Grims serier
Margus,
- Tackar ödmjukast
Helgonet,
Jepp.. men jag tycker snarare att det är plus om man kör med papper och penna, fattar inte
hur folk klarar sej utan "undo", Att göra serierna på datorn är nog lite av den enkla vägen...
naek,
Ett garv är alltid roligt att få! Tackar, jag fortsätter nog så länge folk verkar intresserade
/out
Whoa! Sen du började byta lite vinklar tycker jag att serien har utvecklats enormt mycket!
- Tackar ödmjukast

Helgonet,
Jag vet inte om det framgår. Men gör du allt i datorn? Isåfall är det verkligen plus i kanten.
Jepp.. men jag tycker snarare att det är plus om man kör med papper och penna, fattar inte
hur folk klarar sej utan "undo", Att göra serierna på datorn är nog lite av den enkla vägen...
naek,
Hahahaha! Fortsätt!
Ett garv är alltid roligt att få! Tackar, jag fortsätter nog så länge folk verkar intresserade

/out
- nicklas.johansson
- Fine
Får jag tipsa om en bra bok på temat döden!
Dödens nycker av José Saramago
Finstämd bok om vad som skulle kunna hända om döden slutade arbeta, och när hon sätter igång igen...
Först blir alla glada, glädjen varar dock inte länge. Sjukhus och ålderdomshem fylls. Begravningsbyråer går i konkurs, konsekvenserna blir tydliga kan man säga.
Efter ett sju/åtta måndader inser döden att det är dags att återgå till arbetet.
Men nu tänker hon förvarna sina offer genom att skicka ett violett brev till dem. En dag kommer dock ett av dessa "momento mori" i retur...
Det här är egentligen inget som har med dina seriestripar att göra, men om du känner att du skulle behöva inspiration om döden så är det en bok som jag rekomenderar. Boken är varken lång eller svår att begripa, men José skriver på ett sådant sätt så att man måste vara vaken när man läser för att hänga med i resonemanget. Han avnänder mycket ord för att beskriva lite handling.
Vidare så har boken den bästa öppning jag läst på länge:
Dagen därefter var det ingen som dog.
Dödens nycker av José Saramago
Finstämd bok om vad som skulle kunna hända om döden slutade arbeta, och när hon sätter igång igen...
Först blir alla glada, glädjen varar dock inte länge. Sjukhus och ålderdomshem fylls. Begravningsbyråer går i konkurs, konsekvenserna blir tydliga kan man säga.
Efter ett sju/åtta måndader inser döden att det är dags att återgå till arbetet.
Men nu tänker hon förvarna sina offer genom att skicka ett violett brev till dem. En dag kommer dock ett av dessa "momento mori" i retur...
Det här är egentligen inget som har med dina seriestripar att göra, men om du känner att du skulle behöva inspiration om döden så är det en bok som jag rekomenderar. Boken är varken lång eller svår att begripa, men José skriver på ett sådant sätt så att man måste vara vaken när man läser för att hänga med i resonemanget. Han avnänder mycket ord för att beskriva lite handling.
Vidare så har boken den bästa öppning jag läst på länge:
Dagen därefter var det ingen som dog.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
nicklas.johansson skrev:
[José Saramago] avnänder mycket ord för att beskriva lite handling.
Han gör det jag. Jag försökte läsa hans "Hundra år av ensamhet". Om jag själv skulle råka ut för att inte ha något bättre för mig i hundra år så kanske jag försöker igen ...
Ska jag rekommendera en bok om när döden tar semester så blir det i stället "Mort" av Terry Pratchett (ur serien om Discworld).
Men det var off-topic. Sorry för det.
Chrille,
Ja.. nån gång.. skulle gärna göra det men jag har ingen aning om var jag ska vända mej eller
hur man gör när man inte har några papperskopior att skicka (och ingen färgskrivare)..
så det dröjer säkert. Men tack för omdömmet.
Laureline,
hehe.. det har du iofs rätt i.
nicklas.johansson,
tack för tipset, jag har inget emot många ord i en bok, så länge de används på ett kreativt sätt.
Ska nog kolla om den finns på bibblan nån dag snart.
rkaj,
- Inga problem, gillar Terry Pratchett's böcker om Discworld, och speciellt "Mort" även om det
var lääääänge sen jag läste den nu..

Nu har jag installerat ett enkelt bildgalleri på min egen hemsida
http://www.grim.enkeladress.com
Aningen plottrigt, men det duger nog tills jag hittat en enklare variant.
Grymma strippar. Ska du skicka in dem till någon tidning?
Ja.. nån gång.. skulle gärna göra det men jag har ingen aning om var jag ska vända mej eller
hur man gör när man inte har några papperskopior att skicka (och ingen färgskrivare)..
så det dröjer säkert. Men tack för omdömmet.
Laureline,
men det har vi ju:
hehe.. det har du iofs rätt i.
nicklas.johansson,
tack för tipset, jag har inget emot många ord i en bok, så länge de används på ett kreativt sätt.
Ska nog kolla om den finns på bibblan nån dag snart.
rkaj,
Men det var off-topic. Sorry för det.
- Inga problem, gillar Terry Pratchett's böcker om Discworld, och speciellt "Mort" även om det
var lääääänge sen jag läste den nu..

Nu har jag installerat ett enkelt bildgalleri på min egen hemsida
http://www.grim.enkeladress.com
Aningen plottrigt, men det duger nog tills jag hittat en enklare variant.
Grim skrev:
Har underligt nog aldrig sett några strippar med Myron Moose, en snabb sökning på google
returnerade inga träffar med exempel heller.. Har du någon länk man kan se några strippar på?
Nope, serien har gått på svenska i Brök! och Usagi Yojimbo. Jag skulle kunna skanna in något exempel om jag hittar någon av mina Usagi-tidningar. Serien är helt suverän, full av "tråkhumor". I love it!
Ps. Nu när Theodore har fått mer plats skulle jag definitivt vilja se en "remastrad" version av "Första uppdraget-strippen", där slutklämmen levereras av Theodore, när Grim går därifrån. (Ok, lite Gustav-vibbar där men det skulle funka.)