ju på vad de är berömda för...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av burnout »

Wakuran skrev:
Cadial skrev:Sa nu letar du efter sexorna, later ju latt som en platt!
Sjalv har jag borjat sammanstalla en lista over beromda Miljopartister, eftersom det har blivit sa tyst om dem pa forumet, helt plotsligt...

Det beror ju på vad de är berömda för...


Finns det några "berömda" miljöpartister?? Dom flesta har blivit ökända och det är en bedrift. [:o)]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Rufus »

Cadial skrev:Sjalv har jag borjat sammanstalla en lista over beromda Miljopartister, eftersom det har blivit sa tyst om dem pa forumet, helt plotsligt...


Det är nog många som har lämnat det partiet nu ja.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av Agentum »

Där är dock själva värdet på en ev. Samling låg hehe.
9mm, i'm never further away than that.
mell92
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 02 maj 2016, 15:48

Re: Vad samlar ni på förutom serier och relaterat?

Inlägg av mell92 »

Jag samlar på både Kalle anka och gamla mynt både svenska och utländska mynt :)
Skriv svar