Samarbete om serie - manusförfattare och tecknare

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Björkskogman22
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 07 jun 2016, 22:32

Re: Samarbete om serie - manusförfattare och tecknare

Inlägg av Björkskogman22 »

Det var en fin tanke i alla fall det kanske inte blir av men jag hade det som en fin tanke i alla fall och kanske om jag har tur så blir det en verklighet någon dag och att folk kommer att tycka om min serie.

Jag hoppas i alla fall att min dröm om att skapa serier blir av och folk gillar att läsa den.

Att skapa en webbserie det har velat göra länge, jag ska fixa en budget om det nu blir av.

har jag, jag stavar fel ibland när jag blir nervös, det är första gången jag är inne på ett forum jag är en vuxen man som inte har varit medlem på ett forum förut, alla gör vi misstag någon gång.

Sammanfogade till ett enda inlägg. /Admin
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Samarbete om serie - manusförfattare och tecknare

Inlägg av larsa66 »

Det är aldrig fel att fråga.

Etablerade serietecknare är kanske inte vad du är ute efter, utan mer hitta någon likasinnad som också tror på samma idé fast är duktig på att teckna. Att ha det som ett hobbyprojekt tills man hittar någon som vill finansiera. Då kan det vara bra att göra en kortare historia som man båda tror på.
Gör man det behöver man inte bry sig om rekommenderade priser/sida, bara man diskuterar och kommer överens om det ekonomiska innan man sätter igång.

Själv gjorde jag min egen serie Gustapärsa för 730 kr/sida till den lokala tidningen. Även Yxa&Klinga och då var vi två som delade på samma ersättning. Men det var serier som jag kanske gjort ändå utan ersättning, speciellt den tidigare. Helt utan ersättning har jag också gjort kortare serier men då kan det vara för friheten att skapa något man tycker är unikt, eller testa gränserna för vad man kan göra.

Jag är som du säkert förstår endast fritids serieskapare. Men det är nog någon som jag du ska hitta, med en tecknarstil som du efterfrågar och som tror på de idéer du har. Dessutom ska personen ha tid över att lägga på det. Det blir svårt, men det är inte omöjligt.

Lycka till!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Samarbete om serie - manusförfattare och tecknare

Inlägg av Wakuran »

En webbserie med en sida i veckan eller så kanske är en vettig takt, också... Det blir ändå inte omöjligt mycket jobb att lägga ned på sin fritid... (Bara att det kan ta ett tag för läsaren innan serien hinner komma igång...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
thatguyante
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 14 jun 2016, 13:53

Söker Serietecknare.

Inlägg av thatguyante »

Ska sätta igång ett projekt.

Marknadsföringen är redan upplagd för potentiella kunder. Manus och ideér existerar. En duktig illustratör saknas dock.

Vore klockrent om du bodde nära Stockholms området.

Skicka ett meddelande om detta låter skoj.

Inlägg flyttat. /Admin
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Samarbete om serie - manusförfattare och tecknare

Inlägg av BoJustBo »

Upplagd hur? Menar du färdig planerad, eller online? Ifall online skulle en länk nog locka fler potentiella kontakter.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Skriv svar