Imy

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
Irma
Good
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 19:39
Ort: Sverige
Kontakt:

Imy

Inlägg av Irma »

Hej!

Jag heter Irma och jag startade min egen serie i November 2007. Den heter "Imy" och handlar om en tjej vars liv kretsar kring rockmusik. Historierna i serien handlar om Imy och hennes kompisar. Inspirationen kommer från mitt eget liv och dem sakerna jag ser i vardagslivet (men den handlar inte om mig). Ni kan hitta hela serien här: http://www.imycomic.com

Och här har ni en liten provsmak:
[img]http://www.imycomic.com/comics/2009-02-19-hanging_out_back.jpg[/img]

Jag kommer att ha ett bord på SPX09 på Kulturhuset. Om ni tycker om min serie då får ni gärna kom förbi och hälsa på mig, om ni är där :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ser väldigt proffsigt ut tycker jag när jag kollar på din site.

Man kan se hur du utvecklats som tecknare om man bläddrade lite mellan stripparna.

Jag är som vanligt rätt kallsinnig till denna typ av talking head serier, men det är ju mitt problem.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

ja riktigt stiligt, även om den blir lite lidande av den här 45-graderssjukan som så många stripserier har. inget akut dödligt hot med nackspärr kanske, men jag hade försökt jobba bort det gradvis så det inte känns så statiskt.

fin färgläggning, klatschigt utan att bli grällt.

bäst tycker jag är att den trots Illustratorgrunden faktiskt ändå lyckas se riktig handgjord ut.

Användarvisningsbild
Irma
Good
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 19:39
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Irma »

Tack för att ni kollade serien :)

Jag förstår att den typen av serie är absolut inte allas "grej," men jag uppskattar att ni hittade dem sakerna som ni tyckte var bra med den (även om det är inte nånting ni skulle läsa). Jag bara hoppas att det finns några här som tycker om den och blir läsare.

Jag förstår vad du menar, Laureline, med 45-graderssjukan. Jag försöker ibland komma ibort från det, men det brukar vara mest lämplig. Men det är bara att öva öva öva och försätta att utveckla och lära mig mer!
Skriv svar